Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (رابط گرافیکی کاربر - GUI)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


جمعه 26 شهريور 1389 - 10:40
پاسخ بصورت نقل قول
از OnMouseEnter استفاده کن

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


جمعه 26 شهريور 1389 - 11:07
پاسخ بصورت نقل قول
flyman
همه ی توابع موس رو امتحان کردم.نشد.
unity3d دستت درد نکنه .واقعا استادی.ای ول داری .دمت گرم پیر یونیتی

_________________
خدايا ميترسم از صورت هايي كه لبخند ميزنند اما نگاه مهرباني ندارند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


جمعه 26 شهريور 1389 - 21:44
پاسخ بصورت نقل قول
فكر ميكنم بهتر باشه از مختصات موس روي صفحه استفاده كني.! خيلي ساده هست.

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hamedpooya
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 آذر 1384
تعداد ارسالها: 78


5 شنبه 15 مهر 1389 - 09:14
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان .
لطفا راجع به نحوه استفاده از GUI Matrix يك آموزش يا مثال كوچك يزارين . ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


2 شنبه 10 آبان 1389 - 18:19
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
میشه یکی جواب این دوستمونو بده؟
چون منم اینو خیلی لازم دارم

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
omidgamer
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 15 آذر 1388
تعداد ارسالها: 61


شنبه 16 بهمن 1389 - 09:20
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
چطور ميتونم منوي بازيمو با آبجكتاي سه بعدي بسازم؟
يعني مثلا براي نمايش اسلحه اونو گوشه تصوير به صورت سه بعدي رتدر كنم و بتونم بچرخونمش يا اتيميتش كنم؟
ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


شنبه 16 بهمن 1389 - 13:49
پاسخ بصورت نقل قول
به ابجکت خودت box collider بده و بعد با توابعی مثل
OnMouseEnter ()
یا از این قبیل استفاده کن.
مثل
كد:
function OnMouseEnter ()
{
   renderer.material.color = Color.red;
}

_________________
خدايا ميترسم از صورت هايي كه لبخند ميزنند اما نگاه مهرباني ندارند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


جمعه 27 اسفند 1389 - 21:11
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
میخواستم با توابع جی یو آی بیشتر آشنا بشم.
مثلا می خوام با کیبورد button رو انتخاب و روش کلیک کنم

یا می خوام 4 تا گزینه داشته باشم و یکیش رو تیک بزنم (option.value in visual basic)

میشه یه آدرسی بدید که شامل این اطلاعات باشه؟
وگرنه خودتون زحمتش رو بکشید
Very Happy
ممنون

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


شنبه 28 اسفند 1389 - 03:29
پاسخ بصورت نقل قول
فکر می کنم اینا رو بصورت کلی نتونی هیچ جایی پیدا بکنی مگه توی رفرنس ها که اونم می دونم شما کامل حفظینش!

به نظرم چاره ی فهمیدن اینا گشتن موردی توی فروم خود یونیتی هست...

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
emadgh
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 159
محل سكونت: تو Unity3D


2 شنبه 1 فروردين 1390 - 08:26
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {

      
   private int curBtn = 0;
    private int numBtn = 3;
    private bool presed;
   
    void Update()
    {
       // if (!Input.GetAxisRaw("Vertical"))
      //      return;
       // if (Input.GetKeyDown("Up") || Input.GetKeyDown("Down"))
      if(Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
         curBtn --;
      if(Input.GetKeyDown(KeyCode.DownArrow))
         curBtn ++;

      curBtn = Mathf.Clamp(curBtn,0,numBtn);

    }
    void OnGUI()
    {
      /// a new rect to position all the buttons in the center of screen
        Rect r = new Rect(Screen.width / 2 - 75, Screen.height / 2 - 50, 150, 100);
        GUI.Box(r,"");
        GUILayout.BeginArea(r);
      GUI.color = Color.white;
      
      /// ----------- Button 1
      /// set the gui.color Cyan if CurBtn equal to 0
      GUI.color = curBtn == 0 ? Color.cyan : Color.white;
      
        if(GUILayout.Button("Button 1" + (curBtn == 0 ? "Selected" : "")) || (curBtn == 0 && Input.GetKeyDown(KeyCode.Return)))
        {
            Debug.Log("Button 1 Pressed"); /// Write "Button 1 Pressed" in Console
        }
      
      /// ----------- Button 2       
      /// set the gui.color Cyan if CurBtn equal to 1
      GUI.color = curBtn == 1 ? Color.cyan : Color.white;
      
        if (GUILayout.Button("Button 2" + (curBtn == 1 ? "Selected" : "")) || (curBtn == 1 && Input.GetKeyDown(KeyCode.Return)))
        {
            Debug.Log("Button 2 Pressed");/// Write "Button 2 Pressed" in Console
        }
      
      /// ----------- Button 3
      /// set the gui.color Cyan if CurBtn equal to 2
      GUI.color = curBtn == 2 ? Color.cyan : Color.white;
      
        if (GUILayout.Button("Button 3" + (curBtn == 2 ? "Selected" : "")) || (curBtn == 2 && Input.GetKeyDown(KeyCode.Return)))
        {
            Debug.Log("Button 3 Pressed");/// Write "Button 3 Pressed" in Console
        }
      
      /// ----------- Button 4
      /// set the gui.color Cyan if CurBtn equal to 3
      GUI.color = curBtn == 3 ? Color.cyan : Color.white;
      
        if (GUILayout.Button("Button 4" + (curBtn == 03? "Selected" : "")) || (curBtn == 3 && Input.GetKeyDown(KeyCode.Return)))
        {
            Debug.Log("Button 4 Pressed");/// Write "Button 4 Pressed" in Console
        }
        GUILayout.EndArea();
    }
   
}


اگه میبینی یه خورده پیچو تاب داره واسه اینه که هرکی کار با اون شرطو ( aa==false ? 1 : 2 ) خیلی یاد نداره یاد بگیره کاربردشو و هم کار با رنگها و تعیین موقعیت در وسط صفحه قرار بگیره و سه تا نقطه (...) ( البته خیلی به پیچو تابش ربط نداشت Surprised )

سواله دوم هم که درباره Checkbox بود هم می تونی به این شکل استفاده بکنی ( البت گفتی یافتم ولی میگم )

حتما باید یه متغیر از نوع Bool تو بخش General داشته باشین
كد:

private bool boola;

void OnGUI()
{
boola= GUILayout.Toggle(boola,"a");
}


سال نو همه مبارک
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 9 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |