Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> ExtremePhysics
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ExtremePhysics
نويسنده
پيغام
morteza_kh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 11 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 4


5 شنبه 11 خرداد 1391 - 12:41
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان کسی هست با ExtremePhysics کار کرده باشه....ویه سوال دیگه این سیستم ذرات که تو گیم میکر هست چطوری میشه با هاش کار کرد...ایا یه مرجع فارسی واسه اینا هس که بتونم تهیه کنم..و یاد بگیرم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 11 خرداد 1391 - 13:51
پاسخ بصورت نقل قول
morteza_kh, من با Extreme کار کردم, شما سوالتو بپرس!
خیر, گمون نکنم برای Particle منبع فارسی باشه, خود منوال رو بخونی می فهمی, کلا سادس.

در ضمن اینجا تاپیک سوال و جواب داره!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
morteza_kh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 11 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 4


5 شنبه 11 خرداد 1391 - 20:38
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون.....آقا از اول سوال میپرسم..

منظور از این کمیتها که تو WORLD هس چیه؟, timestep, velocity_iterations, position_iterations, contact_threshold, velocity_threshold, baumgarte_factor, mass_bias, position_factor
مفهوم اساسی اینا چیه ..البته مقدار های پیش فرض واسه همشونو بلدم ولی نمی تونم این کمیت ها رو درک کنم... اخه توی فیزیک هم مهچین کمیتهای نیس؟؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 12 خرداد 1391 - 15:57
پاسخ بصورت نقل قول
morteza_kh, خب اینا پارامترای اصلی فیزیکن و با اینا میتونی فیزیک رو با بازیت هماهنگ کنی, مثل محدود کردن سرعت اجسام, محدود کردن محاسبه برخورد اجسام ( برای بالا بردن FPS ), سرعت پردازش فیزیک و .....!

با تغییر هر کدومشون متوجه میشی چیکار می کنن!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
morteza_kh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 11 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 4


جمعه 19 خرداد 1391 - 13:39
پاسخ بصورت نقل قول
با تشکر فروان از AshkaN_666i
اقا ما اگه 2 تا body داشته باشیم ومثلآ اگه بخواییم بگیم که اگه body1 با body2 برخورد کرد و بعد از برخورد body2 باید از بین بره...چه طوری باید این برخورد را مشخص کرد.با collision نمیشه این کارو کرد....
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 19 خرداد 1391 - 14:16
پاسخ بصورت نقل قول
morteza_kh, خب الان من Extreme ندارم ببینم تابعی برای این کار داره یا نه, اما با Collision Checking خود GM هم میشه!

بستگی به شکل جسمتون داره!

كد:
collision_point(x,y,obj,prec,notme)
collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme)
collision_circle(xc,yc,radius,obj,prec,notme)
collision_ellipse(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme)
collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme)


و البته اینا هم میتونه برای Polygon مفید باشه:

كد:
point_distance(x1,y1,x2,y2)
point_direction(x1,y1,x2,y2)


با یکم خلاقیت می تونی به خوبی انجامش بدی!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
morteza_kh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 11 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 4


1 شنبه 21 خرداد 1391 - 10:49
پاسخ بصورت نقل قول
تو رویداد EVENT) برخورد (COLLISION) هر متغییری میذارم یا هر تابعی می نویسم اصلآ عمل نمی کنه اصلآ انگار برخوردی صورت نگرفته.....نمی دونم چی کارش کنم... Confused Confused Confused Confused Confused Confused Confused Neutral Neutral Neutral Neutral Neutral Neutral
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 21 خرداد 1391 - 10:51
پاسخ بصورت نقل قول
morteza_kh, تو collision نباید بذاری. تو step از توابعی که دادم برای محاسبه collison استفاده کن.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |