Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> ملاكهاي انتخاب موتور بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
sepul
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1383
تعداد ارسالها: 41
محل سكونت: tehran


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 15:27
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
فرض کنید که نشستیم و یک موتور خیلی خوب هم نوشتیم... چه اتفاقی افتاد ؟ یک موتور دیگه هم به جمع موتورهای ساخت بازی در دنیا اضافه شد... حالا باید چکار کنیم ؟

من ديگه حرفی ندارم !
موفق باشيد Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 17:21
پاسخ بصورت نقل قول
در حال حاضر هزاران شرکت امريکايی آسيايی اروپايی دارند در زمينه ساخت بازی با موتورهای ساخت شرکت های ديگر بازی می سازند . اصلا ديگه بحث کشور و اين جور چيزا مطرح نيست . اين ما هستيم که به دلايل مختلف نمی تونيم با بقيه ارتباط برقرار کنيم . مثلا اگر شما يک بازی با يک موتور ديگه مثل Quake ساختيد هيچکس نمی گه اين بازی رو شرکت idSoftWare ساخته است . چون همه می دونن که برقراری ارتباط بين دو موتور که هر کدام تحت انجام يک سری عمليات يک خروجی رو می دن کار بسيار سختی است . موتورهای مختلف مانند چند اجر مثل هم و عمل و شکل مشابه نيستند که از کنار هم گذاشتن اونها بتونيد يک ديوار بسازيد . تفاوت شکل و عملکرد اين موتورها دقيقا مانند مانيتور و cpu و MainBoard است که بايد با علم کامل از عملکرد اونها و ورودی و خروجی اونها اين کار رو انجام بديد .

مثلا حدود 10 ماه پيش يک گروه لهستانی بازی را به بازار عرضه کرد که باعث تعجب و شگفتی همگان شد .اين بازی Pain Killer نام داشت که پس از مدتی به يکی از بهترين بازيهای اکشن تبديل شد و توانست جای بازی محبوب و خارق العاده ای مانند Quake 3 را در مسابقات معتبری مانند CPL و ESWC بگيرد . تا مدتها منتقدان بر سر انتخاب بخش چند نفره (Multiplayer) اين بازی و DOOM 3 اختلافات بسياری داشتند .که بالاخره PK انتخاب شد . بخش چند نفره اين بازی بسيار سريع و محيج است که با سبک جديد و زيبای پرش و کنترل شخصيتها در PK اين بازی را از تمام بازيهای هم سبک خود جدا می سازد . و به همين دليل توانست رقبای قدرتمندی همچون Quake3 و DOOM3 را کنار بزند .طراحی فيزيک اين بازی همچون بازيهای ديگر مانند HalfLife 2 توسط شرکت Havok انجام شده است .
نقل قول:

میگم اگه وقت کردی یه مقاله در این باره بنویس

منتظر باشيد .

نقل قول:

تکاور جان در مورد شروع پروژه های بزرگ مثل نوشتن موتور بازی با شما موافقم اما نه بخاطر دلایلی که ذکر کردین... از نظر من متاسفانه مشکل در جای دیگری هستش و اون هم ضعف فرهنگ کار گروهی در ایرانه.... حالا هر چه این افراد تیم حرفه ای تر باشن این موضوع خودش رو بیشتر نشون میده... دلیلش هم اینه که هر کسی میخواد خودش رو اثبات کنه ، مهارت هاش رو بروز بده و اینو واقعا میگم ، دوست داره در کار نهایی سهم بیشتری رو داشته باشه... اما این نوع برخورد فقط باعث تضعیف روحیه افرادی که احیانا در سطح پایین تری نسبت به اون قرار دارن میشه و متاسفانه ضرر همکاری کردن با چنین افرادی بیشتر از سودشه

البته علي جان به نظر من مشكل در اينه كه ما از منطق 0 و 1 در ارزيابي كارهاي خودمون استفاده مي كنيم . درسته يكي ممكنه خيلي بيش از حد تلاش كنه و سعي كنه مهارتهاي خودش رو بيشتر بروز بده و يكي ممكنه از كار دلسرد بشه . با و جود زحماتي كه كشيده ! چون خودش رو با اون فردي كه خيلي تلاش كرده مقايسه مي كنه و فكر مي كنه كه همه كارها رو اون نفر انجام مي ده ولي اگر از يك سيستم درصدي در ارزيابي ميزان تاثير گزاري افراد استفاده بشه نه يك نفر بيش از حد تلاش مي كنه كه كار كس ديگري رو انجام بده و نه كسي دلسرد مي شه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 21:57
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشيد كه سريعتر از اين پاسخ ندادم!

آقا ميثم، علي جان، خيلي لطف داريد. ممنون Surprised

@sepul:
در ابتدا بايد از حسن برداشت شما تشكر كنم...
دوما يك معذرت خواهي و تشكر به خاطر لينكي كه فرستاديد و بنده را از اشتباه در آورديد. دقيقا حق با شما بود و بنده اشتباه مي كردم، ريديك از موتور Doom3 استفاده نكرده بلكه از موتوري به نام starbreeze استفاده كرده كه در سوئد توليد شده و همچنان در حال توسعه است. (ظاهرا تا كنون حدود 7 سال است كه در حال توسعه مي باشد!)
به لطف شما (sepul عزيز) متوجه شدم كه حتي اين بازي قبل از اينكه دوم 3 براي كامپيوتر عرضه شود براي ايكس باكس عرضه شده بود كه با توجه به موفقيتش در اين كنسول براي PC هم عرضه شد.
اين موتور خصوصيات جالب توجهي دارد كه مي توانيد در http://www.starbreeze.com/engine.jsp آنها را مورد مطالعه قرار دهيد. در ضمن توصيه مي كنم نگاهي هم به http://www.starbreeze.com/ogier.jsp بياندازيد، مخصوصا اگر ريديك را در اختيار داريد چون GDK ريديك با اندازه 57MB از اين سايت قابل دريافت مي باشد.
در ضمن اين موتور در حال حاضر بر روي PC, PS2, Xbox, GameCube كار مي كند و انتخاب قابل توجهي براي ساخت بازي هاي ويدئويي به حساب مي آيد... Razz

اگر لطف كنيد و در مورد طرحتان توضيحاتي بدهيد خيلي متشكر مي شوم-احتمالا اينجا مكان مناسبي براي اين كار نيست!- مخصوصا در مورد مسايل فني (در مورد نوع سايه، كاربرد نرم افزار و رابطه شما با دانشگاه شريف Smile )

@Jack:
ميثم جان از اطلاعاتتان ممنونم؛

خوشبختانه با جدي شدن بحث مجموعه هاي فازي در سال هاي اخير (با توجه به اينكه اين نظريه در سال 1965 ارائه شده!) اين مساله در حال ريشه كن شدن است. اين نظريه مربوط به يك استاد ايراني الاصل به نام پروفسور لطفي زاده در دانشگاه كاليفرنيا است كه به بعضي دلائل در ابتدا با مخالفت هاي شديد روبرو شد اما بعدا متوجه شدند كه عجب اشتباهي كرده اند!!! Sad

اين نظريه كه هم اكنون بسيار گسترده شده، در واقع مفاهيم و استدلالات منطق فلسفي ارسطو را به هم ريخته و ديدگاه جديدي به بشر ارائه كرده تا از حالت صفر و يك، سياه و سفيد، غلط و درست و ... رهايي يابد و پا به دنيايي بگذارد كه در آن همه چيز مي تواند به صورت طيفي از رنگ خاكستري باشد كه در حالات شديد همان سياه و سفيد خواهند بود. فقط تصور كنيد كه اگر اين قضيه با گسترشس به صورت هايي نظير منطق فازي، رياضيات فازي، مجموعه هاي فازي و ... در سخت افزار كامپيوترها پياده سازي شود چه تحول عظيمي رخ خواهد داد! بارزترين نكته اين است كه در اين صورت بيت ها فقط 0 و 1 نخواهند بود بلكه مي توانند هر عددي بين اين دو هم باشدند... Razz (حالا چي شد كه بحث به اينجا كشيده شد؟ Shocked آهان! Surprised )
نكته: اگر به اين بحث علاقه داريد كتاب تفكر فازي (Fuzzy Thinking) نوشته بارت كاسكو (Bart Kosko) گزينه بسيار مناسبي براي درك كلي مطلب مي باشد. (ترجمه اين كتاب هم كه از آقايان علي غفاري، عادل مقصود پور، عليرضا پور ممتاز و جمشيد قسيمي مي باشد بسيار شيوا و روان است.)

ان شاء الله وقتي همه متوجه شديم و اين مساله را درك كرديم كه كار گروهي دقيقا به چه معنا و مفهومي است و چرا كار نهايي از همه چيز مهمتر است نه مسئوليت تك تك افراد... آن وقت همه مشكلات خود بخود حل خواهند شد و مي توانيم به كارهاي كاملا جدي دست بزنيم. (ان شاء الله)

-محمد حسين مؤذن جامي (حسين (مؤذن) راحت تره Arrow )

-موفق باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 23:18
پاسخ بصورت نقل قول
کنجکاو عزيز
صحبتهای شما در مورد منطق فازی بسيار جالب بود برای آشنايی بيشتر با اين استاد بزرگ و پدر منطق فازی به لينک زير مراجعه کنيد
http://www.cs.berkeley.edu/~zadeh
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


شنبه 3 ارديبهشت 1384 - 00:56
پاسخ بصورت نقل قول
@Jack:
ميثم جان، همين الان مقاله جالب و زيباي شما را مطالعه كردم و جا دارد همينجا از شما تشكر كنم Surprised

از بابت لينكي هم كه زحمت آنرا كشيديد ممنون!

-موفق باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sepul
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1383
تعداد ارسالها: 41
محل سكونت: tehran


1 شنبه 25 ارديبهشت 1384 - 14:40
پاسخ بصورت نقل قول
...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


3 شنبه 10 خرداد 1384 - 17:33
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در حال حاضر هزاران شرکت امريکايی آسيايی اروپايی دارند در زمينه ساخت بازی با موتورهای ساخت شرکت های ديگر بازی می سازند .


مایکروسافت لیسانس موتور Unreal 3 را از شرکت Epic سازنده این موتور خریده است . و قرار است بازیهای بعدی خود را با این موتور بسازد . همچنین کنسول اینده مایکروسافت xbox 360 از این موتور برای بازیهایش استفاده خواهد کرد . مایکروسافت تنها شرکتی نیست که اقدام به استفاده از موتور Unreal 3 کرده است . شرکت Midway که با بازی Mortal combat بسیار معروف شد در بازیهای بعدی خود از این موتور استفاده خواهد کرد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
sepul
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1383
تعداد ارسالها: 41
محل سكونت: tehran


4 شنبه 11 خرداد 1384 - 12:03
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
مایکروسافت لیسانس موتور Unreal 3 را از شرکت Epic سازنده این موتور خریده است . و قرار است بازیهای بعدی خود را با این موتور بسازد . همچنین کنسول اینده مایکروسافت xbox 360 از این موتور برای بازیهایش استفاده خواهد کرد . مایکروسافت تنها شرکتی نیست که اقدام به استفاده از موتور Unreal 3 کرده است . شرکت Midway که با بازی Mortal combat بسیار معروف شد در بازیهای بعدی خود از این موتور استفاده خواهد کرد .

استفاده از موتور unreal3 فرق داره با موتور هايی که مجانی يا ارزان قيمت هستند و صرفا برای موارد آموزشی و بازی سازی های غيرتجاری و خانگی استفاده می شوند.
در ضمن کسانی که ليسانس موتورهای بزرگی مثله unreal و quake يا doom رو می خرن به اندازه کافی حرفه ای هستند و معمولا خودشون قبلا ساختن موتور های بازی کوچک تر رو تجربه کردن.
مطمئن باشيد حتی اگر موتور unreal3 دست ما غير حرفه ای ها بيافتد باز هم کار جالبی نمی توانيم با آن بکنيم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mohammadyzr
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 266
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 11 خرداد 1384 - 14:15
پاسخ بصورت نقل قول
ويرايش شد.

_________________
http://www.yazdirad.com


اين نامه توسط mohammadyzr در 5 شنبه 18 مرداد 1386 - 11:14 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


4 شنبه 11 خرداد 1384 - 22:48
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

استفاده از موتور unreal3 فرق داره با موتور هايی که مجانی يا ارزان قيمت هستند و صرفا برای موارد آموزشی و بازی سازی های غيرتجاری و خانگی استفاده می شوند.


فرق Unreal با همه موتورهای ارزان در نوع استفاده آنها یعنی مثلا اهداف غیر تجاری و اصطلاحا خانگی نیست . بلکه در بعضي موارد به دلیل روش استفاده از آنها است . مثلا موتور PowerRender یک موتور همه منظوره است . البته این لفظ ممکن است به معنای قابلیت بالای آن باشد . ولی محدودیتهایی در ساخت بازی بوجود می آورد . به عبارت دیگر این موتور یک موتور General Purpose است . بنابراین سازنده این موتور (Egerter) موتور جدیدی بر پایه PowerRender ساخته است که Prototype Engine نام دارد . این موتور یک موتور Game Oriented است یعنی فقط برای ساخت بازی به کار می رود . این موتور هنوز برای فروش آماده نشده است ولی قیمت همراه سورس آن 50 هزار دلار تخمین زده شده است . حالا اگر این قیمت را با قیمت نسخه همراه سورس PowerRender که 5000 دلار است مقایسه کنید می بینید که قیمت آن 10 برابر نسخه PowerRender قیمت دارد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |