Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> فیزیک
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4  بعدي

فیزیک
نويسنده
پيغام
asp.net2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 آذر 1386
تعداد ارسالها: 70


1 شنبه 29 فروردين 1389 - 21:38
پاسخ بصورت نقل قول
سلام و خسته نباشید به شما یونایتی کاران
سوالاتی در مورد فیزیک داشتم که اولیش رو ازتون می پرسم . در صورت امکان لطفا جواب بدید.

1 - چکار کنم که وقتی با کاراکتر به یک جعبه لگد میزنم به جای اینکه پای کاراکتر داخل جعبه فرو بره ، جعبه رو به یک سمتی پرت کنه ؟
تو حالت معموملی وقتی به جعبه برخورد می کنم توی جعبه نمی رم و برخورد تشخیص داده میشه ولی وقتی لگد میزنم پای کاراکتر میره تویه جعبه !

_________________
امسال سال همت مضاعف و کار مضاعفه
بخصوص در صنعت بازی سازی ایرانی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
asp.net2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 آذر 1386
تعداد ارسالها: 70


3 شنبه 31 فروردين 1389 - 21:03
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان به نظر شما meshcollider میتونه کمکی بکنه؟

_________________
امسال سال همت مضاعف و کار مضاعفه
بخصوص در صنعت بازی سازی ایرانی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


3 شنبه 31 فروردين 1389 - 22:39
پاسخ بصورت نقل قول
شما اجبارا بايد از كوليدر استفاده كنيد . حالا چه مش كوليدر كه بر اساس شكل مش مدلتون كوليدر بندي ميكنه و چه كولبدرهاي ديگه. (كوليدرها جوز فرم ظاهري آنها با هم داراي هيچ تفاوتي نميباشند)

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord73
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 100
محل سكونت: انجین های بازی سازی


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 11:53
پاسخ بصورت نقل قول
من از کولیدر استفاده کردم اما مقداری شی تو اون فرو می رفت اونو بزرگ تر کردم یه حالت غیر طبیعی به اون داد ! Confused

_________________
خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 12:39
پاسخ بصورت نقل قول
اجازه بدید من روند کار کلایدر رو توضیح بدم
اشیایی که متحرک نیستن و نمی خوایم چیزی ازشون عبور کنه کلایدر تنها داشته باشن کافیه.مثل دیوار
ولی اگر خواستیم به دلایلی(مثلا اسکریپت نویسی) جسممون کلایدر داشته باشه ولی اشیا ازش عبور کنن فقط کافیه تیک is trigger رو فعال کنیم.
وقتی ما یه cube یا هر چیز دیگه ای تو یونیتی بسازیم خودش کلایدر داره


اشیایی که متحرکن و می خوایم هر وقت با چیزی برخورد کرد ازشون عبور نکنه باید کلایدر و ریگیدبادی داشته باشن.مثل player
در نظر داشته باشید که تو تنظیمات ریگید بادی mass و این چیزا وجود داره که مقدار اصطکاک رو تعیین می کنه
مثلا اگر جسم شما هم کلایدر و هم ریگید بادی داشته باشه و با چیزی برخورد کرد پرت میشه برای اینکه پرت نشه یکی از راه حلاش اینه که مقدار اصطکاک رو تغییر بدین.
برای پلیر یا امثال این چیزا از character controller استفاده می کنن که جای کلایدر و ریگید بادی رو می گیره و دستورای خاص خودشو داره.
ببخشید اگه بد توضیح دادم

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord73
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 100
محل سكونت: انجین های بازی سازی


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 12:46
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشید مشکلم حل شد یک مقدار جابجا شده بود !!! Razz

_________________
خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 15:04
پاسخ بصورت نقل قول
lord73, چه عالي ! ولي كاش از اول بيشتر دقت ميكردي

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord73
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 100
محل سكونت: انجین های بازی سازی


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 17:34
پاسخ بصورت نقل قول
alpine, دستت درد نکنه زحمت کشیدی. شرمنده شدم Question

_________________
خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 21:35
پاسخ بصورت نقل قول
lord73, اين چه حرفيه عزيز. وضيفه ي ماست Arrow

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord73
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 100
محل سكونت: انجین های بازی سازی


4 شنبه 1 ارديبهشت 1389 - 22:31
پاسخ بصورت نقل قول
Fantasy.Gamer, از شما هم بسیار ممنونم !

_________________
خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |