Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (تکسچر و تکنیکهای 2 بعدی)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي

نويسنده
پيغام
MOHAMADA
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 آبان 1388
تعداد ارسالها: 381
محل سكونت: گرگان


5 شنبه 8 تير 1391 - 00:06
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, من اول یک Render texture ساختم و بعد به شی ام کامپوننت FishEye رو نسبت دادم و بعد تکسچری رو که ساختم به کاموننتم نسبت دادم اما نشد.
لطفا می شه توضیح بدی که چیکار کنم. Neutral
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


5 شنبه 8 تير 1391 - 01:56
پاسخ بصورت نقل قول
نیازی به کامپوننت نیست من اول فکر کردم میخوای یه هزارتو آینه ای درست کنی واسه این کار همون رندر تکسچر کافیه

یه دوربین بساز دقیقا بزار جلوی آبجکتی که میخوای آینه باشه جهت رو تنظیم کن بعدش اون رندر تکسچر رو بده به یه متریال و اون متریال هم بده به اون آبجکت که میخوای آینه بشه
حالا کافیه اون رندر تکسچر اول رو بدی به تارگت دوربین همین

البت میتونی کلن دومین دوربین رو بهش عمق بدی و بعدش سایز رو فیکس کنی وسط صفحه ولی این روش برای این کاری که میخوای اصلن خوب نیست همون target texture دوربین که بالا گفتم خیلی بهتره

موفق باشید

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )


اين نامه توسط knight-rak در 5 شنبه 8 تير 1391 - 02:05 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 8 تير 1391 - 02:01
پاسخ بصورت نقل قول
MOHAMADA,

مگه میشه نشه Confused

1- یه دوربین بگذار جایی که آینه هست ...
2- یه Render Texture بساز تو پنل project و سایزش رو هم 256x64 بذار مثلا ...
3- به Target Texture هه دوربینت همین Render Texture که ساختی رو بده ...
4- به دوربینت و نه اون شی !! کامپوننت fisheye رو بده ...
5- Render Texture رو از پنل project بکش و روی آبجکتت رها کن ...
همین
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MOHAMADA
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 آبان 1388
تعداد ارسالها: 381
محل سكونت: گرگان


5 شنبه 8 تير 1391 - 12:22
پاسخ بصورت نقل قول
سلام و این که مشکل این هست که این روش روی Cube و بقیه اشیا جواب میده اما روی مش های ماشین من جواب نمی ده نمی دونم چرا؟ Neutral
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 8 تير 1391 - 20:58
پاسخ بصورت نقل قول
MOHAMADA,

احتمالا مشکل از UV Map مدلت هست ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MOHAMADA
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 آبان 1388
تعداد ارسالها: 381
محل سكونت: گرگان


جمعه 9 تير 1391 - 12:45
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, ازت ممنونم که جوابم رو می دی
خوب مشکل رو یک جوری حل کردم و روش من این بود که به جای اینه هام از Cube استفاده کردم .(اما یکم ظاهرشون بد شد)به هر حال Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


5 شنبه 29 تير 1391 - 14:21
پاسخ بصورت نقل قول
چطور میشه یه تکسچر دیگه روی تکسچر transparent گذاشت ؟
من یه شیشه سکوریت درست کردم که می خوام روش مارکی رو قرار بدم که نمی خوام transparent باشه...
شیدر Diffuse Detail یه همچین کاری رو انجام میده اما transparent نیست. شیدری تو این زمینه هست ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 29 تير 1391 - 15:42
پاسخ بصورت نقل قول
Quarantine,


كد:
Shader "Transparent/Diffuse Detail" {
Properties {
   _Color ("Main Color", Color) = (1,1,1,1)
   _MainTex ("Base (RGB) Trans (A)", 2D) = "white" {}
   _Detail ("Detail (RGB)", 2D) = "gray" {}
}

SubShader {
   Tags {"Queue"="Transparent" "IgnoreProjector"="True" "RenderType"="Transparent"}
   LOD 200
   
CGPROGRAM
#pragma surface surf Lambert alpha

sampler2D _MainTex;
sampler2D _Detail;
float4 _Color;

struct Input {
   float2 uv_MainTex;
   float2 uv_Detail;
};

void surf (Input IN, inout SurfaceOutput o) {
   half4 c = tex2D(_MainTex, IN.uv_MainTex) * _Color;
   c.rgb *= tex2D(_Detail,IN.uv_Detail).rgb*2;
   o.Albedo = c.rgb;
   o.Alpha = c.a * _Color.a;
}
ENDCG
}

Fallback "Diffuse"
}
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


5 شنبه 29 تير 1391 - 20:36
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون یونیتی جان... عالی بود... والا خودم درست و حسابی نمی دونم که چه چیزایی رو باس از بین شیدر ها بردارم و شیدر مورد نظر خودمو Customize کنم ونمی دونم چرا تمام حالت ها رو از قبل قرار نمی دن.

یه سوال دیگه.. اگه من بخوام به قسمت های دقیق و مختلفی از دیواری پوستری رو اضافه کنم اونوقت گمون نکنم که استفاده از شیدری کارساز باشه. گمونم باس از Plane ها استفاده کنم و به قسمت های مورد نظر بچسبونم. اما قرار گرفتن دو plane روی همدیگه باعث z-fighting میشه. آیا برای این قسمت هم باس شیدری رو ترتیب داد یا راه ساده تری هم وجود داره ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 30 تير 1391 - 03:08
پاسخ بصورت نقل قول
Quarantine,

باید از Decal استفاده کنید ، البته برا Decal چند تکنیک وجود داره که فکر کنم هیچ کدوم تو خود یونیتی نباشه ( بایذ خودت بسازی )
یه روش این هست که روی سطوحی که میخواید ، یه Mesh مناسب تولید کنید ( اگه decal هاتون ثابت هستن و موقع اجرا نمیسازید با همون Plane یا ... هم میشه ) در مورد مشکل z-fighting هم خب decal باید کمی فاصله داشته باشه با سطح ...
روش دیگه هم Decal های حجمی هست که مزیت و معایبی داره نسبت به روش قبلی ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 7 از 9 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |