Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> Ogre یا Irrlicht
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

Ogre یا Irrlicht
نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


1 شنبه 11 مرداد 1388 - 11:50
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان من مدتیه که کار با ++C رو شروع کردم (البته نزدیک دوساله ولی به طور جدی یه ماهه)
و تقریبا با چارچوب کار و اصول برنامه نویسی ویندوز آشنا شدم .
برنامه نویسی ویندوز رو به طور متمرکز روی کتاب Programming Role-Playing Games With Directx
یاد گرفتم و در کنار اون خیلی مقاله و جزوه از سایت های مختلف از جمله این سایت خوندم و به نظر خودم با پیش نیاز برنامه نویسی بازیها آشنا شدم .
برنامه نویسی با direct X رو از روی کتاب بالا ادامه ندادم چون:
اولا در مورد DirectX هشته
دوما دوست ندارم اول کاری برم توی کار و بار رندرر و این چیزها چون مطمئنم اگه یه پیش نیاز در مورد این رندر ها نداشته باشم اواسط کار گیج میشم و دوباره میام سر خوان اول !!
من می خوام از بین رندررهای سه بعدی Ogre و Irrlicht یکی رو انتخاب کنم تا اوایل کارم کارهای رندر رو برام انجام بده و منم موتورهای فیزیک و صدا و هوش مصنوعی و ... رو براش بنویسم تا با توجه به اپن سورس بودن هر دو برام تبدیل به تجربه ای بشه تا زمانی که احساس کردم می تونم از این مرحله بگذرم از بین DirectX و OpenGL یکی رو انتخاب کنم . طبیعیه که اون موقع حتما کار با DirectX و Open GL هم به طور آماتور بلد باشم !!

به نظر شما کار با کدوم یک از موتورهای بالا برای شروع می تونه خوب باشه؟؟؟
نمی خوام که قدرتش رو بررسی کنید برای من ملاک اول پشتیبانی از موتوره که فکر کنم Ogre از این لحاظ بهتر باشه
ولی خب من خودم Irrlicht رو دارم که هم از openGl و هم از directX و هم از یه API خودش استفاده می کنه .
بهم کمک کنید یکی رو انتخاب کنم Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


1 شنبه 11 مرداد 1388 - 12:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

من با Irrlicht کمی کار کردم و با Ogre کمتر!.
به نظر من با Irrlicht شروع کن، چون آسانی استفاده اش (Ease of Use) خيلی بيشتره. بعدش يکم که راه افتادی با Ogre هم کار کن. چون Cpp بلدی، سخت نيست که با هر دو کار کنی. (مثل کار با دو تا Library هست.). به علاوه خيلی از مفاهيمشون هم مشترک هست (مثل اينکه بسياری از مفاهيم Direct3D و OpenGL مشترک هستند)

هردوشون هم OpenGL و DirectX رو پشتيبانی میکنن.
(يک سوال: برای فيزيک چرا از PhysX يا ... استفاده نمیکنی؟ توی سايت Irrlicht و Ogre مثال برای استفاده از PhysX هست فکر کنم.)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali_Hashemi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: Earth


1 شنبه 11 مرداد 1388 - 15:40
پاسخ بصورت نقل قول
من با هردوی این موتورها کار کرده ام. البته با irrlitch بیشتر کار کرده ام.
بازی Maria Snake هم اگر که دیده باشی با irrlitch نوشته ام.

موتور irrlitch خیلی سریع میتونه برنامه نویس رو به خواسته اش برسونه.
در ضمن در مقایسه با موتورهای دیگری که قبل از اون باهاشون کار کردم ,(Truespace و Tv3d و PowerRender و یکی دوتا موتور دیگه ) از سرعت بسیار عالی و امکانات خوبی برخورداره.و البته کم و کاستی هم زیاد داره.(مثلا نمیشه باهاش Projective Texture Mapping انجام داد ولی Ogre این امکان رو خیلی ساده در اختیار برنامه نویس قرار داده)

نقل قول:
نمی خوام که قدرتش رو بررسی کنید برای من ملاک اول پشتیبانی از موتوره

میدونم , و علت اینکه موتور Irrlitch رو به شما پیشنهاد می کنم قدرتش نیست و علتش اینه که سورس این موتور میتونه چیزایی رو به شما یاد بده که در هیچ کتاب و دانشگاهی پیدا نمیشه.
ضمن اینکه سورس این انجین خیلی قابل فهمه(البته برای من که خیلی قابل فهم نبود) و من از برخی از تکنیکها که در این موتور به کار رفته بود خیلی چیزا یاد گرفتم. (البته تکنیکهایی که هیچ ربطهی به گرافیک نداشت مثل مدیریت حافظه و آرایه ها و لیست ها و ...). بررسی سورس این بازی در یادگیری نکته های زبان C++ برای من مفید بود.

البته اگر ملاک اول شما پشتیبانی از موتوره , مسلما Ogre بهتر از ایرلیخت هست که فقط یک برنامه نویس داره و همه کارها رو خودش انجام میده و هر از گاهی برخی از سورسهای افراد دیگه رو به موتورش اضافه میکنه.

به هر حال بهترین کار اینه که به توصیه mralizadeh عمل کنی و از هردوی این موتورها استفاده کنی. ولی مطالعه سورس irrlithc یادت نره.(اگه چیز خوبی یاد گرفتی به ما هم یاد بده) Smile
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


1 شنبه 11 مرداد 1388 - 20:56
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
(يک سوال: برای فيزيک چرا از PhysX يا ... استفاده نمیکنی؟ توی سايت Irrlicht و Ogre مثال برای استفاده از PhysX هست فکر کنم.)

خب من نمی خوام که با استفاده از این موتور بازی بسازم فقط می خوام تا جایی که توی یادگیری دیگر جنبه های برنامه نویسی بازی مثل هوش مصنوعی و فیزیک و گیم پلی و ... حرفه ای نشدم
روی رندر کردن و هزار جنبه گرافیکی دیگر که من کامل نمی دونم برای چی هست کار نکنم.
و خلاصه بگم توی مراحل ساخت یه موتور ، طراحی موتور گرافیکیش رو آخر سر یاد بگیرم.

------------------
از توضیحات هر دوتون ممنونم. همون طور که شما گفتید اوایل با Irrlicht کار می کنم تا هم بتونم توی دیگر زمینه های برنامه نویسی مثل فیزیک و صدا و ... با استفاده از کتابهایی که دارم پیش برم هم با مطالعه سورس با نکته هایی از زبان ++C که هنوز نمی دونم آشنا بشم و بتونم بفهمم که چه طور باید یه موتور گرافیکی رو طراحی کرد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |