Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> چرا گيم ميكر خودش براي بازيهاش از كد نويسي استفاده نكرده ؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي

نويسنده
پيغام
armin_evil
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 127
محل سكونت: !!!!NEVERHOOD


شنبه 18 اسفند 1386 - 00:39
پاسخ بصورت نقل قول
Cap_PDT_01_05 بازم سوال::تعريف يه متغير global كه فقط بار اول تعريف مقدار بگيره..يعني ميخوام اگه روم ريستارت شد مقدار قبليشو داشته باشه!!!
مثلاً اگر مقدارش بار اول 20 تعريف شد بين بازي رسيد به 10 و لازم شد روم ريستارت بشه اون همون 10 بمونه..

_________________

----------------------->داستان خاندان توهمینا!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
armin_evil
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 127
محل سكونت: !!!!NEVERHOOD


شنبه 18 اسفند 1386 - 00:41
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y);

يه سوال ديگم دارم فلسفه اين كد چيه Shocked

_________________

----------------------->داستان خاندان توهمینا!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 18 اسفند 1386 - 10:15
پاسخ بصورت نقل قول
متغیرهای global همیشه همین خاصیتی رو که میگی دارن. برای اطمینان تستش کردم این فایل gmk رو داونلود کن و کدهاش رو بخون.
http://www.mediafire.com/?jdnwncmp10n
یه متغیر global رو اینجوری مشخص میکنن:
global.var_name
سه تا room داره و سه تا آبجکت توی room اول global.vari برابر 40 میشه.
بعد با space میتونی به room بعدی بری توی این room هم global.vari نصف میشه. با زدن space به roomسوم میره و اونجا global.vari رو نشون میده.از این room هم با space به room قبلی بر میگردی و به این ترتیب میتونی هر چند بار که بخوای نصف شدن global.vari رو ببینی.

اما اگه منظورت اینا نبود و اینا بود:

خوب تو یه روم توی بازیت داری و میخوای ریستش کنی و میخوای مقدار بعضی از متغیرها حفظ بشه. این کار رو میشه با دو تا room انجام داد توی room اول متغیرها رو تعریف و مقدار دهی می کنی و توی روم دوم ازشون استفاده می کنی. به این ترتیب مشکلی پیش نخواهد آمد.
اما اگه بخوای با game_restart هم متغیرها سر جاشون بمونن دیگه باید توی فایل ذخیره شون کنی.

درباره سوال دوم هم باید دید این کد از کجا هست. شاید کد نباشه و فقط تعریف پارامترهای تابع باشه!

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
armin_evil
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 127
محل سكونت: !!!!NEVERHOOD


شنبه 18 اسفند 1386 - 11:17
پاسخ بصورت نقل قول
جزوه جناب كسايي قسمت دوم::

نقل قول:
حالت draw بعد از حالت step مهمترین قسمت برنامه نویسی بازی ماست که وظیفه ترسیم تمامی اشکال را بر عهده دارد.

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y);

....
...
...
...

هرگاه که از دستور draw استفاده میکنیم باید لزوما بطور مجدد به موتور بگوییم که object ما را بکشد. کد قسمت اول این کار را انجام میدهد.


راستش يه جورايي فهميدم چيه اما درست درمون نه!!!اگه يكم توضيح بدين ممنون ميشم...
----------------------------
در مورد سوال اولمم Laughing ممنون .مشكلم با گزاشتن يه روم ديگه حل شد ..مشكلم اين بود كه يه متغير global داشتم كه نميخواستم اونم يا ريستارت شدن روم ريست بشه Laughing
راستي اوني كه آخرش گفتين تو يه فايل ذخيره كنم بهتره يا همين روم؟يعني كدوم اصولي تر؟

_________________

----------------------->داستان خاندان توهمینا!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 18 اسفند 1386 - 11:52
پاسخ بصورت نقل قول
خوب ببین وقتی که تو خودت اونت draw رو براش کد مینویسی دیگه اون کد پیشفرض draw که همون کشیدن فریم فعلی sprite باشه حذف میشه و کد تو جاش میشینه. در این شرایط تو باید اول از همه این کار رو با اون خط کد انجام بدی
sprite_index اسم sprite ایه که می خوای برای آبجکت کشیده بشه و image_index هم فریم مورد نظره.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
armin_evil
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 127
محل سكونت: !!!!NEVERHOOD


شنبه 18 اسفند 1386 - 13:09
پاسخ بصورت نقل قول
Laughing كامل گرفتم.. ممنون از لطفت احسان جان

_________________

----------------------->داستان خاندان توهمینا!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 18 اسفند 1386 - 15:21
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش میکنم

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
armin_evil
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 127
محل سكونت: !!!!NEVERHOOD


1 شنبه 26 اسفند 1386 - 18:19
پاسخ بصورت نقل قول
جزوه شماره 3 جناب علي كسايي:::


نقل قول:
کد های مربوط به obj_tank_body
____________________


کد های حالت Create
__________________


maxSpeed = 8;
accel = 0.5;
turnSpeed = 10;
friction = 0.3;
_________________________________________________________________________________________________________

کد اول حداکثر سرعت مجاز
کد دوم شتاب سرعت گیری
سومی سرعت چرخش بدور خود
و چهارمی اصطحکاک با سطح زمین


______________________________

کد های حالت Step
_______________________


obj_tank_turret.x = x;
obj_tank_turret.y = y;
image_single = direction * image_number / 360;



ميشه اين خط::image_single = direction * image_number / 360;
يكم بيشتر توضيح بدين...image_single!!! direction!!! image_number!!! چي هستن!!!و فلسفه اين كد چيه!!!

_________________

----------------------->داستان خاندان توهمینا!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 26 اسفند 1386 - 22:13
پاسخ بصورت نقل قول
معنیش مشخصه:
هدف از این کد پیدا کردن جهت مناسب برای کاراکتره. خوب ما یه سری اسپرایت داریم(فرض کن 8 اسپرایت برای راه رفتن در 8 جهت شمال و غرب و شر ق و جنوب و شمال شرق و ...)
حالا می خوایم ببینیم در این لحظه کدوم یکی رو باید نمایش بدیم. برای این کار متغیر جهت رو که یه چیزی بر حسب درجه است در تعداد جهت ها(اینجا 8 تا) ضرب می کنیم و بعد به 360 تقسیم می کنیم. حاصل یک عدده که باید به طور مناسب به اسپرایتها ربط داده بشن.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 26 اسفند 1386 - 22:15
پاسخ بصورت نقل قول
البته ممکنهکمی این مورد فرق داشته باشه. مثلا ممکنه به جای چند اسپرایت یه اسپرایت داشته باشیم یا ...
اما فلسفه اش که خواسته بودی همینه Twisted Evil

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |