مصطفي سپهريان پیر بازی سازی
تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385 تعداد ارسالها: 1147 محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ
3 شنبه 19 مرداد 1389 - 16:07 |
|
|
nene نوشته: |
Unity3D نوشته: |
nene, خب برای شما فکر کنم همون Game Maker مناسب باشه ... کار کردن باهاش خیلی راحت و آموزش های انگلیسی و فارسیش هم توی همین سایت قسمت مقالات هست ... |
ولی من هر چی از گیم میکر دیدم گرافیک پایینی داشت ! یعنی چیزی در حد گرافیک این بازیایی که گذاشتم با گیم میکر ساخته نشده بود |
همونطور كه علي آقا گفتن به شما بستگي داره نه به انجينتنون (البته يه كمم به اون بستگي داره!)
بذاريد باز ترش كنم! من هم يه هندي كم دارم و شما هم يه هندي كم داري، من خلاقيت ندارم ولي شما داري. شما مي توني فيلم هاي كوتاه (از اين جشنواره اي ها! ) بسازي خيلي خوب ولي من نه!
بگذريم...
در مورد گرافيك:
1- بازي دردسر هاي همستر آقا فرهود رو ديديد؟ من كه سالها قبل و بعد از ديدن اون بازي هيچ بازي دوبعدي به اون جذابيت و زيبايي نديدم! (خيلي دلم رو برد!)
2- به عنوان بهترين مثال مي تونم جناب آقا مرتضي (Mory) رو معرفي كنم كه با استفاده از گيم ميكر بازي ساخت كه در فروم سايت اصلي گيم ميكر هيچ كس باور نمي كرد! حتي يادمه تاپيكشو بستن و گفتن دروغ مي گي!
بگذريم:
در كنار گيم ميكر كه دوستان معرفي كردن بنده هم TGB رو بهتون معرفي مي كنم ولي نسبت به گيم ميكر افراد كمتري كار كردن و در نتيجه منابع (بخصوص فارسي) درش كمه! بايد روي پاي خودتون وايستيد!
اطمينان ميدم TGB همونه كه ميخواي ولي لايسنسش از گيم ميكر گرونتره! زبانش (اگه بشه اسمشو گذاشت زبان) از GML سخت تره (ولي شباهت زيادي به C/C++ داره) و محيطش از گيم ميكر جذابتره!
هر دو رو امتحان كنيد ببينيد كدوم به دلتونه
در ضمن در زمينه ساخت بازي هاي دو بعدي ميتونيد از Pygame (پايتون و SDL) و خود SDL هم استفاده كنيد. (پيشنهاد نمي كنم! فقط گفتم كه نگيد نگفت!)
موفق باشيد
نقل قول: |
سلام
با انجین یونیتی(سه بعدی) هم میشه دو بعدی ساخت
کاری نداره که
اگه سه بعدی یاد بگیری با یه تیر 2 نشون زدی
هم سه بعدی و هم دو بعدی رو یاد گرفتی
می تونی بیای تو فروم یونیتی خواسته هات رو بگی و مدیران عزیز بهت می گن که با یونیتی میشه یا نه.
http://www.persian-designers.com/forum/viewforum.php?f=50
نظر من بود Laughing
|
بله دوست عزيز با تموم انجين هاي سه بعدي ميشه بازي هاي دو بعدي ساخت! كسي منكرش نميشه ولي وقتي اين دوستمون مي خواد (فقط) روي بازي هاي دو بعدي كار كنه چرا خودش رو الكي به زحمت بندازه! (و اينكه تازه اين انجين هاي مختص دوبعدي هم نيستن و خيلي كارها كه توي انجين هاي دو بعدي به راحتي انجام ميشه اينجا سخت تره!)
مثل اينه كه به ايشون بگيد برو دايركت ايكس رو كامل يادبگير و بعد از دوبعديش استفاده كن! خوب براي دوبعدي (صرفاً دو بعدي) SDL هم وجود داره كه خيلي راحت تره! درسته؟
بنده به شدت به اين دوستمون پيشنهاد مي كنم كه اين كار رو نكنه!
مثلاً اگر قراره ساخت يه ميني گيم خيلي ميني در گيم ميكر 15 دقيقه طول بكشه توي يونيتي 1.5 ساعت طول ميكشه (و حتي بيشتر!)
هر چيزي براي كاريه!
موفق باشيد |
_________________ «پشتکار»«پشتکار»«پشتکار» |
|