Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> چند سوال تازه وارد....لطفا جواب بديد
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


2 شنبه 2 آذر 1388 - 21:10
پاسخ بصورت نقل قول
من با سوال پرسیدن مشکلی ندارم، با تحقیق نکردن مشکل دارم. البته این مشکل منه! ولی عمیقاً صادقانه گفتم که اگه میخواین سرعت و کیفیت یادگیریتون چند برابر بشه تحقیق کردن رو یاد بگیرین.
اگرچه منبع فارسی هم برای سوالات شما کم نیست. با این حال اگه زبانتون مثل من ضعیفه یه دیکشنری همیشه به دادتون میرسه. اگه دیکشنری هم نبود مترجم گوگل:
http://translate.google.com/

امیدوارم منظورم رو درک کرده باشید.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hamzehshabani
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 16 شهريور 1387
تعداد ارسالها: 357
محل سكونت: استان گیلان


2 شنبه 2 آذر 1388 - 23:14
پاسخ بصورت نقل قول
دعوا نگیرید بابا خدا لب و لپ رو واسه آشتی آفریده دیگه میتونید ازشون استفاده کنید و همچی به خیر رو خوبی تموم شه...
ببین دماغ امید شکسته و مچ تازه وارد.
مگه اینجا رینگه؟ Very Happy
(الکی خوشما نه؟) Idea

_________________


خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .

آی دی من : Hamzeh_Shabani

سایت من : www.GameLab.ir

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


3 شنبه 3 آذر 1388 - 01:28
پاسخ بصورت نقل قول
omid3098 نوشته:
mralizadeh نوشته:

Rasterisation:
عملياتی که طی اون يک عنصر گرافيکی که پيکسلی نيست (مثلا يک خط) به پيکسل تبديل میشه (خيلی بد توضيح دادم!). مثلا شما يک مثلث (پايه اصلی کار گرافيکی) رو بوسيله ی سه تا نقطه تعريف کردی، بعد وقتی اين شکل قراره کشيده بشه، بايد مشخص بشه که از چه پيکسل هایی تشکيل شده.
شکل زير شايد مفيد باشه:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee415722%28VS.85%29.aspx

اميدوارم خوب توضيح داده باشم، و اشتباهی نکرده باشم.
موفق باشی


مثل این میمونه که بخواین یه تصویر توی نرم افزار Paint که بر اساس Pixel کار میکنه رو تبدیل کنین به فرمت نرم افزاری مثل Flash (که بر پایه Raster کار میکنه) و هرچقدر Zoom میکنید کیفیت تغییری نمیکنه.


تا اونجا که من میدونم برعکس هستش. نرم افزارهایی مثل paint ویندوز رستری هستن و نرم افزارهایی مثل flash و corel برداری هستند. توی سیستم رستری همه چیز بر اساس فرگمنت و یا پیکسل مطرح میشه که نتیجتا زوم کردن اون موجب نقطه نقظه دیده شدنش میشه اما توی سیستم برداری موارد به صورت بردارها که معمولا نسبی هستند تعریف میشه پس از اونجا که زوم روی بردار تاثیر نداره. توی این موارد با زوم هم شما به هبچ مشکلی بر نمی خورین.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


3 شنبه 3 آذر 1388 - 08:19
پاسخ بصورت نقل قول
حق با شماست.
من دقیقا جابجا توضیح دادم!
ممنون که تصحیح کردین Laughing

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


3 شنبه 3 آذر 1388 - 09:52
پاسخ بصورت نقل قول
سلامي دوباره

چطوري مي تونم مانيتورم رو كاليبره كنم؟يعني رنگي رو كه توي مانيتور خودم استفاده مي كنم رو مطمين باشم توي مانيتور ديگه هم همنون رنگه؟اين رو واسي بازي سازي ميگم؟

ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


3 شنبه 3 آذر 1388 - 09:54
پاسخ بصورت نقل قول
تا جایی که من میدونم نیازی به این کار ندارین.
اگه از opengl یا DirectX استفاده میکنین توی همه کامپیوتر ها یکسانه.
فقط همیشه از آخرین درایور کارت گرافیک استفاده کنین تا بهترین کیفیت رو داشته باشین.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


3 شنبه 3 آذر 1388 - 10:23
پاسخ بصورت نقل قول
اميد جان واقعا ممنون.شرمنده اگه سوالهاي خيلي ابتدايي مي پرسم.اما شوق زيادي دارم.دوست دارم هر چه زودتر و بيشتر ياد بگيرم.چون فكر مي كنم خيلي عقبم. Neutral

در ضمن اين اصطلاح يعني چي؟

render per triangle

بازم ممنون.
Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


3 شنبه 3 آذر 1388 - 10:26
پاسخ بصورت نقل قول
یعنی رندر به ازای هر مثلث!
اصطلاح نیست باید ببینی تو متن چه معنی ای میده..

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tazevared1
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 آذر 1388
تعداد ارسالها: 8


3 شنبه 3 آذر 1388 - 10:35
پاسخ بصورت نقل قول
يعني مش استاتيك وقتي مي خواد رندر بشه به ازاي هر مثلث رندر ميشه؟


UV mapping چيست؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


3 شنبه 3 آذر 1388 - 10:39
پاسخ بصورت نقل قول
یعنی هر مثلت جداگانه رندر میشه.
یه سوالت واسه مدلینگه، یه سوالت واسه رندرینگه اگه اشکالی نداره میتونم بپرسم چی داری میخونی؟
میخوای متنتو بدی ترجمه کنیم برات بفرستیم؟!

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |