Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> بهترين انتخاب براي Ogre
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

بهترين انتخاب براي Ogre
نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


3 شنبه 4 فروردين 1388 - 08:52
پاسخ بصورت نقل قول
بدرود !
امیدوارم خوش جا تاپیک زده باشم !

دوستان و اساتید :
ابهامات فوق العاده شدیدی برا من پیش اومده که کار و شروع با Ogre رو برام مشكل كرده!
بعد از ژريدن از اين شاخه به اون شاخه تصميم بر اين شد كه به صورت اندك اندك سوي ميدان Ogre برم ! و شروع كنم بلكه ادم بشم !

حالا سوالات !
-چرا کسی مستقیما با خود کامپایلر سی++ برنامه نویسی نمیکنه چه برای Ogre چه مثلا دايركت ايكس!!! من هر جا ديدم همه از كامپايلر هاي دات نت استفاده ميكنند!يعني اگه صرفا براي تجربه و يادگيري باشه كار با كامپايلر gcc ديوانگي به نظر مياد ؟
-چرا همه جا اموزش هاي Ogre اينقدر درهم برهم و ناقصه ! از ايبوك معروف pro ogre تا اموزش هاي سايت ها همه شون با يه مثال اماده كار ميكنند؟ من فقط اموزش هاي اقاي Xavier رو ديدم كه پايه بود! كه اونهم نشد !
-چرا ogre اينقدر گير ميده به ادم ؟ من طبق هر اموزشي شروع كردم در همون قدم اول با وجود تمام فايل هام هر يه بار به يه چيز گير ميده ميگه نيست و نمي تونم و .... Sad

-با همه اين صحبت ها ايا كسي هست تو اين انجمن كه بشه براي استارت روش حساب كرد ؟ بجز اقا احسان !!! چون احسان جان كه پيداشون نيست چند وقته !!! Wink

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


3 شنبه 4 فروردين 1388 - 12:43
پاسخ بصورت نقل قول
خوب میتونی از vcc استفاده کنی. این یکی که دیونگی نیستش؟!

بگدریم OGRE SDK رو داونلود کن و طبق مثالهای ویکی ازش استفاده کن مطمئنم که به نتیجه میرسی ( یا حداقل ما اینجوری یادش گرفتیم.). مثالهای ویکی میخوان اول از همه شیوه کار با اشیاء رو یاد بدن و بعد سراغ جزئیاتی مثل ساخت پنجره و io بشن. اگه اونها رو دقیقا دنبال کنی مطمئن هستم نتیجه میگیری.

میتونی مشکلاتت رو بپرسی تا بچه هایی که اینجا کار کردن اونها رو جواب بدن.

در پایان اینم لازمه بگم که ogre بیشتر از یه گیم انجین یه انجین گرافیکی realtime حساب میشه. و موارد دیگه مثل فزیک، هوش مصنوعی، شبکه ، flow control رو باید خودت بعدا با کتابخونه های کمکی بهش استفاده کنی.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


3 شنبه 4 فروردين 1388 - 15:32
پاسخ بصورت نقل قول
اول : ممنون پويا جان بابت جواب Question

دوم: من ميخواستم ببينم چرا خوب؟ چرا مگه كامپايلر خودش چشه كه ميرن سراغ كامپايلراي ديگه ؟

سوم (ver 1.0): من گيج شدم ! از كدوم پكيج براي vc++ استفاده كنم تو سايتش نبود!!فقط برا دات نت نوشته بود...من راستش الان دارم با code::block خودم كار ميكنم...همه چيش رو دان كردم...ايبوك ها و....فقط استارت رو مشكل دارم.و ميخوام از پايه باشه

سوم (ver 2.0): در مورد گرافيكي بودنش ميدونم. برا همين ايشالله در كنارش ميخوام چيزاي ديگه كار كنم. ولي موتور ساختن از كنارش به نظر خودم ميارزه به دردسر هاش!

چهارم flow control چيه ؟ Shocked

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


3 شنبه 4 فروردين 1388 - 22:44
پاسخ بصورت نقل قول
کامپایلر خودش؟! OGRE که کامپایلر نداره؟!

گزینه OGRE 1.6.1 SDK for Visual C++ .Net 2008 (9.0) رو داونلود کن. نمی دونم چرا نوشته VS c++.net پکیج که شامل سورس سی خالی هستش. بگذریم شاید منظورش MS VC++ همراه با VS.net بوده.

flow control کلا به کنترل جریان برنامه اشاره داره. مثلا کنترل جریان داخل c++ با تابع main شروع میشه و return 0 تو اون تابع تمام میشه. این قضیه برای بازیها فرق میکنه ، توی بازیها گیم انجین مسئول کنترل موجودیتها (بازکن، دشمن، تیر و موارد مثل اون) هستش و باید اونها رو کنترل کنه به صورتی که اونها به درستی کار کنن. ساده ترین کنترل جریان داخل بازی fsm هستش که اگر اون رو با اسکریپها ترکیبش کنی میتونه به یه کنترل جریان نسبتا خوب تبدیل شه. توی fsm به هر کلاس موجودیت یه تابع update داده میشه که توی هر فریم تابع update تمام موجودیتها فراخوانی میشه و به هر موجودیت یه وضعیت داده میشه که موجودیت با توجه به اون خودش رو آپدیت کنه. میتونی شیوه پیاده سازی کامل fsm رو داخل کتاب game AI by example یاد بگیری. این کتاب داخل flazx برای داونلود هستش. همینطور میتونی کتاب OGRE رو هم بگیری و بخونی.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


4 شنبه 5 فروردين 1388 - 08:59
پاسخ بصورت نقل قول
Arrow فوق العاده بود...
منظورم از كامپايلر همون gcc بود نه كامپايلر ogre Shocked

در مورد sdk هم درسته ...گرفتمش قبلا همينو.پس با همين ميرم كار كنم.

و در مورد flow control فكر ميكنم الان تازه فهميدم چي ميگيد. اين همون چيزيه كه داخل xna من ديدم ! يعني تو xna به صورت كلي گيم يه حلقه كلي داره و داخلش سه تا روال داره :
روال Intialize , Draw و update كه اپديت و دراو هميشه به صورت لوپ اجرا ميشن و مقادير جديد رو ميگيرن . به غير از اون همونطور كه گفتيد هر شي هم برا خودش اين روال ها رو داره! اي ول پس اينه يه جورايي !
ممنون مثل هميشه Surprised

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
littledemon
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 31 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 86
محل سكونت: زیر بام کلبه ای در غرب این ملک غریب


جمعه 7 فروردين 1388 - 16:49
پاسخ بصورت نقل قول
پويا جان !!! Shocked
با vc++ 6 كه خود ogre نوشته نميشه نوشت !!! ميگه حتما بايد از سري دات نت استفاده كرد بجاش ..از 2005 Embarassed جريان چيه ؟

_________________
به امید موقعیتی که لایقش باشیم !
www.MojtabaMaher.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


1 شنبه 9 فروردين 1388 - 12:15
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
اینها مربوط به یکسری موارد زمان compaile داخل ویژوال استادیو 7 ( یا همون دات نت) به بعد هستند. من هم پیشنهاد میکنم که از وِیژوال استادیو 6 استفاده نکن به جاش ویژوال استادیو 9 یا همون 2008 رو از بازار تهیه کن و از اون استفاده کن. ویژوال استادیو 2008 خیلی خیلی کارت رو راحتر میکنه. و از لحاظ محیظ برنامه نویسی بهتر از 6 هستش.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |