voldemort مدیر انجمن
تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383 تعداد ارسالها: 392 محل سكونت: تهران
2 شنبه 1 فروردين 1384 - 16:17 |
|
|
این نکات فقط نکاتی اضافه بر مطالب جزوه شماره 2 هستن. (با اجازه آقا میثم عزیز)
- کد زیر یک بردار با مختصات (0,0,0) میسازه:
در حقیقت اگه مقداری به متد سازنده شی Vector3 ارسال نکنیم بطور پیش فرض مبدا مختصات را در نظر می گیره.
- برای چرخاندن همزمان یه شکل حول هر سه محور می تونید از متد RotationAxis از شی Matrix بورت زیر استفاده کنید:
كد: |
Matrix.RotationAxis(Vector3 AxisRotation, float Angle) |
- به جای استفاده از متد SetRenderState() می تونید از خاصیت RenderState شی Device استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که نام شی Device ما dev باشه بصورت زیر CullMode را مقداردهی می کنیم:
كد: |
dev.RenderState.CullMode=Cull.None; |
- برای محاسبه AspectRatio بصورت عمومی می تونید از کد زیر استفاده کنید:
كد: |
float AspectRatio= (float) this.Width/this.Height; |
- مقدار PI یکی از مقادیر تعریف شده در خود .NET به حساب می یاد و دیگه نیازی نیست اونو بصورت مقدار ثابت تعریف کنیم. استفاده از PI به این شکله: Math.PI
- برای تنظیم ViewSpace و Perspective می تونید از کد زیر هم استفاده کنید: (مقادیر پارامترها در این کد حذف شدن)
كد: |
device.Transform.View=Matrix.LookAtLH(…);
device.Transform.Projection=Matrix.PerspectiveFovLH(…); |
از آقا میثم به خاطر این جزوه خوب و جامع تشکر می کنم.
منتظر جزوه های بعدی شما هستیم. |
_________________ First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win |
|