Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> تست گیم پلی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

تست گیم پلی
نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 19 شهريور 1389 - 01:22
پاسخ بصورت نقل قول
ترجمه یک مقاله معتبر
نویسنده : Bruno Urbain
من این مقاله رو برای افرادی می نویسم که قبلا در مورد تست بازی اطلاعاتی رو دارند و اینکه چرا این مرحله در توسعه بازی نقش داره اصولش رو بدونند اگر این طور نیست بهشون می تونم توصیه کنم به سایتhttp://www.mgsuserresearch.com/publications/default.htmسر بزنند
لازم می دونم قبل از اینکه کار رو شروع کنم یک نکته را ذکر کنم اونم اینکه مرحله تست گیم پلی با مرحله تست نرم افزاری فرق داردما اینجا نمی خواهیم باگهای نرم افزاری رو شکار کنیم
در عوض ما کاری شبیه تست کاربردی نرم افزار رو انجام میدهیم البته با مطابت بازی های رایانه ای
در این مقاله من چند نکته را برای مدیران بخش تست گیم پلی بازی ارائه میکنم تمام مدیران این بخش راه خودشون رو برای مدیریت فصلهای تست پیش میگیرند که اصلا خوب نیست و یا اینکه قوانین خاصی رو وضع می کنند که اون هم خوب نیست مثل اینکه می گویند بروی بازکنان تاثیر نگذارید
من برای شما توسط آقایان Pascal Lubanکه برایه David Douillet Judo کار میکرد مدیریت مرحله تست گیم پلی رو معرفی می کنم این افراد بازی رو برای کمپانی 10Tacle Studiosبلژیک انجام دادند که من هم اونجا بودم و وظیفه یادگیری رو داشتم
آقای Pascal Lubanکار بزرگی رو انجام دادند زمانی که مدیریت مرحله تست گیم پلی بازی Splinter Cell Chaos Theory Multiplayer
رو انجام دادند البته ایشون در زمینه تست گیم پلی مقالات زیادی رو ارائه داده اند
آقای David Douillet Judoهم طراح بازی متوسط Judoبرای کنسول های PC ,PS2 ,gmae cubeبودند مرحل تست این بازی شش ماه قبل از انتشار بازی شروع شد ما تقریبا 200 نفر بودیم که چهل فصل تتست رو پشت سر گذاشتیم البته ما هنوز خیلی با شرکت ماکروسافت فاصله داریم کههزاران تستر رو برای انجام اینکار دارند البته ما با وجود این از ابزارهای یکسانی استفاده کردیم
در این مقاله شما با ده نکته مهم در زمینه تست بازی آشنا میشید
شروع کنیم ؟

قسمت اول


ادامه بدم ؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 19 شهريور 1389 - 11:33
پاسخ بصورت نقل قول
خوب ادامه نمیدم قطعا اما بدونید اگر این مسائل رو میدونید که هیچی اگر نمیدونید هم ....

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


جمعه 19 شهريور 1389 - 11:40
پاسخ بصورت نقل قول
واقعن حیف شد. دوست داشتم ادامه بدی.
اینجا تریدها بعد از مردنشون شناخته میشند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 19 شهريور 1389 - 11:42
پاسخ بصورت نقل قول
vahidpoor,

نیکی و پرسش؟

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
m_dawoodi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 10 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 140


جمعه 19 شهريور 1389 - 12:54
پاسخ بصورت نقل قول
آره حیف شد که دیگه ادامه نمیدین !
Laughing

_________________
پایدار ... .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 19 شهريور 1389 - 13:11
پاسخ بصورت نقل قول
نه اگر واقعا کسی هست که استفاده کنه ادامه میدم

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
m_dawoodi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 10 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 140


جمعه 19 شهريور 1389 - 13:31
پاسخ بصورت نقل قول
کسی هست استفاده کنه ؟ Evil or Very Mad

_________________
پایدار ... .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 19 شهريور 1389 - 14:55
پاسخ بصورت نقل قول
نکته اول
آگاهی از بازی
نکته اول خیلی واضحه اما اجازه بدین از نزدیک بهش بنگریم David Douillet Judo (DDJ)می گفت من یک طراح بازی هستم و همزمان هم مدیر بخش تست بازی من از تمام جوانب بازی آگاهی دارم از تمام اهدافی که این بازی دنبال می کند و تمام احساسات و تجربه بازی کردن برایم کاملا روشن است
اما بگزارید جور دیگر به این قضیه نگاه کنیم فرض کنید من طراح بازی نباشم آیا این مساله باید تغییر می کرد ؟ البته که نه !
چیزی که من می خوام اینجا مورد تاکیید قرار بدم این هست که خلی مهم است که شما از تمام جوانب کارخبر دار باشید (احساسات طراح . جامعه هدف .تجاربی که طراح می خواهد اونها رو جمع آوری کند)خیلی مهم است که چیزهای خوبی رو به تیم سازنده بازی به عنوان باز خورد بدهید
شما باید درک درستی از کار داشته باشید یک هماهنگ کننده تیم تستر اطلاعات زیادی را از بازیکنان دریافت می کند که باید بتواند آنها رو درست و صحیح طبقه بندی کند
کاری که شما به عنوان مدیر بخش تست انجام خواهید داد این است باید با مدیران . تیم توسعه و بازیکنان ارتباط کامل داشته باشید و همچنین خودتون بازی را انجام دهید و مدام از خود بپسید چگو نه این بازی بهتر می شود

ادامه دارد

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
m_dawoodi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 10 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 140


جمعه 19 شهريور 1389 - 17:06
پاسخ بصورت نقل قول
آقا کسی استفاده نمیکنه بیخیالش شین Crying or Very sad

_________________
پایدار ... .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 19 شهريور 1389 - 17:11
پاسخ بصورت نقل قول
من دارم حالا یکم دیگه کار میکنم ببینم بچه ها چی میگن اما بدونید این یکی از اصول اصل بازی سازیه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |