Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> برنامه تویسی تولزهای انجین ؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

برنامه تویسی تولزهای انجین ؟
نويسنده
پيغام
EATEROM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 14


5 شنبه 18 تير 1388 - 14:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
برای برنامه نویسی تولز های یک انجین چه روش هایی هست و کدام یک از نظر سرعت و باز دهی سیستم بهتر است ؟
MFC , .net framework , wxwidget or qt
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
seyedof
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 1 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 274


جمعه 19 تير 1388 - 10:04
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

برای نوشتن تولز معمولا از MFC و جدیدا از C# و همون .net framework استفاده میشه. بنده MFC رو توصیه میکنم مخصوصا اگر از VS2008 به همراه Service Pack1 استفاده کنید کلی کنترلهای پیچیده و به درد بخور اضافه کرده که کار نوشتن رابط کاربر رو آسون میکنه.
استفاده از محصولات Third Party وقتی خود VS2008 خیلی چیزها رو داره زیاد منطقی نیست.
ممنون علی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


جمعه 19 تير 1388 - 12:13
پاسخ بصورت نقل قول
بستگی به API انجینت داره.

اگر انجینت با دات نت سازگاره. دات نت گزینه خوبی هستش اما اگر انجیت با سی کار میکنه Mfc و gtk رو پیشنهاد می کنم. برای اجینهایی مثل ogre هم میتونی از cegui استفاده کنه که کاملا باهاش سازگاره. این کار بیشتر سلیقه ای هستش. ولی تو مرحله اول gtk سرعت بیشتر داره بعد mfc و بعد از اون .net

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
EATEROM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 14


شنبه 20 تير 1388 - 08:26
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون
انجینم با سی هست اما شنیدم شرکت های بزرگ با اینکه هستشون با سی هست ولی از C# استفاده می کنند ... می دونید علتش چیه ؟
همچنین این کتاب :http://www.flazx.com/download20779.php هم روی c# تاکید می کنه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
seyedof
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 1 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 274


شنبه 20 تير 1388 - 15:43
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
فکر کنم دلیلش این باشه که در نوشتن تولز معمولا (نه همیشه) سرعت زیاد مهم نیست و مباحث سرعت و بهینه بودن در هسته موتور مهمه، از طرف دیگه محیطی لازمه که سریع بشه توش برنامه رو توسعه داد و بشه به راحتی و سرعت بالا رابط کاربرهای مناسب تولید کرد. به همین دلایل C# یکی از انتخابهاست و البته MFC هم اگر SP1 رو روی VS2008 نصب کنید امکانات کامل و پبشرفته ای برای تولید رابط کاربر داره.
من قبلا موتور رو با VC و ابزارها رو با C++ Builder کار میکردم که بعد شروع کردم نوشتن ابزارها با VS2008 و MFC.
ممنون علی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


3 شنبه 10 شهريور 1388 - 14:42
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من بر اساس تجربه اي كه با GTK و MFC FeaturePack دارم MFC FeaturePack رو پيشنهاد مي كنم . هم خوشگل تره و هم مديريت ايونت ها راحتره و كلي از كدنويسي ها رو ميشه با ويزارد به صورت تميز نوشت ولي GTK كمي سختره و مدتي طول ميكشه تا كدنويسي اون آشنا بشيد و بعد بفهميد كه چطور ميشه كنترل هاي مختلف رو ايحاد كرد و يا هاشون ارتباط برقرار كرد ولي مولتي پلت فرم بودنش و قابليت انعطافش و زيبايي كنترل ها از مزيت هاش هستش .
MFC FeaturePack راهنماها و مثالهايي كمي داره شايد به خاطر تازه اومدنش باشه
موفق باشيد .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |