Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> ساخت ادیتور
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ساخت ادیتور
نويسنده
پيغام
png
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 دي 1388
تعداد ارسالها: 36


شنبه 28 فروردين 1389 - 19:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من یه انجین نوشتم که فقط گرافیک داره! یعنی فقط میتونی یه سری مش و... رو لود کنی و رسم کنی و.....
حالا من میخوام براش یه ادیتور بنویسم! ولی نمیدونم چطوری!
چطوری ادیتور و انجین رو به هم وصل کنم؟ یعنی ادیتور بلادرنگ کار کنه!
ممنون میشم راهنمایی کنید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


2 شنبه 30 فروردين 1389 - 20:45
پاسخ بصورت نقل قول
سلام .
خوبه . آفرین .
ساخت ادیتور به مراتب از خود انجین راحتره ولی خوب کمی هم دردسر داره که باید باهاش کنار بیای .
1- اول باید یک GUI Designer انتخاب کنی . این مورد برمیگرده به زبان برنامه نویسیت .
2- بعد شما باید خوب اون gui designer رو یاد بگیری و نحوه کنترل و ارتباط با event ها رو .
3- تو این مرحله باید تصمیم بگیری که محیطی که باید رندر بشه باید تو چی رندر بشه . مثلا تو ادیتور سورنا ما GTK کار می کردیم و راه داد توی یه دونه image control شروع به رندر کردنه صحنه مون کردیم و لی الان تو ادیتور سیمرغ شرایط فرق داره چون از mfc استفاده می کنیم مجبوریم تو client area برنامه رندر کنیم . البته برنامه ما SDI هست . خوب اینم رندر . البته بازم برمی گرده به gui designer که شما که چط.ری و کجا می خوای رندر بگیری .
4- رندر شدن ریل تایم : خوب شاید زیاد هم لازم نباشه ریل تایم باشه چون در حالت ادیت هست نیازی نیست که کل صحنه به صورت کامل رندر بشن تا سخت افزارها همین طوری برای خودشون کار کنن . معمولا بعد از هر عملی که اتفاق می افته 1 بار تابع رندر فراخونی میشه ویا با یه تایمر و ... تو زمانهای مشخصی صحنه رندر میشه .
5- خوب اصل قضیه از اینجا شروع میشه . شما باید debuger - select-move-rotate-scale-property-tree list-delete-add-save-load-undo -redo و خیلی چیزای دیگه در صورت لزوم بنویسی
موفق باشی

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |