Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> هوش مصنوعي در يونيتي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

هوش مصنوعي در يونيتي
نويسنده
پيغام
samd
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 11 بهمن 1387
تعداد ارسالها: 1
محل سكونت: هلر


جمعه 9 بهمن 1388 - 08:06
پاسخ بصورت نقل قول
اگه ميشه يكي از دوستان در مورد هوش مصنوعي در يونيتي توضيح بده

_________________
نجار
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamzehshabani
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 16 شهريور 1387
تعداد ارسالها: 357
محل سكونت: استان گیلان


جمعه 9 بهمن 1388 - 12:14
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست عزیز امیدوارم اوقات خوشی داشته باشی.

راستش هوش مصنوعی رو نباید محدود به یونیتی توضیح داد چون یه بحث کلیه و توی تمام انجین ها مشترکه.

طراحی هوش مصنوعی بر میگرده به سبک بازی در حال ساخت برای مثال شما در یک بازی اول شخص تفنگی (!) باید به دشمن بفهمونید که تا حد امکان به شخصیت بازی نزدیک نشه و در جایی مخفی بشه و شلیک کنه اما در یک بازی سوم شخص اکشن این موضوع کاملا مسخره است و دشمنان باید به سمت شما هجوم بیارن و مخفی شدن دلیلی نداره.

متاسفانه من تحقیقاتم در این مورد زیاد نبوده و در کل باید خدمتتون عرض کنم که مهمترین قسمت های اکثر هوشهای مصنوعی مسیر یابی اتوماتیک و درک محدوده پلیر هست که قبلا تو مقالات راجع بهش توضیح داده شده. Mr. Green

_________________


خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .

آی دی من : Hamzeh_Shabani

سایت من : www.GameLab.ir

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


4 شنبه 21 بهمن 1388 - 21:56
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
به حمزه جان یه تشکر درست و حسابی بدهکارم و از اونجایی که جواب ما ها رو میدن صمیمانه تشکر می کنم.
خوب در مورد هوش مصنوعی یه چیزی هم من میگم
هوش مصنوعی رو خیلی دوست دارم حالا یه مثال برای سوم شخص
برای دشمن می نویسیم که
اگر هدف(پلیر) را در نزدیکی دیدی به سمت او بچرخ وبه طرف او حرکت کن و هر وقت فاصله ات با هدف مثلا کمتر از 2 شد به او حمله کن
حالا حمله کردن هم می تونی بهش رندم بدی
اگه بخوای هارد و ایزی و نرمال به بازیت اضافه کنی باید مثلا اگه چند نوع حمله کردن داری احتمال اینکه کدوم حمله نسبت به وضعیت بازیت به صورت رندم انتخاب بشه روکم و زیاد کنی

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hamzehshabani
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 16 شهريور 1387
تعداد ارسالها: 357
محل سكونت: استان گیلان


4 شنبه 21 بهمن 1388 - 22:49
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش میکنم عزیزم.

بله همونطور که عرض کردم اینکه هوش مصنوعی باید چطوری باشه بر میگرده با بازیت مثلا توی بازی COD شاید مخفی شدن و شلیک کردن مسخره باشه اما مثلا تو Brothers in arm مخفی کاری دشمنا یکی از جذابیت ها بود.
اگه Left for dead رو بازی کرده باشی متوجه میشی که از لحاظ هوش مصنوعی واقعا زحمتی براش کشیده نشده چون یه عده دشمن تو رو میبینن و بدون توجه به چیزی میان طرفت و بهت حمله میکنن.
باید چیزهای اصلی در رابطه با هوش مصنوعی رو پیاده کنی و در نهایت اونها رو به هم لینک کنی (متصل کنی)، مثلا شما حتما باید بدونی که دشمنا باید از موانع عبور کنن (که راحت تو یونیتی پیاده میشه) و وقتی وارد یه محدوده خاص شدن کار خاصی انجام بدن (این هم راحت پیاده میشه)، پس وقتی میبینی یه بازی هوش مصنوعی خوبی داره بر میگرده به توان ذهنی برنامه نویس ها نه قدرت مطلق برنامه نویسیشون. Arrow

_________________


خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .

آی دی من : Hamzeh_Shabani

سایت من : www.GameLab.ir

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


شنبه 1 اسفند 1388 - 10:59
پاسخ بصورت نقل قول
سوال
من 3 تا دشمن دارم
هر سه شون به سمت پلیر حرکت می کنن و وقتی بهش نزدیک شدن به صورت رندم یه کاری رو انجام می دن.
حالا بعضی وقتا میشه(مثلا و قتی پلیر ازشون دور می شه و دشمن به سمتش حرکت می کنه)که این سه تا دشمن خیلی نزدیک به هم حرکت می کنن.
خوب من چند تاراه برای اینکه اینجور اتفاقی نیفته دارم ولی استاندارد نیست.
میشه نظرتون رو بدونم؟

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 1 اسفند 1388 - 12:36
پاسخ بصورت نقل قول
امیدوارم این تاپیک به یکی از تاپیکای پرطرفدار (هات Laughing ) تالار یونیتی تبدیل بشه. هوش مصنوعی کلا شاید باحالترین بخش ساخت بازی باشه. جایی که مغز بیشترین فسفر رو باید بسوزونه. Rolling Eyes

@ fantasy.gamer,

تقریبا تو تمام بازیهایی که دشمن بازیکن رو می بینه و الله بختکی سمتش حرکت می کنه، اگه تمهیدی تدارک دیده نشه، این دشمنا اگه زیاد باشن بالاخره به هم نزدیک میشن و اونوقت میتونه چند تا وضعیت پیش بیاد.

از دید بصری و غیر فنی:
چند تا دشمن هالو همه کنار هم وایسادن، احتمالا همه هم دارن یکار انجام میدن ( شمشیر میزنن، تیر پرتاب میکنن، ...) و بازیکن هم حیران از این همه خلاقیت! احتمالا کاری غیر از button smashing نخواهد داشت. و این روند خیلی سریع خسته کننده میشه. چون همه چی قابل پیش بینی هست.

از دید فنی:
اگه برخورد بین دشمنا مهم باشه، طبیعتا بار پردازنده میره بالا. چون باید تمام برخوردها رو محاسبه کنه.
اگه برخورد مهم نباشه، میشه بازی استرانگ هولد. می بینی تو نقشه یه دشمن داره بهت حمله می کنه، اما وقتی به قلعت میرسه، یهو باز میشه میشه 1000 تا... PDT_002


راه حل:

ازونجایی که اینجا تالار یونیتیه، سعی می کنم راه حل هم متناسب با قابلیت های یونیتی باشه. ساده ترین کاری که میشه کرد طراحی یک coroutine هست که بصورت زمانی رندوم فراخوانی بشه. کار تابع عادی نزدیک شدن به بازیکن و احتمالا شلیک هست. ولی کوروتین میاد مثلا به مختصات بازیکن یه ایکس و وای رندم اضافه می کنه، بعد این مختصات جدید رو بعنوان محلی که باید دشمن بسمتش بره بر می گردونه. اگه این کوروتین مثلا هر 4 ثانیه یه بار فراخوانی بشه و مدت اجراش هم 3 ثانیه باشه، شما دشمنی خواهید داشت که یکم دنبال شما می کنه، یکم جاخالی میده. یکم فرار می کنه... کلا زیاد قابل حدس نخواهد بود.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
miladigs
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 435


شنبه 1 اسفند 1388 - 12:50
پاسخ بصورت نقل قول
علي جان از توضيحات ممنون.

اگه ميشه در اين مورد توضيحات كامل تر بده.و يا اگه مي توني يه مقاله در اين مورد بنويس.كمك خيلي بزرگي به ما ميشه.ممنون.

_________________
براي بدست آوردن چيزي كه تا به حال نداشتم بايد كسي شوم كه تا به حال نبودم!
WWW.BARMANDEV.COM
WWW.ZANAGAMES.COM
مرجع معرفی،نقدوبررسی اپلیکیشن های موبایل
www.appreview.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


شنبه 1 اسفند 1388 - 14:17
پاسخ بصورت نقل قول
از اونجایی که من با نظر شما به سمت یونیتی اومدم و ازتون تشکر می کنم
میشه یه مقاله ای آماده کنید آخه نمی خوام حالا که افتادم توی بازیسازی بینش وقفه بیفته
بی جوابمون نزارید.
ممنون Very Happy

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 1 اسفند 1388 - 14:55
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد مقاله یه سر به بخش مقالات سایت بزنید. چند تا مقاله خوب در مورد هوش مصنوعی قبلا نوشته شده.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


شنبه 1 اسفند 1388 - 15:12
پاسخ بصورت نقل قول
مثلا کدوم مقاله من چیزی پیدا نکردم(به بخش مقالات رفتم ولی چیزی نبود).
حداقل یه چیزی یه آدرسی یه راهنمایی در مورد همین کروتین کنید تا برم دنبالش.
یعنی اینکه استارت از شمامن اینطور که بازی prince of persia 2 دیدم
هوش مصنوعیش رو اینجوری فهمیدم که هر وقت دو تا دشمن به هم نزدیک میشدن یکیشون غلط می خورد و جایگاهش رو عوض می کنه.
نمی دونم نظر شما چیه؟
Laughing

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |