Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> مقاله مرجع موتورهاي 3 بعدي ساخت بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 23 شهريور 1384 - 07:30
پاسخ بصورت نقل قول
علی ببخشید چرا همچین میشه سایت .
1 ارسال می زنم و بعدش 2-3 تا ارسال میشه .
من خودم از این قضیه خیلی ناراحتم چون هم صفحه رو خراب میکنه و هم ذهنیت منفی بوجود میاره .
در مورد این موتور چطور شما اطلاعاته بیشتری دارید . ؟

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 23 شهريور 1384 - 14:43
پاسخ بصورت نقل قول
مهدی جان ، اگه شما دقیقا یکبار بر روی دکمه ارسال کلیک کنید ، مطلب شما هم فقط یکبار پست میشه... این اشکال وقتی بوجود میاد که شما چندین بار بر روی دکمه ارسال کلیک کنید...

در مورد Torque هم باید بگم که با دموی 8 مگیش کار کردم... شاید راحتی کار باهاش یکی از مزیتهاش باشه و اینکه محیطهای indoor و outdoor رو بطور همزمان پردازش میکنه ولی خب تا با نسخه اصلیش کار نشه نمیشه در مورد کارکرد موتور نظر قطعی داد...



علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


جمعه 25 شهريور 1384 - 06:12
پاسخ بصورت نقل قول
ممنونم درسته بله
در مورد ارسال هم باید بگم حق با شماست چون خطوط اینترنت کم سرعت هستند شاید بعضی مواقع کند بشه . تو اون حالت من برای اینکه دیدم به ارسال ترتیب اثر داده نشد چند بار زدم Wink
منم همون دوموی 8 مگی رو دارم و من اونو حدود 9 ماه است که دانلود کردم فکر نمی کنید که نسخه بهتری از اون اومده باشه .

در ضمن من باهاش یک مرحله خیالی طراحی کردم و اشیاء پیش فرض خودش استفاده کردم و خود موتور برام تو این مرحله یک شخصیت قرار داد با تمام چیزهای لازم . ( کارکتر اسلحه داشت تیز اندازی میکرد و راه می رفت در محیط . آیا شما فکر می کنید که برنامه نویسی رو هم خودش انجام می ده یا این فقط یک دمو یوده .
تو توضیحات نوشته که کامپایلرش ++C است .
( جلوه باران و مه این موتور در حد خودش خیلی زیباست .)
اگه میشه روش حساب کرد من بیشتر روش تحقیق کنم ؟
چون راستشو بخواهید من از عملکرد این موتور خیلی خوشم اومده Embarassed

موفق باشید .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


جمعه 25 شهريور 1384 - 21:50
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من یه ایبوک دارم که کاملا طرز کار با این موتور را یاد داده است و همه نوع بازی با آن ساخته اند و نوشته است که بازی استرانژیکی که با آن ساخته اند بسیار موتور را تغییرات داده اند تا بتونند بسازند.
Premier.Press,.3D.Game.Programming.All.in.One.(2004).LRN.pdf
یه اینترنت پر سرعت داشتم خود موتور را هم که حدود 190 مگ هست دانلود می کردم.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


جمعه 25 شهريور 1384 - 21:59
پاسخ بصورت نقل قول
Torque Console Script Command Reference
activateDirectInput()
Parameters: none
Return: nothing
Description: Activates direct input device polling.
Usage: activateDirectInput();
activateKeyboard()
Parameters: none
Return: numeric 1 = success, 0 = fail.
Description: Enables DirectInput polling of the keyboard.
Usage: %result = activateKeyboard();
activatePackage(name)
Parameters: name String containing the name of the package.
Return: nothing
Description: Tells Torque to start using the package specified by name.
Usage: activatePackage(Show);

AddCardProfile (vendor, renderer, safeMode, lockArray, subImage, fogTexture,
noEnvColor, clipHigh, deleteContext, texCompress, interiorLock, skipFirstFog,
only16, noArraysAlpha, profile)
Parameters: vendor Name of card vendor.
renderer Name of renderer.
safeMode true or false
lockArray true or false
subImage true or false
fogTexture true or false
noEnvColor true or false
clipHigh true or false
deleteContext true or false
texCompress true or false
interiorLock true or false
skipFirstFog true or false
only16 true or false
noArraysAlpha true or false
profile Name of profile.
Return: nothing
Description: Creates a profile of features of a video card for later reference.
Usage: AddCardProfile(%vendor, %renderer, true, true, true, true, true, false,
false, true, true, false, false, false,"")
addMaterialMapping( material, sound, color)
Parameters: material Name string to identify the material.
sound Name of sound profile to attach to material.
color Color specification to attach to material.
Return: nothing
Description: Adds sound and dust color to specified material.
Usage: addMaterialMapping("sand", "sound:0", "color:0.3 0.3 0.5 0.4 0.0" );

AddOSCardProfile(vendor,renderer,allowOpenGL,allowD3D,preferOpenGL)
Parameters: vendor Name of card vendor.
Renderer Name of renderer.
AllowOpenGL true or false
allowD3D true or false
preferOpenGL true or false
Return: nothing
Description: Stores certain aspects of a video card for later usage.
Usage: AddOSCardProfile(%vendor,%renderer,true,true,true);
AddTaggedString (string)
Parameters: string Normal string to be added.
Return: numeric The tag.
Description: Adds a string to the tagged string list (NetStringTable).
Usage: %tagname = AddTaggedString(%name);
AiConnect(id)
Parameters: id ID reference number (0 to 20) of the AI bot.
Return: numeric New object handle.
Description: Creates a new uncontrolled AI connection. The AI is treated the same as a player.
Usage: AiConnect(1);
alGetString(ALenum)
Parameters: string The enum string. Choices:
"AL_VENDOR"
"AL_VERSION"
"AL_RENDERER"
"AL_EXTENSIONS"
Return: string
Description: Obtains the string specified.
Usage: %vendor = alGetString("AL_VENDOR");

alListener3f(ALenum, [ "x y z" ] | [ x,y,z ])
Parameters: ALenum The enum string. Choices:
"AL_VELOCITY"
"AL_POSITION"
"AL_DIRECTION"
"x y z" The string contains a tuple indicating where to place the
enumed property in 3D world space.
x,y,z (alternative) If "x y z" isn't used, then this is a tuple indicating
where to place the audio object in 3D world space. Note: These
are three numerics, not a string!
Return: nothing
Description: Sets the ALenum to value for the listener (the player, who "hears" a sound).
Usage: alListener3f("AL_GAIN_LINEAR", $pref::Audio::masterVolume );
AllowConnections(switch)
Parameters: switch 1 (or true) = enable, 0 (or false) = disable.
Return: nothing
Description: Enables and disables connections to the game server.
Usage: AllowConnections(true);
alxCreateSource( { profile, [x,y,z] } | { description, filename, [x,y,z] } )
Parameters: profile Descriptor string.
x,y,z If profile is used, this is a tuple indicating where to place the
audio object. Note: These are three numerics, not a string!
description (alternative) If profile isn't used, then this is an audio object
description string.
filename If description is used, then this string specifies the audio file to
use for the sound.
x,y,z If description is used, this is a tuple indicating where to place
the audio object. Note: These are three numerics, not a string!
Return: numeric Handle to audio object.
Description: Loads an audio source file into memory, and initializes it for use.
Usage: $handle =alxCreateSource("Audio0","~/data/sounds/test.wav");

Wink

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hassanabdoollahi
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 4 آبان 1384
تعداد ارسالها: 7


جمعه 6 آبان 1384 - 18:05
پاسخ بصورت نقل قول
KingProgramer نوشته:
Ali نوشته:
چرا اسماعیل جان... چند تا موتور جدید بررسی شدن و بزودی در قالب یک مقاله جدید ارایه میشن...


علی
علی آقا من موتورcounter strike دارم ولی حجم اون خیل زیاده تقریبا یک سی دی اگه میخاین اون پست کنم Wink
نقل قول:

آیا برنامه ای وجود دارد که بتواند بازیهایی با گرا فیک با لا در حد بازی های ps2 رابسازد Very Happy

_________________
دوست دارم بازی بسازم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hassanabdoollahi
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 4 آبان 1384
تعداد ارسالها: 7


جمعه 6 آبان 1384 - 18:09
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

می توانید راهنمایی کنید چگونه اشیاعی که در برنامه3dsmaxمی سازیم را به برنامه3d game stadio منطقل کنیم به شرطی که رنگهای آن نیز با آن انتقال یابد؟ Evil or Very Mad Laughing

_________________
دوست دارم بازی بسازم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


شنبه 7 آبان 1384 - 21:06
پاسخ بصورت نقل قول
کوچول جان من الان دارم این پست شما رو میبینم . ببخشید به خاطر اینکه این موضوع دیر پیگیری شد ه از طرف من
خیلی ممنون از اطلاعات ارسالی شما از این موتور .
نقل قول:
یه اینترنت پر سرعت داشتم خود موتور را هم که حدود 190 مگ هست دانلود می کردم.

در این مورد باید بگم طبق بررسی من در آخرین بازدید از این سایت و حجم و هزینه موتور . این موتور تنها حدود 40 مگا بایت حجم دارد و 100 دلار هم قیمت .
و در مورد موتور استراتژیک جدید : اونم خیلی جالبه

و بازی استراتژیکی که با اون ساختن واقعا خیلی جالبه مثل بازی جالب age of mytology و امثال اون هستش
در ضمن خود سایت کلی برنامه و تشکیلات از پیش آماده در مورد منابع و یا برنامه های ایجاد منابع داره که برای یک بازی بزرگ هم کافیه

موفق باشید
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ايكس اكسز
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 9


2 شنبه 9 آبان 1384 - 22:26
پاسخ بصورت نقل قول
سلام .
من با gamestudio يك كم كار كردم. torque هم همه demo هاش را دانلود كردم اما جون من يكي يك آدرس بده خودش و توتوريالاشو دانلود كنم. اينترنت خيالي نيست.
email بزنيد.

beygi@ce.sharif.edu

_________________
E-Book در مورد نوشتن بازي هاي سه بعدي (در سايتceدانشگاه شريف)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


3 شنبه 10 آبان 1384 - 05:37
پاسخ بصورت نقل قول
(3d game studio 6.31(free version
http://download.conitec.net/gsdemo.exe

:tutorial
http://au.conitec.net/

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 8 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |