Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> چنتا سوال در مورد opengl
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

چنتا سوال در مورد opengl
نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 5 بهمن 1388 - 01:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
در opengl در حالت 2 بعدی با این کد:
كد:
  glMatrixMode(GL_PROJECTION);
  glLoadIdentity;
  glViewport(0, 0, ClientWidth, ClientHeight);
  glOrtho(0,form1.ClientWidth,form1.ClientHeight,0);

میشه هر واحد رو به یک پیکسل نسبت داد! ولی در حالت 3 بعدی نمیتونم!!!
در ضمن با کد بالا در حالت 2 بعدی نقطه 0و0 میشه گوشه چپ و بالا ولی در حالت سه بعدی نمیشه!
میشه یه راهنمایی کنید که 2 عمل بالا رو در حالت 3 بعدی هم برقرار کنم؟ زبانش مهم نیست شما به هر زبانی که دوس داری بنویس.
Laughing
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


2 شنبه 5 بهمن 1388 - 01:51
پاسخ بصورت نقل قول
توی حالت سه بعدی شما از حالت ortho خارج میشین و حثقحثزفهرث استفاده می کنید. برای اینکه این دو حالت رو با هم ترکیب کنید میتونید اول دو بعدی ها رو رسم کنید و بعد از اون سراغ سه بعدی ها برید. یعنی اول از glOrtho استفاده بکنید و تمام موارد دو بعدی رو رسم بکنید. بعدش سوئیچ کنید روی ماتریس پروچکشن و از gluPrespective استفاده کنید و شروع به رسم سه بعدی ها بکنید.

اما برای اینکه توی حالت سه بعدی مختصات گوشه صفحه رو پیدا کنید هیچ نظری ندارم مگر اینکه مستقیما سراغ ماتریس های پروجکش و نمامدل برید! اما فکر کنم اینکار با تست و خطا دستی سریعتر جواب بده.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 5 بهمن 1388 - 10:39
پاسخ بصورت نقل قول
اگه یه نمونه کد بزارین ممنون میشم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 5 بهمن 1388 - 18:20
پاسخ بصورت نقل قول
من منتظرم...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


3 شنبه 6 بهمن 1388 - 18:15
پاسخ بصورت نقل قول
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


جمعه 9 بهمن 1388 - 22:57
پاسخ بصورت نقل قول
چطوری برای یک تسکچر bmp خاصیت TransparentColor رو به وجود بیارم؟
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |