Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> چند سوال تازه وارد....لطفا جواب بديد
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

چند سوال تازه وارد....لطفا جواب بد
نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 2 آذر 1388 - 17:37
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام.
من چند وقتي هست كه دارم در زمينه گيم سازي كار ميكنم اما چند اصطلاح رو متوجه نشدم اگه ميشه توضيح بديد:

1.MESH چيست؟
2.postproccessing چيست؟


ممنون. Embarassed
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


2 شنبه 2 آذر 1388 - 18:04
پاسخ بصورت نقل قول
خدا گوگل رو از ما نگیره..

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 2 آذر 1388 - 18:17
پاسخ بصورت نقل قول
شما اگه بلدي توضيح بده.يادمه توي قوانين سايت يونيتي خوندم كه گفته بود هنگام جواب دادن به يك تازه وارد نگيد برو گوگل رو سرچ كن اين جواب درستي نيست اگه مي تونيد جوابش رو بديد. Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 2 آذر 1388 - 18:19
پاسخ بصورت نقل قول
در ضمن اگه ميشه در مورد اين ها هم توضيح بديد:

1.HDR
2.RASTERIZING

ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


2 شنبه 2 آذر 1388 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

Mesh:
http://en.wikipedia.org/wiki/Polygon_mesh

همون جوری که توی لينک بالا گفته، مجموعه از رئوس و اضلاع و faceهاست که يک مدل سه بعدی رو تشکيل ميده.

Postprocessing:
روشی برای ايجاد جلوه های ويژه توی گرافيک کامپيوتری. ابتدا کل صحنه (يا بخش های مورد نياز) رو توی يک بافر رندر می کند (بافر يه چيزی شبيه به تکسچر می مونه که توی حافطه است)، و بعدش با توجه به اون يک بار ديگه صحنه رو می کشن. جلوه هایی مثل MotionBlur، Depth of Field، ... رو ميشه اينجوری پياده سازی کرد.

HDR:
به صورت عادی کار ما توی گرافيک LDR هست، يعنی Low Dynamic Range. يعنی ما برای ذخيره يک پيکسل RGB از 24 بيت عدد صحيح استفاده می کنيم. به عبارت ديگه برای رنگ قرمز تنها 255 حالت داريم. در حاليکه طبيعت HDR يا High Dynamic Range است. يعنی طيف بسيار گسترده تری برای رنگ ها داره. برای اينکه ما بتونيم توی حافظه عکس HDR داشته باشيم به جای اينکه برای رنگهای قرمز و آبی و سبز از عدد صحيح استفاده کنيم، از عدد اعشار استفاده می کنيم. با اين کار محاسبات بهتری می تونيم روی تصاوير انجام بديم (توی postprocessing). چون وقتی که 255 حالت واسته هر يک از عناصر رنگ داشته باشيم، دقت محاسبات پايين مياد ، با يک عمل ساده ی رياضی ساده يک پيکسل کاملا سياه يا کاملا سفيد ميشه. البته در مرحله ی آخر کار بايد تصوير از HDR به LDR تبديل بشه، چرا که مانيتور ما LDR هست.

Rasterisation:
عملياتی که طی اون يک عنصر گرافيکی که پيکسلی نيست (مثلا يک خط) به پيکسل تبديل میشه (خيلی بد توضيح دادم!). مثلا شما يک مثلث (پايه اصلی کار گرافيکی) رو بوسيله ی سه تا نقطه تعريف کردی، بعد وقتی اين شکل قراره کشيده بشه، بايد مشخص بشه که از چه پيکسل هایی تشکيل شده.
شکل زير شايد مفيد باشه:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee415722%28VS.85%29.aspx

اميدوارم خوب توضيح داده باشم، و اشتباهی نکرده باشم.
موفق باشی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


2 شنبه 2 آذر 1388 - 19:17
پاسخ بصورت نقل قول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=4539&start=0
مطالب موجود در اين صفحه هم بسيار مناسب و فني هست.
موفق باشي.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


2 شنبه 2 آذر 1388 - 19:18
پاسخ بصورت نقل قول
لطفا توی سایت یونیتی بگین تو PD بهم گفتن تو گوگل سرچ کنم بهتره.
سوال های پایه ای رو خیلی راحت تر میشه تو گوگل جواب کاملتری پیدا کرد تا اینجا.
شما از معدود افرادی هستین که میبینم ماهی گرفتن رو به ماهیگیری یاد گرفتن ترجیح میدین. به هر حال هر طور راحتین

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


2 شنبه 2 آذر 1388 - 19:20
پاسخ بصورت نقل قول
omid3098, لطفا با اعضاي تازه وارد نرم تر برخورد كنيد.
ممنون.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


2 شنبه 2 آذر 1388 - 19:26
پاسخ بصورت نقل قول
mralizadeh نوشته:

Rasterisation:
عملياتی که طی اون يک عنصر گرافيکی که پيکسلی نيست (مثلا يک خط) به پيکسل تبديل میشه (خيلی بد توضيح دادم!). مثلا شما يک مثلث (پايه اصلی کار گرافيکی) رو بوسيله ی سه تا نقطه تعريف کردی، بعد وقتی اين شکل قراره کشيده بشه، بايد مشخص بشه که از چه پيکسل هایی تشکيل شده.
شکل زير شايد مفيد باشه:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee415722%28VS.85%29.aspx

اميدوارم خوب توضيح داده باشم، و اشتباهی نکرده باشم.
موفق باشی


مثل این میمونه که بخواین یه تصویر توی نرم افزار Paint که بر اساس Pixel کار میکنه رو تبدیل کنین به فرمت نرم افزاری مثل Flash (که بر پایه Raster کار میکنه) و هرچقدر Zoom میکنید کیفیت تغییری نمیکنه.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 2 آذر 1388 - 20:46
پاسخ بصورت نقل قول
با تشكر از همه بچه ها.ممنون.خيلي كمكم كرديد. Laughing

اما اقا اميد من شايد زبان انگليسيم مثل شما قوي نباشه.واسه همين سوال ميكنم تا بهتر متوجه بشم.ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |