Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> يكي منو روشن كنه!!!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


شنبه 26 دي 1388 - 20:29
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اگر چیزی رو درست نمی دونید در موردش به این جدیت قضاوت نکنید.

اين دقيقا چيزيه كه همه بايد رعايت كنيد حتي خود من !!!!‌به جز كسي كه در اين باره چيزي مي دونه . دوست ندارم توي ذوق كسي بزنم ولي به جز آقاي هاشمي چند تا از كساني كه مي خوان اين دوست رو كمك كنند تجربه اي توي ساخت بازي با c++ و اپن جي ال و دايركت ايكس و ... دارند كه راحت بچه مردم رو منحرف مي كنند ؟؟
png با توجه به اينكه خودت توي برنامه نويسي دستي داري و تونستي اين توي اين چند روز با اپن جي ال راه بي افتي به نظرم داري بهترين كار ممكن رو مي كني كه دنبال ساخت بازي با يه اديتور و يه زبان اسكريپتي و ... نيستي و مي خواي از برنامه نويسي استفاده كني .
استفاده از يك api مثل اپن جي ال خيلي خيلي خوبه ولي براي تو كه تازه مي خواي بياي توي ساخت بازي من ترجيح مي دم توصيه كنم از يه موتور استفاده كني . حالا چون تجربه برنامه نويسي داري يك موتور اپن سورس و حالا چون مي خواي دو بعدي باشه يه موتور ساده طبق گفته اقاي هاشمي hge !
استفاده از يه موتور خصوصا اپن سورس مزايايي داره كه اگه از موتور استفاده كني با توجه به شروعت با اپن جي ال متوجهش مي شي .

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 26 دي 1388 - 21:15
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
جناب اقای Unity3D . اگر چیزی رو درست نمی دونید در موردش به این جدیت قضاوت نکنید.
open gl بهترین رابطی هست که می تونید هم راحت و هم به صورت خیلی با کیفیت ازش خروجی بگیرید . البته در مورد اینکه با direct x 11 کدوم بهتره رو نمی دونم.


خب میشه بگی من در مورد چی قضاوت کردم ؟!!!!! (اصلا من قضاوت نکردم) Shocked
ضمن اینکه من خودم از طرفدارهای opengl هستم ... اون چیزی که من گفتم این بود که opengl یه رندرگر سطح پایین هست ... البته شما خیال کردید که من منظورم اینه که opengl به درد نمی خوره !!!!!! پس بهتره برید در مورد اصطلاحت low-level و high-level یه تحقیقی بکنید !!

opengl و direct3D (و نه directX !!!) هر دو رندرگر سطح پایین هستند ... یعنی شما می تونی کارهای سطح پایین ( مثلا ترسیم polygon ...)
و اگر می خواهید یه مدل با فرمت مثلا x لود کنید باید یه parser واسش بنویسید ... اما رندگر های سطح بالا مثل irrlicht خیلی از این کارها رو برای شما انجام میدن (یعنی شما مدل x رو لود میکنید ، irrlicht تجزیه و به رندرگرهای سطح پایین مثل opengl پاس میده )

فکر کنم این منم که باید به شما بگم در مورد چیزی که نمی دونی قضاوت نکن !!!!!!!!!!!! Exclamation Exclamation

نقل قول:
اين دقيقا چيزيه كه همه بايد رعايت كنيد حتي خود من !!!!‌به جز كسي كه در اين باره چيزي مي دونه . دوست ندارم توي ذوق كسي بزنم ولي به جز آقاي هاشمي چند تا از كساني كه مي خوان اين دوست رو كمك كنند تجربه اي توي ساخت بازي با c++ و اپن جي ال و دايركت ايكس و ... دارند كه راحت بچه مردم رو منحرف مي كنند ؟؟


اولا کسی بچه مردم رو منحرف نکرد (بچه مردم خودش برنامه نویس هست و خودش میدونه و میتونه راه درست رو انتخاب کنه )
دوما من گفتم بازی سازی با اینجین سازی فرق داره ... شرکتهای بزرگ بازی سازی هم از اینجین های آماده استفاده میکننن ... البته من منظورم این نیست که کسی نره سراغ ساخت اینجین ... من میگم کسی که دنبال ساخت بازی (اونم از نوع سریع) هست ، بهتره بره دنبال اینجین های آماده ... اما اگه کسی میدونه حوصله ، استعداد و مهارت ساخت اینجین رو داره بره سراغش و یادش نره که هدفش ساخت اینجین هست نه بازی !!!!!!!!!!!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


شنبه 26 دي 1388 - 22:51
پاسخ بصورت نقل قول
حلا اگه گذاشتن یه تاپیک سالم بمونه. بابا بس کنید تو رو خدا. باشه بابا همه فهمیدیم همتون خدای دایرکت ایکس و اپن جی ال و از این چیزا هستید. خوبه. بیخیال میشید. اینقدر حرفهای الکی رو کش ندید باباجان.

خطاب به هر کسی که میخونه نسبت به اون یکی دیگه : ببین بزار حال کنه واسه خودش فکر کنه خیلی حالیشه. چرا میزنی توی ذوقش. چرا به خاطر یه آدم بی ارزش خودتو ناراحت میکنی؟ولش کن.

و دیگه اینکه هر کی برای کارهاش دلایلی داره. تو رو خدا بیخیال صلوات بفرستید. ( شکلک صلوات نداریم به جاش اینو میزارم Very Happy - چه ربطی داشت؟)

من از طرف همه از همه عذر میخوام.

این آقای بچه مردم هم به نظرم بهتره کاری رو که داره انجام میده ادامه بده. البته باید یادش باشه که چیزای خوب به کسایی میرسه که خوب صبر کنن.

ما رفتیم.

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


شنبه 26 دي 1388 - 23:14
پاسخ بصورت نقل قول
دكتر جون حيف دكمه تشكر نداريم . اينو به منزله تشكر و ختم ماجرا زدم Question

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


شنبه 26 دي 1388 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
اقا Unity3D . حق با شماست و من منظور شما رو بد متوجه شدم . ولی شما هم تند نرید ، من کی گفتم که open gl یا direct x برای شما مثلا یک جعبه می کشه .!!!!!!!!!
من گفتم open gl به نظر من از direct x برای اینجور کارا برتریت داره و همین.
شما هم تند رفتید. Cool
بیخیال . تایپ مردم رو خراب نکنیم.
excuse me very very much Question Idea
have good time.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 27 دي 1388 - 00:26
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
حلا اگه گذاشتن یه تاپیک سالم بمونه. بابا بس کنید تو رو خدا. باشه بابا همه فهمیدیم همتون خدای دایرکت ایکس و اپن جی ال و از این چیزا هستید. خوبه. بیخیال میشید. اینقدر حرفهای الکی رو کش ندید باباجان.


ای بابا ما کی ادعا کردیم خدای دایرکت ایکس و اپن جی ال هستیم ؟!
اون دوست عزیز گفت من الان یاد گرفتم چطور یه شکل سه بعدی رسم کنم و بچرخونمش ، و بعد پرسید آیا همین برای ساخت بازی کافیه ... خب منم تا اونجایی که اطلاعات داشتم گفتم نه ...
حالا یکی می آید میگه اپن جی ال بهتره ... یکی می آد میکه دایرکت ایکس ... یکی میگه بچه مردم رو منحرف نکنید !!! (انگار ما چی کار کردیم !!!) Crying or Very sad

راستشو بخواهید اصلا حال نکردم ... هرکسی حق داره اینجا نظرشو بگه ... اگر کسی هم چیزی رو اشتباه گفت ، محترمانه اشتباهش رو بگید که هم خودش توجیح بشه هم بقیه ... ( نه اینکه با هم دیگه دست به یکی بکنیم برای خراب کردن یه نفر ! ) Crying or Very sad

بچه ها از همه عذر می خوام (مخصوصا آقای m_basij )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


1 شنبه 27 دي 1388 - 12:32
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
خوشحالم که اینقدر پیشرفت کردین.

نه بابا من که کفتم فقط چیز های ابتدایی رو یاد گرفتم! Question
نقل قول:
دقیقا نمیدونم چه چیز های دیگه ای یاد گرفتین

مثلا ساخت یه صفحه (RC) و رسم اشکال 2 و 3 بعد توی اون!!!
البته از یه چیز هایی سر در نمیارم Embarassed
میشه بگید چیز هایی رو که ازش سر در نمییارم کجا برسم؟؟
نقل قول:
اگه دوران مدل رو یاد گرفته باشین،

نه بابا من نمیتونم یه فتبل BMP رو لود کنم چه بهرسه به مدل!!! Wink
نقل قول:
از اونجایی که تصمیمتون بر اینه که از پایه (OpenGL) بازی رو خودتون بنویسین، بهترین راه اینه که طوری جلو برین که مراحل مسیر حرکتتون قابلیت استفاده مجدد از کد های قبلی رو داشته باشه. و طوری منظم کار کنید که همیشه بدونین برای فلان کار باید به کجای برنامه رجوع کنین.

کاملا درسته! Razz
نقل قول:
خوشحال میشم اگه ما رو هم در جریان پیشرفتتون قرار بدین..

چشم.
------------------------------------------------------------
حالا زیاد باهم در گیر نشین ......... Surprised
در ضمن من دارم کتاب آقای وحید نصیری رو میخونم ولی دنبال یه کتاب دیگه هم هستم، میشه یه کتاب دیگه هم معرفی کنید؟
-----------------------------------------------------------
نقل قول:
حالا چون تجربه برنامه نويسي داري يك موتور اپن سورس و حالا چون مي خواي دو بعدي باشه يه موتور ساده طبق گفته اقاي هاشمي hge !

من HGE رو هم دانلود کردم ولی هیچی نمیفهمم!!!!!
----------------------------------------------------------
من زیاد هم عجله ندارم و با حوصله دارم جولو میرم.....
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


1 شنبه 27 دي 1388 - 13:11
پاسخ بصورت نقل قول
آشنایی من با OpenGL فقط در حد سه واحد دانشگاهیه Surprised
راستش کتاب زیاد نمیشناسم. از اونجایی که خودم زیاد برای یادگیری سراغ کتاب نمیرم، بهترین منبع برام اینترنته. وقتی درگیر هر موضوعی میشم، فقط همونو سرچ میکنم و یاد میگیرم. نمیدونم برای کد نویسی هم بشه از این روش استفاده کرد یا نه؟
به هر حال هیچ تخصصی رو اینقدر رو پیش خودتون بزرگ جلوه ندین.. (اینو به بچه های دانشگاه هم میگفتم ولی کسی گوش نمیکرد!! Sad )
فکر کنم توی همین فروم افرادی باشن که بتونن جواب بعضی از سوالاتون رو بدن. اگه ندادن هم پیشنهاد میکنم از خود آقای نصیری یا در فروم برنامه نویس بپرسین.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 27 دي 1388 - 13:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام .
بهترین منبع برای شما سایت nehe.gamediv.net هست. اگه درست نوشته باشمش.
اولین توصیه من به شما .
1. بروید و سمپل ها رو دانلود کنید . و ببینید که چه جوری از کد ها استفاده کردن.
این بهترین کاری هست که می تونید بدون ترجمه کردن یاد بگیرید.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 28 دي 1388 - 12:27
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
ديشب كلي با opengl ور رفتم و كلي چيز ياد گرفتم ولي يه چيزي منو خيلي آزار ميده!!!!!!
بعضي از مفاهيم opengl مربط ميشه به رياضيات و من چيزي نميفهمم!!! آخه من هنوز دوم دبيرستانم! Embarassed
به نظرتون اين چيزا مهمه يا نه؟ همينجوري حفظشون كنم؟ مثلا محاسبه زاويه ميدان ديد!
--------------------------------------------------
در مورد هوش مصنوعي هم يه سوال داشتم:
هوش مصنوعي يعني اين كه به كامپيوتر بگيم وقتي يكي رو ديدي بهش شليك كن!
اين كه كاري نداره! يا من اشتباه ميكنم؟
ممنون.

Razz
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |