Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (کد نویسی جاوا اسکریپت)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 162, 163, 164  بعدي

سوال و جواب (کد نویسی جاوا اسکریپ
نويسنده
پيغام
hamzehshabani
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 16 شهريور 1387
تعداد ارسالها: 357
محل سكونت: استان گیلان


4 شنبه 19 اسفند 1388 - 10:06
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان لطفا سوالات مربوط به کد نویسی با زبان جاوا اسکریپت را در این تاپیک مطرح کنید. Surprised

_________________


خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .

آی دی من : Hamzeh_Shabani

سایت من : www.GameLab.ir



اين نامه توسط hamzehshabani در جمعه 21 اسفند 1388 - 16:15 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


4 شنبه 19 اسفند 1388 - 20:53
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من يك پيشنهاد ميخوام!! من با انواع تحركها در يونيتي آشنا هستم كه مثلا بعد از زدن دكمه ها باعث حركت كاراكتر به طرفين بشه اما هر كدوم مشكل مخصوص به خودش رو داره مثل Velocity - AddForce - position ,.... ميخوام شما به من يك تابع نظير اينها معرفي يا پيشنهاد كنيد كه براي منظور من (يعني حركت دادن كاراكتر به طرفين و...) مناسبترين باشه Embarassed

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2976
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 19 اسفند 1388 - 21:05
پاسخ بصورت نقل قول
یک کتابخونه به اسم Ani.mate اگه اشتباه نکرده باشم توی ویکی یونیتی هست که دقیقا برای همین کارهای مرتبط با حرکت و استپ و .. بکار میره. اگرچه من خودم باهاش کار نکردم، ولی شما می تونید یه نگاهی بهش بندازید...

کلا میشه بعنوان یک ایده در مورد شیوه های مختلف اجرای Lerp در یونیتی بحث کنیم. اینکه چطور به حرکات و چرخشها و ... بدون استفاده از توابع از پیش تعریف شده یونیتی، خواصی مثل damping و Acceleration و اینا رو اضافه کنیم. من اگه امکانش بود، پروژه نهایی خودم رو با آموزش تو سایت میذارم. منتها قبلش تمایل دارم دوستان هم در این زمینه ایده پردازی کنن.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2976
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 19 اسفند 1388 - 21:05
پاسخ بصورت نقل قول
اینم لینکش:

http://www.unifycommunity.com/wiki/index.php?title=AniMate

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 20 اسفند 1388 - 00:49
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
ميخوام شما به من يك تابع نظير اينها معرفي يا پيشنهاد كنيد كه براي منظور من (يعني حركت دادن كاراكتر به طرفين و...) مناسبترين باشه


توی یونیتی معمول ترین کار برای حرکت کارکتر اینه که کامپوننت Character Controller بهش اضافه کنی و از طریق توابع Move و SimpleMove حرکتش بدی ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


5 شنبه 20 اسفند 1388 - 19:37
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D نوشته:
نقل قول:
ميخوام شما به من يك تابع نظير اينها معرفي يا پيشنهاد كنيد كه براي منظور من (يعني حركت دادن كاراكتر به طرفين و...) مناسبترين باشه


توی یونیتی معمول ترین کار برای حرکت کارکتر اینه که کامپوننت Character Controller بهش اضافه کنی و از طریق توابع Move و SimpleMove حرکتش بدی ...
خیلی ممنون یونیتی جان راهنمایی به جایی بود و خیلی به من کمک کرد ! مشکلم هم به طور کل حل کرد. Surprised

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mhrn
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 29


1 شنبه 23 اسفند 1388 - 16:00
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام خدمت آقايون
ميخواستم يه كاري كنم كه وقتي كاراكتر بازي به يه چيز معين خورد ببازيم و بازي از اول تكرار بشه ممنون
ممنون ميشم كد رو با يه مثال بگيد
بازم ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamzehshabani
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 16 شهريور 1387
تعداد ارسالها: 357
محل سكونت: استان گیلان


1 شنبه 23 اسفند 1388 - 16:18
پاسخ بصورت نقل قول
mhrn نوشته:
با سلام خدمت آقايون
ميخواستم يه كاري كنم كه وقتي كاراكتر بازي به يه چيز معين خورد ببازيم و بازي از اول تكرار بشه ممنون
ممنون ميشم كد رو با يه مثال بگيد
بازم ممنون


سلام عزیزم بفرما این هم کد جاوا :
كد:

var OtherObject:GameObject;
function OnCollisionEnter(collision : Collision)
    {
        if (collision.other.gameObject == OtherObject)
        {
            print("Barkhord kard!");
        }
    }


امیدوارم موفق باشی.

_________________


خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .

آی دی من : Hamzeh_Shabani

سایت من : www.GameLab.ir

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hamedpooya
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 آذر 1384
تعداد ارسالها: 78


1 شنبه 23 اسفند 1388 - 21:51
پاسخ بصورت نقل قول
اقاي شعباني لطفا نحوه استفاده از تابع on trigger enter رو با مثال توضیح بدین .و اینکه کلمه other در این تابع و توابع دیگه یعنی چی ? . ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


1 شنبه 23 اسفند 1388 - 23:23
پاسخ بصورت نقل قول
hamedpooya نوشته:
اقاي شعباني لطفا نحوه استفاده از تابع on trigger enter رو با مثال توضیح بدین .و اینکه کلمه other در این تابع و توابع دیگه یعنی چی ? . ممنون

سلام
ببخشید که می پرم وسط

اینم مثال
كد:
function OnTriggerEnter(  otherObject: Collider        ){
if(otherObject.gameObject.tag=="enemy"){
animation.Play("folan")
}

هروقت شیئی به نام enemy به آبجت (آبجکتی که کد بالا براش می نویسی) برخورد کرد انیمیشن فلان اجرا میشه
other هم دیگری
که کلا برای خط دوم کدی که نوشتم معنیش میشه:اگر آبجکت دیگری به نام enemy برخورد کرد 

خوب حالا سوال پیش میاد که enemy چیه
برای تعیین کردن enemy (یا هر اسم دیگه ای) باید بری توی منوی inspector>tag اسم رو مشخص کنی
برای ایجاد محدوده هم باید از collider استفاده کنی
خوب من فقط راهنماییت کردم و کامل جوابت ندادم چون اگه کامل جواب بدم مدیران تکه تکم میکنن
فقط برای آشنایی بود
بهت پیشنهاد می کنم آموزشیهای اول شخص رو دو بار بخونی بار اول بخون و انجام بده و هرجاش نفهمیدی ولش کن و بار دوم با دقت بخون و انجام بده و هر جاش نفهمیدی بیا سوال کن.
اگه بازم راهنمایی خواستی در خدمتیم
به هر حال خوشحال میشیم تو فروم فعالیت داشته باشی Rolling Eyes
امیدوارم جوابی که دادم باعث نشده باشه از فروم فرار کنی Very Happy

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 164 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 162, 163, 164  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |