Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> چطور می توان Directx را به یک موتور ربط داد؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

چطور می توان Directx را به یک موتور ر
نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


2 شنبه 12 فروردين 1387 - 21:12
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان :
چطور ميشه از DirectX در موتوری که زبان آن C است استفاده کرد ؟
یعنی چطور می توان Directx را به یک موتور مثل Game maker یا Game studio ربط داد ؟
اگه میشه واضح توضیح بدین. Idea

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 12 فروردين 1387 - 22:55
پاسخ بصورت نقل قول
من تا حالا از Dx استفاده نکردم از ogl هم مستقیما استفاده نکردم.
سوالت عجیبه! این موتورها خودشون از DX استفاده می کنند و امکانات بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار سطح بالاتری رو با استفاده از اون در اختیار شما می ذارن.
حالا اگه منظورت از استفاده از DX اینه که بعضی جاها توی این موتورها به بن بست رسیدی و مجبوری خودت امکانی رو ایجاد کنی(که نباید این باشه) دو امکان موجوده.

سورس موتورها رو داشته باشی و توشون بنا به خواسته خودت تغییر ایجاد کنی(که نداری)

این موتورها توان اجرای قطعه کدهای c رو داشته باشن(که بعید می دونم(اگر چه مطمئن نیستم))

خلاصه اگه هدفت این نیست یا DX رو اشتباهی گرفتی یا GM و 3dgs رو.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


2 شنبه 12 فروردين 1387 - 22:59
پاسخ بصورت نقل قول
موتور ها از DirectX یا OpenGL استفاده می کنن/
وقتی از game maker استفاده میکنی ، در واقع داری از DirectX استفاده میکنی ولی با یه واسطه که همون GM هستش ...

در بعضی از موتور های خاص ( unreal و .. ) امکان دسترسی مستقیم به DX هست ، طراح موتور تعیین میکنه شما امکان دسترسی به DX رو دارید یا خیر ( البته تمام موتور هایی که فعلا توی بازار ایران هست فقط editor هستن و تقریبا هیج موتوری SDK موجود نیست ) ...

اگر کسی بخواد توی Unreal به DX دسترسی مستقیم داشته باشه باید Unreal Engine SDK رو بخره كه باید عدد نجومی باشه ( دنبال نسخه كرك هم نگرد كه عمرا پيدا كني ، SDK یک موتور رو فقط یه شرکت تجاری عظیم میتونه بخره ، مثل UBI ) ...

نکته : سوال خیلی عجیبه ، فکر می کنم شما دقیقا نگرفتی DX چیه و engine چیه ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


2 شنبه 12 فروردين 1387 - 23:58
پاسخ بصورت نقل قول
lord_akinak نوشته:

اگر کسی بخواد توی Unreal به DX دسترسی مستقیم داشته باشه باید Unreal Engine SDK رو بخره كه باید عدد نجومی باشه ( دنبال نسخه كرك هم نگرد كه عمرا پيدا كني ، SDK یک موتور رو فقط یه شرکت تجاری عظیم میتونه بخره ، مثل UBI ) ...
..


قيمتش طبق ايميلي كه با چند تا از بچه هاي fw به epic زدیم البته باید هفت خان رستم رو رد کنی که فقط جواب سوالاتت رو بدن! با سورس التیمات و کاملش 5 میلیون دلاره یعنی حدود 5 میلیارد تومن.

با تشکر.. Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


4 شنبه 14 فروردين 1387 - 16:59
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
نکته : سوال خیلی عجیبه ، فکر می کنم شما دقیقا نگرفتی DX چیه و engine چیه ...

شايد همين طور باشه كه ميگي.
شايد بهتر باشه اينطوري سوالمو مطرح كنم.من چند وقت پيش DirectX SDK رو از سايت مايكروسافت دانلود كردم. انتظار يه محيطي رو داشتم كه بخوام توش كد نويسي كنم و... ولي بيشتر شبيه يك محيطي بودش كه يه سري example داره!!
از طرفي مي يام و با موتورهايي مثل GM و GS کار میکنم که زبان کدنویسی اونها C هستش .
حلا سوالاتي كه برام به وجود مي ياد اينه كه :
1- اين DX که من گرفتم چرا چنین محیطی داره و طرز استفاده از اون چطوره ؟
2-آیا محیط کد نویسی directX جدا از یک موتور هستش ؟ ( چون ما آموزش برنامه نویسی DXداریم)
خوب اینها چیزهایی هستش که من در ذهن دارم و مي خوام كه شما اين اطلاعات رو برام مثل يه جور چيني كه غلط گذاشته شده مرتب كنيد.
خیلی متشکر از کمک شما ولطف شما دوستان.

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 14 فروردين 1387 - 17:20
پاسخ بصورت نقل قول
GM که زبونش C نیست. 3dgs رو هم نمی دونم.
این یه بخش خراب جورچین!
بخش دومش این که gm و 3dgs موتورن ولی D3D و opengl رابط سخت افزارند و لایبرری.
در ضمن اینا فقط به گرافیک مربوط میشن.
کلا مستقیما با DX و OGL کسی بازی نمیسازه. پس اگه می خوای بازی بسازی باید از یه چیزی سطح بالاتر از اونا استفاده کنی.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


4 شنبه 14 فروردين 1387 - 18:20
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

کلا مستقیما با DX و OGL کسی بازی نمیسازه

Exclamation

نقل قول:


1- اين DX که من گرفتم چرا چنین محیطی داره و طرز استفاده از اون چطوره ؟
2-آیا محیط کد نویسی directX جدا از یک موتور هستش ؟ ( چون ما آموزش برنامه نویسی DXداریم)

لطفا پيش از زدن تاپيك توي سايت جستجو نكنيد ، دیگران این کار رو برای شما می کنن ...

http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=3271
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=3392
http://www.persian-designers.com/index.php?ind=downloads&op=section_view&idev=5

در ضمن ، شما 2 سال پیش همچین سوالی رو پرسیدی ، ....
توصیه میکنم بیخیال dx بشی ، کار کردن با این جور ابزار ها نیاز به تحقیق و وقت گزاشتن داره و شما هم که ... Sad

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


5 شنبه 15 فروردين 1387 - 00:46
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

کلا مستقیما با DX و OGL کسی بازی نمیسازه

ميشه ساخت ولي ... يه جورايي فكر كنم لقمه رو دور سر چرخوندن ه ؟ آره ؟درست ه ؟
نقل قول:

3dgs رو هم نمی دونم.

خيلي وقت ه كه نگاه كه خوب ه نصبش هم نكردم ولي فكر ميكنم يه اسكريپت به اسم litec داشت . فكر كنم ...

راستي پيمان از توضيحت درمورد unreal ممنون . غير از اين موتور . موتور ديگه اي هم هست كه يه همچين امكاني رو داشته باشه ؟

راستي يه سوال هم داشتم ...
در مورد موتورهاي فيزيك . كه كلا چي هستن ؟موتور هاي فيزيك هم مربوط به DX يا OGL هستند .يا يكي از امكانات موتورها هستند ؟

راستي . دم همتون گرم تاپيك خوبي شده Mad

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 15 فروردين 1387 - 08:40
پاسخ بصورت نقل قول
موتورهای فیزیک قابلیتهای زیادی دارند. و داخل DX و OGL هم نیستند و جدا هستند.
موتورهای پولکی رو زیاد نمیشناسم ولی نمونه اش همون هاواکه.
موتورهای مجانی هم ODE و Bullet و ... هستند.
تازیه موتورهای فیزیک خودشون بعضا از موتورهای دیگه هم استفاده می کنن. مثل موتور تشخیص برخورد. نمونه اش OPCODE. تشخیص برخورد سه بعدی و ray casting (تشخیص برخورد یه پاره خط خط با مدلهای موجود) عمده کار موتور تشخیص برخورده معمولا هم چند حالت برای تشخیص برخورد وجود داره bounding sphare و bounding box و exact mesh.
سایر شاخه های فیزیک هم عمدتا شامل محاسبه نیرو در تماسهای اجسام با یکدیگره.
البته محاسبه نیرو برای مش هایی که انیمیت میشن هم وجود داره.
ممکنه برخی از موتورها برای کارهای خاصی مثل فیزیک اتومبیل هم امکاناتی داشته باشند.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


5 شنبه 15 فروردين 1387 - 13:54
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
در مورد موتورهاي فيزيك . كه كلا چي هستن ؟موتور هاي فيزيك هم مربوط به DX يا OGL هستند .يا يكي از امكانات موتورها هستند ؟

مي توني يه نگاهي هم به مقاله (ترجمه) من بندازي كه در مورد ساختار فيزيك Havok توضيح داده شده.
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=3844

(جون خودم تبليغات نكردم!! فقط معرفي بود!)

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |