Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> سوال: مراحل ایجاد بازی از ابتدا تا
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

سوال: مراحل ایجاد بازی از ابتدا ت
نويسنده
پيغام
emdadgar2
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 2


4 شنبه 18 شهريور 1388 - 11:51
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان
من در بازی بسیار مبتدی هستم (و در این سایت)
اگر اساتید امر لطف کنند، مراحل تولید یک بازی از طرح اولیه تا آخر را به صورتی که برای مبتدیانی مثل من مناسب باشد توضیح دهند
قبلا چیزهایی متفرقه خوانده ام ولی جالب نبوده است.
(مراحل از طرح اولیه، تهیه سناریو یا داستان، طراحی شخصیت و...)
با تشکر مجدد Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MEHRDAD_R
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 مهر 1385
تعداد ارسالها: 199


5 شنبه 19 شهريور 1388 - 18:03
پاسخ بصورت نقل قول
سلام و تبريك براي عضويتت
سوالت خيلي كليه.مثلا بگو چه سبك بازي هايي را دوست داري.FPS,RPG,Simulation,Adventure ....يا اينكه دوبعدي دوست داري يا سه بعدي.آيا با زبان برنامه نويسي خاصي كار ميكني يا نه.يه سري به بخش معرفي نرم افزارهاي ساخت بازي بزن.
كتاب (اصول ساخت و طراحي بازي هاي كامپيوتري ) نوشته شهاب حبيبي - نشر ديباگران تهران براي شروع كار ميتونه جوابگوي معدودي از سوالاتت باشه

موفق باشي - مهرداد

_________________
وب سايت شخصي بنده.فقط ساخت انيميشن دوبعدي با بهترين كيفيت.

http://www.pershaland.com/
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نويسنده
پيغام
emdadgar2
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 2


5 شنبه 19 شهريور 1388 - 18:20
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
بازی سه بعدی با سبک اول شخص مورد نظر می باشد. بیشتر منظور من اصول اولیه و نیازمندی های دانشی یا اطلاعاتی تهیه بازی از ابتدای مطرح شدن فکر بازی می باشد
با تشکر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


جمعه 20 شهريور 1388 - 05:51
پاسخ بصورت نقل قول
برای ساخت یه بازی سه بعدی و اول شخص می تونه نرم افزار FPS CREATOR رو شروع کنی هر چند نرم افزار منعطفی نیست ولی خب میشه خیلی زود یه نمونه اولیه از بازی ساخت و تا حدودی با اصول اولیه بازی سازی آشنا شد . بعد از مدتی که سر غلطک افتادی می تونی 3d Game Studio رو دنبال کنی یا خودت با استفاده از زبان برنامه نویسی ++C یا delphi یا جاوا و یه API مثل DirectX یا Open Gl یه موتور بازی سازی بنویسی

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

Re: سوال: مراحل ایجاد بازی از ابتدا
نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


جمعه 29 آبان 1388 - 12:45
پاسخ بصورت نقل قول
emdadgar2 نوشته:
سلام دوستان
من در بازی بسیار مبتدی هستم (و در این سایت)
اگر اساتید امر لطف کنند، مراحل تولید یک بازی از طرح اولیه تا آخر را به صورتی که برای مبتدیانی مثل من مناسب باشد توضیح دهند
قبلا چیزهایی متفرقه خوانده ام ولی جالب نبوده است.
(مراحل از طرح اولیه، تهیه سناریو یا داستان، طراحی شخصیت و...)
با تشکر مجدد Surprised



خیلی سوال درستی پرسیدین......من که خودم چیزی پیدا نکردم توی این سایت......شاید خیلی ها اصلاً نمی دونن اصول چیه......شاید یه جوری تجربی باشن......به خاطر همین سوال میشه که چه سبک بازی مد نظر دارید......

این جا میشه راجع به کلیت یه چیزایی پیدا کرد

http://wiki.gamedev.net/index.php/How_do_I_get_Started

این هم سوال و پرسش که می تونه مفید باشه

http://wiki.gamedev.net/index.php/Beginner_FAQ

این جا هم که صفحه ی اصلی این آموزش هاست و می تونین هرچی که فکرش رو بکنین پیدا کنید.....انواع موتورها...انواع محیط ها برای طراحی 2 بعدی 3 بعدی.....انواع محیط های برنامه نویسی و .......

http://wiki.gamedev.net/index.php/Main_Page

اما تنها اشکالش اینه که باید زبان قوی داشته باشی.....که برای یادگیری اصول، باید نکاتش رو متوجه بشی.

برای شروع هم باید یه داستان بنویسی هر چی که باشه....اما باید از یه جا شروع بشه و به یه جایی ختم شه.

بعدش باید یه (story board) داشته باشی که من نقشه ی بازی ترجمش می کنم.....یعنی تو باید بدونی که مثلاً اولین صحنه بازیت چه جوری شروع میشه.....توی این صحنه چی داری و کجا قرار داره....در واقع یه جورایی میشه فیلمنامه.......تا آخر داستان بازیت باید اینها رو تهیه کنی..............حالا تازه می دونی چی می خوای.

بعدش نظر من اینه درست و غلطش رو نمی دونم......
اگه حرفی ای باشی خودت یه موتور برای این بازیت می نویسی که اشیایی که داری چه جوری حرکت کنن البته این خودش یه کار تخصصی و پیش نیاز فیزیک و .......لازم داره......البته شاید برای بازی دو بعدی راحت باشه......

در واقع اینجا زمانیه که یه موتور گرافیکی برای بازی انتخاب می کنی.....که اینجا دو دسته میشه
موتورهای متن باز (open source) و تجاری که باید براش پول بدی..........حالا این موتور چیه.....این چیزی که من فهمیدم......یه چیزی مثله توابع کتابخونه ای که می تونیم اونهارو اول برنامه اضافه کنیم و از توابع اونها توی برنامه استفاده کنیم......مثلاً برای سایه زدن....حرکت دادن و ........البته ظاهراً هر موتوری یه سری امکانات مختلف داره.......همین طور به زبان خاصی نوشته شده که باید از همون زبان استفاده کنی مثله ...سی، پایتون، جاوا و ......
برای انتخاب موتورت می تونی به اینجا سر بزنی
http://wiki.gamedev.net/index.php/Game_Engines
خیلی زیاده........پیشنهاده خودم OGRE هست که متن بازه چون زیاد شنیدم راجع به اون....البته به نظرم برای شروع خوبه.......البته بستگی به زبونت داره.....اما فکر می کنم همه c++ بلد باشیم.

احتمالاً بعدش باید یه نرم افزار طراحی سه بعدی انتخاب کنی برای درست کردن مدل ها.......که من پیشنهاد خودم بلندره...چون متن بازه.... www.blender.org ظاهرش گول زننده هست اما واقعاً باهاش میشه کارهای خارق العاده ای کرد....در ضمن خودش یه موتور گرافیکی هم داره........البته مایا و 3دی مکس هم که هستن و خوب راجع به اونها همه احتمالاً شنیدیم....با این حال اینجا لیستی از ابزارهای سه بعدی و 2 بعدی رو می تونی پیدا کنی.. http://wiki.gamedev.net/index.php/Tools:Content

حالا اینجاش رو دیگه دقیق نمی دونم......که باید با این ابزار و وسایل چی کار کرد.......احتمالاً باید پشت صحنه ی بازی رو نوشت.....اینجارو باید بقیه کمک کنن..........

البته این چیزهایی که گفتم احتمالاً پر از اشکاله اما ......شاید لینک هایی که داده باشم بدردتون بخورن.

امیدوارم که دوستانی که توی این کار هستن کمک کنن.

البته این وسط ظاهراً نرم افزارهایی هستن که کار ما رو برای طراحی و برنامه نویسی راحت می کنن و خیلی راحت میشه یه بازی ساده در چند ساعت طراحی کرد مثل FPS Crator .... نرم افزار alice که توی سایت Alice.org هست......که با اون سیمز 2 رو درست کردن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 29 آبان 1388 - 18:17
پاسخ بصورت نقل قول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=3965

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |