Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> معرفي موتور AIDAEngine1
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

معرفي موتور AIDAEngine1
نويسنده
پيغام
rahpooy
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 8


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 10:05
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان يك موتور بازي ايراني به نام آيدا به زبان ++c و با استفاده از DirectX SDK نوشته شده.
مشخصات موتور:
نور پردازي و سايه زني به صورت دايناميک براي تمام صحنه

پشتيباني از انواع منابع نوري مستقيم, نقطه اي, نور افکن و نور محيطي.

محاسبات نوري دايناميک و امکان تعريف منابع نوري به تعداد مورد نياز طراح صحنه, قابليت استفاده از سه نور همزمان بدون MultiPass Rendering.

ايجاد سايه ها به صورت کاملا دايناميک و براي تمامي اشياء صحنه شامل زمين, زندگي گياهي, اشياء استاتيک, دايناميک و ... و نمايش کوچکترين حرکات در سايه نظير سايه درختان و برگ ها.

کيفيت متفاوت سايه زني براي پشتيباني از سخت افزارهاي متنوع.

ايجاد سايه هاي نرم.

قابليت شبيه سازي تغييرات زماني و چرخه روز و شب.



جلوه هاي بصري

عوارض زميني(Terrain), با محاسبات Level Of Details و Horizon Culling براي استفاده بهينه از CPU و GPU و محاسبات Shader براي استفاده بهينه از حافظه سيستم و مشاهده فواصل طولاني تا بيشتر از 8 کيلومتر مربع. قابليت استفاده از حداکثر 8 بافت مختلف با وضوح بالا, يک بافت براي رنگبندي کلي و همچنين LightMap براي Terrain .

اقيانوس, دريا و رودخانه, به همراه نمايش انعکاس نورها, Reflection و Refraction محيط در آب و نمايش موج .

زندگي گياهي (Vegetation), ايجاد و نمايش يک زندگي گياهي کامل به همراه محاسبات Level Of Details و انيميشن در تمامي انواع گياه و استفاده بهينه از CPU , GPU و Memory.

طيف وسيع و متنوع از اشياء تخريب پذير, از اشياء پايه و Static گرفته تا اشياء دايناميک نظير اتومبيلها.

انواع جلوه هاي طبيعي, نظير آتش, باران, برف, دود, انفجار و... و قابليت تهيه آسان جلوه هاي جديد با استفاده از تکنولوژي پيشرفته در Particle نظير Quad & Model Based PS.

ايجاد عکس برگردان ها (Decals) براي ايجاد صحنه هايي واقعي تر.

آسمان.



Particle Manager

کش نمودن جلوه هاي ذره اي براي افزايش سرعت در RunTime .

جلوه هاي متنوع نظير باران, برف, آتش, دود, انفجار و ... هم به صورت Point Sprit و هم Quad .

امکان ايجاد جلوه هاي جديد تنها از طريق يک ابزار و يک فايل قابل ويرايش.



مديريت صدا
مديريت صدا در فضاي سه بعدي.

قابليت تعريف موزيک براي کل يک صحنه .

قابليت تعريف و جانمايي صدا هاي خاص در مکانهاي مختلف يک صحنه, فعال و غير فعال نمودن در هنگام بازي و تنظيم شدت و جهت صدا.

قابليت اتصال منبع صدا به اشياء.



پشتيباني از شبکه

قابليت ايجاد مراحل Multiplayer .

قابليت انتشار کارامد, سريع و پايدار پيام ها در بستر شبکه و بين تمامي اشياء, حتي اشياء پايه.

قابليت چت دو يا چند نفره.



ايجاد واسط کاربري

استفاده از انواع کنترل ها, شامل دريافت و نمايش متن ها, ليست ها, Combo Box ها, کنترل تصوير, Progress Bar و ... .

سيستم مديريت رويداد جهت طراحي هر چه بهتر واسط کاربري.



SceneManager

مديريت تمامي اشياي صحنه با توجه به نوع آنها در يک شيء , نظير اشياي استاتيک, اشياي دايناميک, اشياي Spawner, منابع نوري, دوربين ها, صدا ها, تريگرها, عناصر مختلف هوش مصنوعي, مه, جلوه هاي مختلف و ... .

امکان ذخيره سازي و بازيابي صحنه هاي ساخته شده.

امکان استفاده از اشياء مشترک با توجه به نوع نياز براي استفاده بهينه از حافظه (Shared data vs Per-Instance data).

امکان استفاده از Script ها براي اشياء مختلف و توانايي به کار بردن دستورات متنوع و سطح بالا بسته به مورد استفاده, برنامه نويسي کل يک Level در Scriptها .



سيستم هوش مصنوعي پيشرفته

مسيريابي کاملا دايناميک با استفاده از گرافهاي مسيريابي و TagPoint ها و جستجوي پيشرفته در گرافها با سرعت بالا حتي در صورت زياد بودن entityها.

استفاده از مسيرهاي پارامتريک جهت کنترل رفتار AI ها هنگام عبور از اين مسيرها.

استفاده از Script ها براي کنترل برخي از رفتارهاي عناصر AI به صورت دايناميک در هنگام بازي.

طراحي طيف وسيعي از اشياء مفيد و قابل تغيير جهت طراحي رفتارهاي مختلف هوش مصنوعي, نظير AIAnchors, AIPaths, AITagPoints و ... .



ويرايشگر يکپارچه AIDAEngine1 SandBox Editor براي تمامي ويژگي ها

طراحي Level و صحنه ها از طريق ويرايشگر


تمامي ويژگي ها و امکانات موتور آيدا از طريق ويرايشگر AIDAEngine به صورت يکپارچه در دسترس مي باشد, اين امکانات به صورت RealTime3D بوده و يکي از ويژگي هاي مهم ويرايشگر AIDAEngine1 SandBox Editor قابليت بازي همزمان با طراحي مي باشد؛ به اين معني که در همان زمان و در همان محيطي که Level ها و صحنه ها در ويرايشگر, طراحي و ساخته مي شوند مي توانيد وارد بازي شده و همان Level يا صحنه را بازي کنيد, تا هم جنبه هاي گرافيکي و صوتي را بررسي کنيد و هم از عملکرد عناصر هوش مصنوعي, Script ها, Trigger ها و ... در هنگام بازي نهايي مطمئن شويد.

برخي از امکانات اين ويرايشگر:



سيستم توليد عوارض زميني

به طراح صحنه اجازه مي دهد تا زمينهايي با وسعت بالاي 8 کيلومتر مربع ايجاد نمايد. طراح صحنه نه تنها توانايي تنظيم پستي و بلندي هاي مکانهاي مختلف را از طريق ويرايشگر دارد, ميتواند از امکان Import فايلهاي Heightmap استفاده نمايد. همچنين طراح مي تواند تا 8 قلم مختلف براي رنگبندي و Texturing در Terrain استفاده نمايد(با کارايي بالا وبدون MultiPass rendering). همچنين طراح مي تواند به نور پردازي Terrain پرداخته و به صورت اتوماتيک سايه ها را بر اساس جهت خورشيد يا ماه محاسبه نمايد.

تنظيم ويژگي هاي مربوط به آب در دريا يا اقيانوس نيز از امکانات ديگر ويرايشگر مي باشد. ميزان انعکاس نور, تصوير محيط, شکل موجها, رنگ و ... از امکانات اين ويرايشگر است.



زندگي گياهي

طراح هنري با استفاده از AIDAEngine مي تواند سطح وسيعي از ا نواع گياهان را براي صحنه ايجاد نمايد و در هنگام ويرايش صحنه به سادگي مي تواند گياه انتخابي را در جاي خود قرار داده شيب زمين و ميزان چرخش توسط سيستم محاسبه مي شود. امکان گروهبندي گياهان برای افزايش تنوع و زيبايي صحنه وجود دارد, حذف نوع خاصي از گياه, جابجاي نوع خاصي از گياه با نوعي ديگر, پاک کردن گياهان به صورت تکي يا گروهي از امکانات اين قسمت است.



ابزار طراحي رودخانه و جاده

ابزار ايجاد رودخانه و جاده در ويرايشگر موجود بوده بدين ترتيب سطح زير جاده يا بستر رودخانه به صورت اتوماتيک ايجاد مي شود و اين به سهولت ساخت اين اشياء کمک مي نمايد.



بازبيني مدل ها

در اين بخش امکان مشاهده مدل ها و انيميشن هاي ساخته شده و اشياء Attach شده وجود دارد.



ويرايش ويژگي

ديالوگ هاي متنوع ويرايش ويژگي اشياء اين اجازه را به طراح مي دهد تا ويژگي هاي مختلف اشياي مختلف را به راحتي ويرايش و ست نمايد, تنوع اين ديالوگها به اندازه تنوع اشياء مي باشد.



هوش مصنوعي

در اين بخش امکان استفاده از اشياي هوشمند نظير سربازها , دوربين ها و ... وجود دارد.

همچنين به راحتي مي توانيد گرافهاي مسيريابي را ايجاد کنيد يا به مسيرهاي بين گره هاي گراف, نوع رفتار NPC را نسبت دهيد, همچنين مي توانيد به راحتي مسيرهايي پيش فرض ايجاد کرده ويژگي هاي آنرا ويرايش نماييد.

تعيين رفتارهاي NPC ها و عناصر AI هم در همين بخش به راحتي صورت مي گيرد و اين رفتارها در قالب موجوديت « هدف » براي هر AI تعيين مي گردد همچنين مي توانيد از اشيايي خاص جهت ايجاد رفتارهاي خاص عناصر AI استفاده نماييد نظير اشيايي که نماينده مکان و جهت پنهان شدن , پخش انيميشن خاص و انجام رفتار خاص هستند.

از امکانات ديگر اين بخش استفاده از trigger ها و اسکريپت نويسي مراحل است, مي توانيد به راحتي تريگر ها را ايجاد کرده و رويدادهاي مختلف يک تريگر را به رفتار هاي خاص يک AI و يا تابعي خاص در يک Script نسبت دهيد.



کارايي سيستم

با توجه به تنوع بالاي جلوه هاي بصري و اشياي قابل استفاده در AIDAEngine ابزاري جهت شناسايي توانايي سيستم از نظر کارت گرافيک, ميزان حافظه و توانايي پردازنده ساخته شده, پيکره بندي پيشنهادي را به کاربر ارايه داده, خود ميزان LOD ها, چگالي Particle ها, کيفيت سايه ها, نوع نور پردازي و ... را تنظيم مي نمايد.



ابزار تنظيم زمان روز و شب

با استفاده از اين ابزار و فابليت نورپردازي کاملا دايناميک AIDAEngine , مي توان زمان طلوع و غروب خورشيد را تنظيم نمود تا بتوان تغييرات مکان خورشيد در هنگام طلوع تا غروب و تغيير شرايط نوري, جهت سايه ها و يک ماه نوراني را شبيه سازي نمود.



C++

طراحي کاملا شيء گرا و پياده سازي کاملا با زبان C++ و به صورت فايلهاي .lib قابل استفاده مي باشند. توضيحات در متن برنامه وجود داشته و مستند سازي شده است.



ابزار IDAX
جهت تبديل فايلها با فرمت x به فرمت مورد نياز موتور AIDA .

بهينه سازي مدل ها.

توليد Discrete LODs .



سازنده Pack

تمامي منابع مورد استفاده در AIDAEngine نظير Texture ها, صدا ها, فايلهاي Script و ... با استفاده از اين ابزار به صورت فايلهاي Pack و رمزگزاري شده, تبديل مي شوند.


اين اطلاعات رو همراه عكس و فيلم ميتونيد رو سايت
http://www.IranianDA.comمشاهده كنيد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 12:52
پاسخ بصورت نقل قول
آیا میشه این موتور رو دانلود کرد یا نه؟؟؟؟

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 13:36
پاسخ بصورت نقل قول
alpine جان آره ... بازی FarCry هم با این اینجین ( کاملا ایرانی !!! ) ساخته شده Smile
برو بازی FarCry رو بخر ... ادیتور Sandbox هم همراهش هست ...
این اینجینی هم که اینشون معرفی کردن فکر کنم یه MOD جدید برا FarCry هست !!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 14:45
پاسخ بصورت نقل قول
اقای Unity3D . فکر نکنم.
اخه این انجین به پای خیلی از انجین ها نمی رسه ، چه برسه به پای Sandbox فارکرای.
در ضمن همون Sandbox ادیتور اصلی هست که فقط نمی شه بش خروجی مجزا گرفت(حیف)

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 14:52
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij نوشته:
اقای Unity3D . فکر نکنم.
اخه این انجین به پای خیلی از انجین ها نمی رسه ، چه برسه به پای Sandbox فارکرای.
در ضمن همون Sandbox ادیتور اصلی هست که فقط نمی شه بش خروجی مجزا گرفت(حیف)


آقای m_basij ... سو تفاهم شد ! اون چیزی که گفتم شوخی بود Smile

اصلا اینجینی در کار نیست ... این همون ادیتور بازی FarCry هست که ورداشتن یه تغییرات توش دادن به نام خودشون ثبت کردن Smile
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 14:56
پاسخ بصورت نقل قول
از یه نظر خوشحالم که کیفیت موتورتون اینقدر قابل قبول هست که با موتور بازی فار کرای اشتباه گرفته میشه!
و از طرف دیگه یه برخورد دیگه شبیه به برخورد خیلی از بازی ساز های ایرانی.. واقعا نا امید کننده ست..

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 15:06
پاسخ بصورت نقل قول
یه لحظه قلبم وایسادها!!! Shocked Shocked !!
حالا از کجا دانلودش کنیم؟؟ Surprised

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
rahpooy
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 8


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 15:50
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان
از نظراتتون خيلي خيلي ممنونم
البته دوستان حق دارند اينو بگند ما اديتورهاي زيادي رو بررسي كرديم ولي UserInterface ي كه بيشتر به دلمون نشست همون واسط كاربري CryEngine2 Sandbox بود خيلي كار باهاش راحت تره و نياز به آموزش زيادي نداره -امكاناتش هم كامله. به همين دليل ما هم همين واسط كاربري رو با mfc پياده كرديم
تيم ما زياد هم تمايلي به تغييرش نداشت و نداره ولي همون طور كه مي بينيد فرق هاي زيادي هم داره
دوستاني كه ميگن همون فاركراي هست در نظر داشته باشند كه اين خيلي امكاناتش كمتر از موتور CryEngine1 هست و در ضمن تيم ما كدهاي اديتور فاركراي(درستش اديتور cryEngine1) رو نداشته تا بخوايم تغييرش بديم و به نام خودمون ثبت كنيم Arrow
در ضمن هنوز براي دانلود آماده نيست راستش و بخواين براي تست بيشتر و رفع باگ خودمون هم هنوز از روي كد اصلي اجراش مي كنيم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 16:09
پاسخ بصورت نقل قول
آقا شرمنده ... ولی حق بدین شبیه فارکرای درستش کردین ... دانلود هم نذاشتین ( خب همین میشه دیگه !!!)

حالا چرا اسم ادیتور رو گذاشتین AIDAEngine SandBox Editor ???

ولی خب بچه ها از همه عذر می خوام ( حداقل این مسئله روشن شد Laughing )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 4 بهمن 1388 - 16:28
پاسخ بصورت نقل قول
راستی اینم بگم که یه وقتی کسی فکر نکنه منظور خاصی داشتم ... ( سو تفاهم شد )

من واقعا خوشحال میشم یه اینجین( توپ ) بازی سازی ایرانی ساخته بشه ... و اگه یه اینجینی تو مایه های unity ( چون خیلی باهاش حال میکنم PDT_002 ) ساخته بشه حاضرم $$$ مایه بدم ولی از اینجین های خارجی ( کرک شده یا نشده ) استفاده نکنم ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |