Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (رابط گرافیکی کاربر - GUI)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


4 شنبه 20 مرداد 1389 - 15:18
پاسخ بصورت نقل قول
z92, عزیز؛
واسه سوال اولتون باید پلاگین مسیریابی رو نصب کنید که چندتا اتاپیک قبل تر لینک دانلودش هست
سوال دومتون هم فکر کنم بهترین راهش استفاده از activeontrigger باشه که توی قسمت کد نویسی جاوا اسکریپت سایت نمونش هست
لطفا سوالهاتون رو توی موضوع مربوط به خودش بنویسید

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


4 شنبه 20 مرداد 1389 - 15:18
پاسخ بصورت نقل قول
z92 نوشته:
2 تا سوال من فراموش نشه. Neutral


سوال دومت رو خوب متوجه نشدم اگه منظورت اینه که آبجکن به سطح برخورد نکنه و در بالای اون بمونه می تونی Collider اون سطح رو یه مقدار بالا بکشی اما اگه منظورت اینه که قبل از رسیدن به یک سطح بره بالا باید ray بفرستی و فاصله برخورد رو چک کنی

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
z92
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 23 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 275


4 شنبه 20 مرداد 1389 - 16:00
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از هر دو تون Twisted Evil
جناب vahab منظورم این بود که روی سطح بمونه.
یعنی چی collider سطح رو بالا بکشم؟
ببخشید من سوالات ساده می پرسم. Embarassed

_________________
بدوران دو کس را اگر دیدمی/ به دور سر هر دو گردیدمی
یکی آنکه گوید بد من به من/ دگر آنکه پرسد بد خویشتن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
z92
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 23 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 275


جمعه 22 مرداد 1389 - 15:05
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
کاراکتر اصلی من یه Capsule هست. از طرفی باید خاصیت Character controller رو داشته باشه (برای حرکت و پرش) و از طرفی یاید خاصیت capsule collider داشته باشه چون موقعی که میخوام اسکریپت برخوردشو بنویسم لازمه. ولی این طوری که من فهمیدم این دو تا خاصیت با هم جور در نمیان. چون در ابتدا capsule collider رو داره، وقنی میام char controller رو اضافه کنم، پیغام Replace Existing Component? میده و گزینه Add و Replace داره.
اگه Replace کنم که اولی از بین میره، اگه Add کنم کاراکتر کپسول قاطی میکنه و برای خودش می چرخه Confused
لطفا بگین چکار کنم؟ Crying or Very sad

_________________
بدوران دو کس را اگر دیدمی/ به دور سر هر دو گردیدمی
یکی آنکه گوید بد من به من/ دگر آنکه پرسد بد خویشتن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


جمعه 22 مرداد 1389 - 16:24
پاسخ بصورت نقل قول
این دوتا خاصیت با هم منافاتی ندارن
چون خود یونیتی هم از این دوتا برای ساخت یک پلیر اول شخص استفاده میکنه
احتمالا قسمتی از کدهایی که به اافه می کنید مشکل داره
کد هاتون رو بذارید ولی توی قسمت جاوا اسکریپت(این دوبار!)

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
z92
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 23 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 275


جمعه 22 مرداد 1389 - 23:59
پاسخ بصورت نقل قول
flyman، معذرت میخوام. فکر نمیکردم به اسکریپت ها مربوط بشه، اینجا گذاشتم. Embarassed
دوباره سوالم رو تو قسمت جاوا اسکریپت می پرسم.
ممنون

_________________
بدوران دو کس را اگر دیدمی/ به دور سر هر دو گردیدمی
یکی آنکه گوید بد من به من/ دگر آنکه پرسد بد خویشتن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eng1computer
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 تير 1389
تعداد ارسالها: 13


2 شنبه 15 شهريور 1389 - 14:36
پاسخ بصورت نقل قول
ميشه بگيد موس رو چه جوري مي شه هنگام اجراي بازي نديد (از كار انداخت) تا بشه راحت با جي يو آي كار كرد (منظورم قسمت هدف هستش)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


2 شنبه 15 شهريور 1389 - 15:01
پاسخ بصورت نقل قول
eng1computer نوشته:
ميشه بگيد موس رو چه جوري مي شه هنگام اجراي بازي نديد (از كار انداخت) تا بشه راحت با جي يو آي كار كرد (منظورم قسمت هدف هستش)

كد:

Screen.showCursor = false;
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


5 شنبه 25 شهريور 1389 - 19:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من می خوام وقتی موس روی یک GUI.Button رفت یه سری دستورات اجرا بشه.
من از تابع OnMouseOver برای اینکه نشون بدم موس روی GUI.Button رفت استفاده می کنم
ولی نمیدونم در درون این تابع چه کدی بنویسم که وقتی موس رو GUI.Button رفت یه سری دستورات اجرا بشه.

_________________
خدايا ميترسم از صورت هايي كه لبخند ميزنند اما نگاه مهرباني ندارند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 26 شهريور 1389 - 10:40
پاسخ بصورت نقل قول
SMOKE_UNITY, تابع OnMouseOver فقط وقتي كه موس روي يك collider یا gui texture یا gui text میره ، فراخوانی میشه ...
از این کد استفاده کن :

كد:
    Rect rect = new Rect(50, 50, 250, 30);

   
    void OnGUI()
    {
       
        if (GUI.Button(rect,"Hello"))
        {

        }

        if (rect.Contains(new Vector2(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y)))
        {
            // Something Here ...
        }

    }
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 9 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |