Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> مشکل با semantic در ساخت BumpMap ?
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

مشکل با semantic در ساخت BumpMap ?
نويسنده
پيغام
stc_5421
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 آبان 1386
تعداد ارسالها: 25


2 شنبه 28 ارديبهشت 1388 - 15:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

من وقتی دارم شیدر BumpMap رو استفاده میکنم انگار اصلا semantic های TANGENT و

BINORMAL وجود ندارن (البته من اطلاع زیادی در این مورد ندارم : اصلا این دوتا semantic

خود به خود وارد میشن مثل Texcoord ؟ ) اگه میشه یک راهنمایی کنید .

من شیدر رو با RenderMonky نوشتم همانطور که میدونید اونجا میشه از قسمت

StreamMapping اون دوتا semantic رو اضافه کرد .

اگه قابل محاسبه هست ، لطفا راهنمایی بفرمایید .

با تشکر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


2 شنبه 28 ارديبهشت 1388 - 20:54
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

اگر مستقیما در RenderMonkey کد رو میزنی و از خود Mesh های RM استفاده کنی هر Vertex Element ای که در VertexShader استفاده کنی خودکار برای VertexShader فرستاده میشه ( البته RM رو مطمئن نیستم ولی من با FxComposer کار میکنم و اون اینطوریه ... توصیه میکنم شما هم رو بیاری به Fx )

نکته دیگه اینکه در مورد Bumpmap درسته که sample از Tangent و Binaormal استفاده میکنه اما تا اونجا که یادمه ، از طریق Binormal ، Tangent و Normal یه ماتریس 3x3 ساخته میشه یعد اون ماتریس توی WorldIT ضرب میشه ولی در PixelShader تنها از سطون Normal این ماتریس استفاده میشه ، بنابراین اصلا نیاز نیست ، کافیه خود Normal رو توی WorldIT ضرب کنی ، اینها 2 راه حل ریاضی متفاوت هستن

جهت اصلاع Tangent : بردار مماس هر راس ، Binormal : ضرب خارجی Tangent و Normal ، ینابراین داخل D3D هم میتونید این اطلاعات رو بسازید ( Vertex Element و Vertex Declaration رو گوگل کنید .. )

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
stc_5421
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 آبان 1386
تعداد ارسالها: 25


3 شنبه 29 ارديبهشت 1388 - 13:43
پاسخ بصورت نقل قول
آقا ممنون حل شد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |