مهدي 2190 مدیر انجمن
تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384 تعداد ارسالها: 402 محل سكونت: تهران
2 شنبه 30 فروردين 1389 - 20:45 |
|
|
سلام .
خوبه . آفرین .
ساخت ادیتور به مراتب از خود انجین راحتره ولی خوب کمی هم دردسر داره که باید باهاش کنار بیای .
1- اول باید یک GUI Designer انتخاب کنی . این مورد برمیگرده به زبان برنامه نویسیت .
2- بعد شما باید خوب اون gui designer رو یاد بگیری و نحوه کنترل و ارتباط با event ها رو .
3- تو این مرحله باید تصمیم بگیری که محیطی که باید رندر بشه باید تو چی رندر بشه . مثلا تو ادیتور سورنا ما GTK کار می کردیم و راه داد توی یه دونه image control شروع به رندر کردنه صحنه مون کردیم و لی الان تو ادیتور سیمرغ شرایط فرق داره چون از mfc استفاده می کنیم مجبوریم تو client area برنامه رندر کنیم . البته برنامه ما SDI هست . خوب اینم رندر . البته بازم برمی گرده به gui designer که شما که چط.ری و کجا می خوای رندر بگیری .
4- رندر شدن ریل تایم : خوب شاید زیاد هم لازم نباشه ریل تایم باشه چون در حالت ادیت هست نیازی نیست که کل صحنه به صورت کامل رندر بشن تا سخت افزارها همین طوری برای خودشون کار کنن . معمولا بعد از هر عملی که اتفاق می افته 1 بار تابع رندر فراخونی میشه ویا با یه تایمر و ... تو زمانهای مشخصی صحنه رندر میشه .
5- خوب اصل قضیه از اینجا شروع میشه . شما باید debuger - select-move-rotate-scale-property-tree list-delete-add-save-load-undo -redo و خیلی چیزای دیگه در صورت لزوم بنویسی
موفق باشی |
_________________ به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
|
|