Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> یه بازی مثل تراوین چطوری برنامه نویسی شده؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

بازی به سبک تراوین و با موضوع مافیا چقدر میتونه جذاب باشه؟
کسی حاضر نیست تراوین رو با این نوع بازی عوض کنه
30%
 30%  [ 3 ]
میتونه جای تراوین رو بگیره. آخه تراوین بعد از یه مدتی خسته کننده میشه
40%
 40%  [ 4 ]
برای نظر دادن نیاز به توضیح بیشتر در مورد بازی و سبک جنگهای اون دارم
30%
 30%  [ 3 ]
مجموع آراء : 10

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


1 شنبه 2 اسفند 1388 - 21:02
پاسخ بصورت نقل قول
آقای وحیدپور چطوری به این نتیجه رسیدی؟ قصد جسارت ندارما! واقعا میخوام بدونم. اگه واقعا مطلبی هست که شما درباره ای نوع بازیها میدونید بگید تا ما هم بشنویم. حتی اگه یه تحلیل شخصی باشه. شاید کمک کنه.
ممنون میشم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

یه جواب کوچولو
نويسنده
پيغام
farshad12
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 24 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 2


2 شنبه 24 اسفند 1388 - 02:42
پاسخ بصورت نقل قول
rasooli.behnam نوشته:
سلام
من یه بازی به سبک تراوین (web-base game) و با موضوع مافیایی طراحی کردم. الآن نزدیک به یک سال میشه که دارم طراحیش میکنم و واقعا هم روش کار کردم. تا این حد قوی طراحی شده که یه بازیکن دلیل خوبی برای ترجیح دادن بازی من نسبت به بازی تراوین داره. اما از اونجایی که من با برنامه نویسی آشنا نیستم, نمیدونم باید با کدوم زبان این بازی رو بنویسم. PHP یا C#.net و Ajaks یا هر زبان دیگه؟
یه دوست دارم که C#.net رو بلده و میخواد باهام همکاری کنه, اما دوست دارم اگه کسی در این مورد تجربه داره به من کمک کنه تا خدایی نکرده راه رو اشتباه نریم.
سوالم اینه:
این طرح رو چطور به یه بازی تبدیل کنم؟ با کدوم زبان برنامه نویسی؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید.
اگه کسی هم از شیراز بخواد باهامون همکاری کنه, منو در جریان بذاره. هم برنامه نویس لازم داریم و هم طراح گرافیکی!


milmili نوشته:
درکل برای ساخت یه چنین بازیه مثل تراوین چه زبانی لازم هستش برای یادگیری؟؟؟؟؟؟


سلام
اولا نمی دونم هنوز نیازی به جواب داری یا نه. Idea فقط معلومه که اینجا کسی جواب سوالاتو نداده.
در ثانی نمی خوام مثل بقیه در مورد اینکه این کارو بکنی یا نه، یا اینکه چجوری این کارو بکنی صحبت کنم، چون می دونم که اینا چیزی نیست که در حال حاظر دنبالش باشی. Rolling Eyes در نتیجه همونطور که پرسیدی سعی می کنم فقط از جنبه ی فنی جواب بدم. Surprised

به هر حال،
من 2 ساله پیش با یکی از بچه ها یه همچین بازیو شروع کردم و از اونجا که در مورد جزئیات کار شما خبر ندارم جوابم کلیه و شما باید اینارو با شرایط خودت وفق بدی:

[ 1 ] در مورد تکنولوژی که دو گزینه ی اصلی ASP.net و PHP هست (#C یه تکنولوژی برای web application نیست، Shocked فقط یکی از زبونهاییه که می تونی باهاشون برای ASP.net کد بنویسی) از لحاظ امکانات هر دو کارتو جواب میدن. ولی خب تو جزئیات با هم فرق می کنن. من خودم چون 1.پلتفرمم .net بود، 2. ASP.net برای بند 3 راحت تر و هماهنگ تره، 3. ASP.net امنیتش بهتره(حداقل اون زمان اینطور بود، الانو نمی دونم)، ASP.net رو انتخاب کردم. زبونم هم VB.net بود. البته اگه اومدی .net زبون دیگه مهم نیست، برخلاف چیزی که می شنویم.

[ 2 ] در مورد گرافیک دو راه حل کلی داری. یکی از نرم افزارای دو بعدی مثل فتوشاپ یا فلش استفاده کنی که غالب بازی های بروزری از این متد استفاده می کنن. راه دوم هم استفاده از نرم افزارای سه بعدی مثل 3Ds Max یا Maya یا XSI هست. به این صورت که مدلو داخل اینا طراحی کنی و بعد رندر بگیری. این روش کیفیت فوق العاده بالاتری داره ولی به مراتب پر هزینه تره. انتخابش به نظر طراح بازیه و اینکه بازی تا چه حدی از گرافیکو نیاز داره. من خودم روش سه بعدیو انتخاب کردم البته خب آدمشو داشتم و هزینه ی زیادی برام نداشت. در کل انتخابش با خودنه.

[ 3 ] اگه یادت باشه تو مورد یک گفتم زبون مهم نیست. خب پس چی مهمه؟ Crying or Very sad تو این زمینه ای که شما می خوای کار کنی مهمترین زمینه دیتابیسه، همونطور که الان تو بازی های هارد کور مهمترین بخش گرافیکه بازیه، تو بازیهای بروزری مهمترین بخش رو دیتابیس ایفا می کنه. می شه گفت پاشنه ی آشیل بازیهای بروزری دیتابیس هست. اگه قراره آدم جدا براش بگیری که هیچ(البته نیازی هم نداره) ولی اگه نخواستی حواست باشه حتما حتما برنامه نویست به برنامه نویسی و مدیریت دیتابیس مسلط باشه. اگه نه بزرگترین ایده ها و گرافیک ها تو این زمینه بدون وجود یه دیتابیس کامل و سریع محکوم به شکسته. در مورد نوعش هم یه مقدار مربوطه به بند یکه . اگه اومدی ASP.net بهترین گزینت SQL Server هست که الان تقریبا همه ی سرور های .net ی ساپورتش می کنن، اگه هم رفتی PHP بهترین گزینت MySQL هست که باز اونم همه جا پیدا میشه. من خودم SQL Server 2005 کار کردم توی اون بازی.

یه توصیه (تجربی نه فنی) هم برای شروع کار بهت می کنم که خیلی مهمه:حتما سعی کن بازیت به مرور آپدیت بشه ، حداکثر تایمی که تغییری ایجاد نمی کنی 3 هفته تا 45 روز. نکنه یه وقت مثل بازیهای فعلی (Travian, Erepublik , Ikariam ,...) آپدیتات به 4-12 ماه برسه. پیش خودت نگو خب این بازیهای بزرگ هم همین کارو می کنن، پس این چی می گه واسه خودش، به دو دلیل:

1. همین بازیها با اینکه الان می بینی کاربراشون زیاده ولی کاربر های بیشتری هم ولشون کردن، البته نه برای همشون ولی این مورد برای اکثرشون برقرار بوده.

2. این بازیها کاربر های خودشون رو با دو سلاح Evil or Very Mad تا الان زیاد کردن یکی پول(در اون حدی که تا 10 سال من و شما نمی تونیم جور کنیم) و دیگری زمان که اونم نمی تونی این چند سال که عقب تریو با پول بخری.

پس شما نیاز به یه برگ برنده ای داری که بتونی نسبت به اینا توی بازیت داشته باشی. البته راستشو بخوای این چیزی نیست که فقط برای متعادل کردن کفه های ترازو بهت توصیه کنم، بلکه حقیقتا این مسئله یکی از ملزومات بازی های آنلاین به خصوص بازیهای بروزره.

همیشه به یاد داشته باش که اولین مزیت بازیهای بروزر همه جا در دسترس بودنشونه و دومیش قابلیت همیشه به روز بودنشونه. مواردی که توی بازی های هارد کور پیدا نمی کنی. اگه می خوای با منابع کم وارد این گود بشی حداقل باید از همه ی قابلیت هاش استفاده کنی. این کار رو هم به دو حالت مختلف می تونی انجام بدی:

1.به روز رسانی های گه گاهی. مثل همون چیزی که الان توی بازی های بروزر هست فقط فاصله ی این گه و اون گه Smile خیلی خیلی کمتر از 6 ماه Very Happy باشه.

2. یه پریودی برای آپدیت ها مشخص کنی مثلا 2 یا 3 هفته یکبار چند ویژگی جدید، یا مثلا هر سه شنبه یک ویژگی. چیزی که به طور رسمی اعلام کرده باشی که کاربرات بدونن و روش حساب کنن. این روش مطمئن تره ولی کارو برای شما سخت می کنه، که خب اونم اگه ایده زیاد داشته باشی حله به این صورت که برنامه نویست همیشه چنتا از ایده هاتو از قبل ایجاد کرده باشه که سر تایم آپدیت یکیشو به web application اضافه کنه. من خودم روی این حالت برنامه ریزی کرده بودم.

همونجور که می بینی نمی تونی یه برنامه نویس بگیری که بازی رو برات تکمیل کنه و بعد بزنه به چاک. یه همچین پروژه ای حداقل یه نفر رو به صورت دائمی برای ساپورت نرم افزاری نیاز داره. این غیر از بحث باگ های نرم افزاری و نا هماهنگی های دیتابیسه که هر از گاهی پیش می یاد.

البته این آخری فقط یه توصیه بود (از نوع مهمش Smile ) و می تونی اجراش نکنی. انتخابش با شماس.

در مورد اجرا هم سعی کن اول فقط خود گیم پلی بازی که اینجا منظور بند 1 و 3 هست رو انجام بدی. مثلا به جای ImageButton ها لینک معمولی بذار. بعد بازیتو یه جای free آپ کن و حداقل یه هفته 10 روز تستش کن. یه بازی در این حجم که شما گفتی مسلما مشکلات زیادی ازش تو این تست مشخص میشه. همه ی اشکالاتی که توی تست مشخص شد رو حل می کنی، دوباره بازیتو آپ می کنی و الی آخر( می دونم به دلت نمیشینه ولی این روند تکراری رو باید انجام بدی و بگذر نداره) تا کی؟ تا وقتی که اشکال major توی بازی نبینی. به قول خودمون قابل بازی کردن باشه. اونوقت برو سراغ بند 2 و گرافیکتو هر طوری که می خوای راه بنداز. تو این تایم برنامه نویستم می تونه بازیو اوپتیمایز کنه و مخصوصا به مباحث کارائی دیتابیس از جمله Normalizing بپردازه. تا جایی که می دونم این روند اصولیشه. البته ما ایرانیا عادت داریم کارارو از راه غیر اصولیش انجام بدیم Arrow .

امیدوارم این جواب کوچولو Confused به دردت بخوره.
اگه سوالی بود بپرس. البته من دیر به دیر اینجارو سر می زنم. فعلا بای.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
lord73
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 100
محل سكونت: انجین های بازی سازی


2 شنبه 24 اسفند 1388 - 07:45
پاسخ بصورت نقل قول
حالا چرا اینقدر جوابت کوچولو بود ( یا من کوچولو می بینم) ..... Confused Confused

_________________
خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2976
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 24 اسفند 1388 - 10:01
پاسخ بصورت نقل قول
farshad12,

نمونه ی کار شما رو میشه دید؟ کنجکاو شدم Cool

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

دوزاری ها، لطفا بیافتید D:
نويسنده
پيغام
farshad12
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 24 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 2


2 شنبه 24 اسفند 1388 - 14:50
پاسخ بصورت نقل قول
Ali نوشته:
farshad12,

نمونه ی کار شما رو میشه دید؟ کنجکاو شدم Cool


همونطور که گفتم ما اون پروژه رو شروع کردیم ولی قبل از اتمام منصرف شدیم. دلیل اصلیش هم نبود وقت بود. Crying or Very sad آخه رفتم توی یه زمینه ی دیگه و فرصت نداشتم روی اون کار کنم. اون بازی فاز 1 و 2 رو گذروند و مونده بود اوپتیمایز و گرافیکش که این مسئله پیش اومد و کنارش گذاشتم. همون زمان بازی رو یه جای free آپ کردم که تا همین 2-3 ماه پیش کار می کرد ولی الان هاستینگ فایل هاشو پاک کرده و خوب آدرسی ندارم که بگم برین تست کنین. البته نمی دونم چرا این هاستینگی که من گرفته بودم 3 ماهه بود ولی بازیم بیشتر از 1 سال آپ بود. Embarassed

برنامه ای هم ندارم برای ادامه ی اون پروژه به دو دلیل. یکی اینکه کاری که الان 2 ساله دارم انجام می دم به مراتب بزرگتره و میشه گفت در قیاس با هم مثل زمین فوتبال و میز تنیس هستن Laughing و مورد مهمتر اینکه به زمینه ی فعلی علاقه ی خیلی زیادی دارم. فاکتوری که برای سر پا موندن تمامی پروژه های از این دست مهمترین عامله.

من در مورد پروژه ی خودم صحبت نکردم که مثلا کلاس گذاشته باشم. اصلا پروژه تموم نشده که بخوام بهش افتخار کنم یا همچین چیزی، همون طور که توی جواب هم گفته بودم این فقط صورت سوالیه که برای قابل درک تر شدن جواب مطرح کرده بودم. یه همچین چیزی لازم بود چون می دونستم جوابم کوتاه نخواهد بود.اگه درست منظورمو نرسونده بودم عذر می خوام و امیدوارم الان دوزاری ها افتاده باشه. Arrow

مهمترین مسئله ای که اینجا مطرح کردم بحث فنی کاره، لذا اگه کسی سوالی تو این زمینه داشت بپرسه، اگه بلد باشم جواب می دم اگه بلد نبودم هم خوشبختانه استاد اینجا زیاد هست، من که هنوز چیزی بلد نیستم Idea .فعلا بای.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2976
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 25 اسفند 1388 - 13:16
پاسخ بصورت نقل قول
@ farshad12,

بهرحال قرار نیست هر بازی که شروع میشه ، حتما تموم بشه. اگه تمایل داشته باشین می تونین بازی قبلی تون رو سورس باز ارائه کنین تا هم بقیه یه حالی ببرن، هم خودتون فیدبک دریافت کنین. در مورد میزبانی بازی شما هم شاید بتونیم کارهایی انجام بدیم...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


5 شنبه 12 فروردين 1389 - 11:08
پاسخ بصورت نقل قول
سلام اقا فرشاد
من مدت زیادی بود که به اینجا سر نزده بودم. از اطلاعاتتون ممنونم. در مورد اپدیت کردن باهاتون موافقم, و فکرایی هم براش کردم.برای مثال تو این بازی راههای درآمدزایی 5 تا هستن, اما من فعلا 3 تاشو برا ورژن اول مطرح کردم. قصد من اینه که هر بار که یه دوره از بازی به پایان میرسه یه سری امکانات برا دوره جدید به بازی اضافه کنم. و یا اینه یکی دیگه از اپدیت ها اینست که اگه بازی گرفت, یه روزنامه نگار واقعی استخدام کنم تا بازیکنا احساس کنن تو یه دنیای کاملا زنده دارن بازی میکنن. من تو این بازی خیلی ایده دارم که قرار نیست تو همون ورژن اول همشون رو مطرح کنم.
انشاالله در آینده بیشتر از تجربتون فیض میبرم.
من یه یاهو ایدی به همین اسم دارم. خوشحال میشم بیشتر در ارتباط باشیم. Surprised

_________________
تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


شنبه 20 آبان 1391 - 14:42
پاسخ بصورت نقل قول
امروز پس از تقریبا ۲ سال و ۷ ماه دوباره به پستی که قبلا فرستاده بودم سر زدم. هنوزم تو این فکر هستم که اون بازی بسازم. تو این مدتی که گذشت به این نتیجه رسیدم که باید خودم برنامه نویسی یاد بگیرم، چون کسی پیدا نکردم که حاضربه همکاری بشه. به علاوه اینکه که در اون صورت همیشه وابسته برنامه نویس میشدم و اگه میرفت ، خیلی سخت میشود یکی دیگه جایگزینش کرد.

به هر حال الان برنامه نویسی رو یاد گرفتم و میخام که ساخت بازی رو شروع کنم. البته نسخه ساده شده بازی که چند وقت پیش دوباره طراحیش کردم.

لیسته تکنولوژی که میخام استفاده کنم اینه:
1.Back-end Developing:
PHP
MySQL
Front-end Developing:
HTML5
CSS3
JavaScript
jQuery

_________________
تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
rasooli.behnam
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: shiraz


2 شنبه 22 آبان 1391 - 19:47
پاسخ بصورت نقل قول
یه آموزش خیلی مفید داخل یوتیوب در این باره پیدا کردم، شاید شما هم دوس داشته باشید ببینیدش:
http://www.youtube.com/watch?v=24hVjJs6VY0&feature=BFa&list=ULsF29O-9g7Us

_________________
تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
محمد جواد پرو
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 22 مهر 1392
تعداد ارسالها: 2


جمعه 26 مهر 1392 - 21:56
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
آخر هيچ كس جواب اين بنده خدا را نداد كه با چه برنامه اي بنويستش.اين سوال اين همه حاشيه نداشت.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |