Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> ارزیابی ساخت یک موتور بازی سازی.
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

ارزیابی ساخت یک موتور بازی سازی.
نويسنده
پيغام
ashkan_T
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 آذر 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 24 آذر 1389 - 13:56
پاسخ بصورت نقل قول
سلام .
گروه من از یه سری افراد تشکیل شده که در عرصه ادیت بازی ها (به خصوص پی ای اس و جی تی ای) تخصص دارند .
بچه هایی که توی قسمت جی تی ای فعالیت دارند اعتراضات شدیدی دارند و میگن این بازی قدیمی شده . و خیلی از موارد رو نظیر بامپ و رفراکت و رفلکت در گرافیک این بازی اصلاً از پایه وجود نداره .
ولی بچه های گروه واقعاً در نحوه ادیت این بازی و اسکریپت نویسی و ادیت مپ و . .. حرفه ای شدن و خیلی قوی هم کار میکنند . زبان اسکریپت نویسی که در این بازی استفاده میشه و به راحتی قابل ادیت هست . زبان OPCODE هست . که فقط برای بازی ساخته شده شده و در هیچ جای دیگه ای غیر از بازی ها استفاده نشده . و خیلی ساده هست ولی یه سری کد هایی که ما نیاز داریم. که این زبان نداره . مشکل دیگه این بازی فیزیک هست که تقریباً میشه گفت اصلاً وجود نداره .
با این وضعیت من در صدد رفع نیازهای گروه و جلوگیری از از هم پاشیده شدن گروهمون میخوام یک سری تصمیماتی رو بگیرم که نیاز به مشاوره با یک برنامه نویس که دایرکت ایکس بلد باشه هست . و سه تا سوال دارم
.
سوال اولم اینه که به نظر شما برای هرچه کم هزینه تر و سریع تر شدن رفع این مشکلات باید در صدد ادیت موتور گرافیکی و فیزیک این بازی بر بیایم و یا از پایه یک موتور بسازیم که از زبان OPCODE برای اسکریپتینگ استفاده کنه و ادیتور هاش به ادیتور های این بازی شباهت داشته باشه و بچه های گروه بتونن ازش به راحتی سر در بیارن .

------------------
سوال دومم اینه که اگه جواب شما به سوال قبلی مورد اوله . ما باید از کجا برنامه نویسی که بتونه این کار رو برامون انجام بده رو پیدا کنیم؟ .
-------------------
با توجه به اینکه نظر خودم روی اینه که موتور رو از پایه بسازیم . میخوام بدونم از کجا باید برنامه نویس هایی که بتونن موتور 3 بعدی بازی سازی بسازن (کاملاً مستقل و جدا از ادیت موتور های دیگه) رو از کجا باید پیدا کنم و باهاشون مشورت کنم .
------------------
نظر خود من بیشتر از ادیت گرافیک و فیزیک بازی . اینه که خودمون یک موتور بازی سازی مستقل داشته باشیم و همه اعضای گروهمون از ادیت بازی ها دست بکشن و شروع به بازی سازی با این موتور بکنن .
و این که روی جی تی ای تاکید دارم دلیلش اینه که من و سایر اعضای گروه بازی های زیادی رو ادیت کردیم و فارسی کردیم و یا قسمتهایی که به دلیل وجودش . بازی در ایران مجوز پخش نمیگیرفت رو ادیت کردیم و یا برای محبوب شدن بیشتر بازی . مدل های سه بعدی و تکسچر ها و اسکریپت ها رو ادیت کردیم و انواع ادیت های دیگه .. .ولی توی این همه ادیتی که انجام دادیم بهترین و سریع ترین نتیجه که باب میلمون بوده رو روی جی تی ای گرفتیم .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 24 آذر 1389 - 17:24
پاسخ بصورت نقل قول
چرا موتور بازی وقتی آماده هست

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_T
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 آذر 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 24 آذر 1389 - 17:54
پاسخ بصورت نقل قول
چون میخوایم کاملاً مستقل کار کنیم.
و اکثر بچه های ما به زبان OPCODE تسلط دارند .
و بیشتر از اینی که برنامه نویس باشند . اسکریپت نویس هستند
میخوام بدونم آیا کسی هست که بتونه کمکمون کنه؟
و اینکه یک بر آورد هزینه کنه تا ما ببینیم با بودجه ای
که در دسترس داریم میشه چنین کاری رو کرد یا نه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 24 آذر 1389 - 18:09
پاسخ بصورت نقل قول
هزینه خیلی بالا میره اما خوب به طور تقریبی در حدود 30 تا 50 میلیون برات اب میخوره ( در حد خیلی متوسط )
opcode = Operation Code
در ضمن چون شما اسکریپت نویسی بلدین باید با موتور آماده کار کنید مثل گیم استدیو یا یونیتی و اگ بیشتر می دونید UDK

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_T
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 آذر 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 24 آذر 1389 - 18:19
پاسخ بصورت نقل قول
خب بودجه ما چیزی در حدود حد اکثر 30000$ هست . و البته نمیدونم این کار چجوری انجام میشه . از بودجه هزینه ها به مرور باید انجام بشه یا باید به کلی یک دفعه بودجه در درسترس کارکنان قرار بگیره؟ این سوال رو میپرسم چون در طول زمان امکان افزایش بودجه برامون هست .
و اینکه شما تاکید دارید به اینکه ما با موتور آماده کار کنیم .
ما هم دلیل اینی که با موتور آماده کار نمیکنیم اینه که توی ایران تا حالا من ندیدم بازیی با یو دی کی یا یونیتی ساخته بشه و به فروش موفق و بیشتر از 500 تا برسه . ولی با همین کار ادیتی که ما داریم انجام میدیم . فروش خیلی خوبی داشتیم . و مطمئنیم که آینده داره .
بحثم سر آینده نیست .
میخوام من رو یکم روشن کنید و ببینید باید از کجا و از طریق چه کسانی اقدام کنیم و با چه کسانی صحبت کنیم؟
(در ضمن OPCODE رو با حروف درشت نوشتم تا خودتون متوجه بشین مخفف کردم . منظور همون Operation Code هست .)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ashkan_T
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 آذر 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 24 آذر 1389 - 18:42
پاسخ بصورت نقل قول
vahidpoor نوشته:
هزینه خیلی بالا میره اما خوب به طور تقریبی در حدود 30 تا 50 میلیون برات اب میخوره ( در حد خیلی متوسط )
opcode = Operation Code
در ضمن چون شما اسکریپت نویسی بلدین باید با موتور آماده کار کنید مثل گیم استدیو یا یونیتی و اگ بیشتر می دونید UDK

در ضمن ببینید . ما بیشتر از همه اینها دنبال یوزر اینترفیسی نظیر اینی که در اخیار داریم هست .
ببینید اگه از صحبت هام متوجه شده باشید . این موتوری که ما برای ساختش میخواهیم اقدام کنیم . بدون نیاز به کمپایل (البته فقط فایل اسکریپت ها تا حدودی تفسیر میشه بعد از سیو که خودتون میدونید .) باید باشه .
چون ببینید من با چنتا موتور بازی سازی هم تا حدودی کار کردم . ولی توی هر موتور بازی سازی دیدم مپ ادیتور و اسکریپت ادیتور و و سایر ادیتور های دیگه رو با هم قاطی کردن و به جای اینکه اسکریپت جدا گانه باشه . اومدن برای هر آبجکتی امکان اسکریپت نوشتن رو گزاشتن و بیشتر ذهن آدم توی تشخیص دادن و گشتن تو یه دنیای شلوغ برای رفع یه مشکل کوچیک از بین میره.
ولی یوزر اینترفیسی که ما در اختیار داریم و میخواهیم اگر امکانش بود مستقلش رو اقدام به ساخت کنیم .
اینطوریه که مپ ادیتور جداست و کلاً با اجرای یه فایل جدا وارد مپ ادیتور میشیم و هیچ ربطی به اسکریپت نویسی و . . .نداره .
نور پردازی از طریق آبجکت های دارای متریال نور و با ایمپورت اونها در مپ ادیتور استفاده میشه و برای همین به راحتی میتونیم انواع نور رو با متریال ادیتور Zmodeler بسازیم . و وارد کنیم . و داخل بازی ازش استفاده کنیم . (این در حالیه که ما نوری که میسازیم سایه نداره و در واقع هیچ نوری در این بازی غیر از خورشید سایه نداره . و ما برای حل چنین مشکلاتی قصد ساخت یک موتور رو از 0 کردیم .)
اسکریپت نویسی هم . کل اسکریپت های بازی درون 1 فایل هست و در اون فایل ترید های مختلفی هست و با ادیتور مخصوص خودش اجرا میشه و هیچ ربطی به مپ نداره که اینطوری اسکریپت نویسی هر قسمت و مرحله از هم جدا میشه و به راحتی میشه با دنیای داخل بازی ارتباط بر قرار کرد و با نوشتن یک کد با مختصاتش . نور بسازیم و یا یک آبجکت بسازیم و یا متریالش رو تغییر بدیم و . .. ..(ولی یه سری کد هایی که ما میخوایم در اسکریپت نویسی وجود نداره . برای مثال کدی وجود نداره که بشه باهاش آدرس شاخه روت بازی رو پیدا کرد و یا آدرس داکیومنت رو جهت ریختن سیو ها پیدا کرد)
ما الان اینترفیس هایی نظیر اینها رو در اختیارمون داریم اما . میخواهیم اینها رو به چند دلیل مستقل از 0 بسازیم و برای همین به جمع شما برنامه نویس ها و بازی ساز ها اومدم و سوال میکنم .
مهم ترین دلیلی که میخواهیم این ها رو به صورت مستقل بسازیم اینه که این برنامه ها قدیمی شدن و فیزیک و گرافیک جالبی ندارند . و ما میخواهیم با ساختن مستقل همواره سورس رو داشته باشیم . تا دو روز دیگه اگه یک مشکلی یا چیزی توی بازی دیدیم و یا خواستیم یه افکتی و یا چیزی به بازی اضافه کنیم . به راحتی بتونیم به برنامه نویس بدیم تا برامون مشکلاتمون رو اصلاح کنه و . ..
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 24 آذر 1389 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
موتور با اسکریپت ؟ کامپایل ؟ یوزر اینتر فیس ؟
من که کلا از حرفای شما سر در نیاوردم
مطمئنن موتور شما توان کامپایل نخواهد داشت
مطمئنن یوزر اینترفیس رو باید مثل بقه موتور ها بسازید
در هر صورت پیشنهاد قطعی من چون میدونم که گروه خوبی دارید گیم استدیو هستو البته UDK

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_T
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 آذر 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 24 آذر 1389 - 19:21
پاسخ بصورت نقل قول
ببینید عزیز من .
شما اصلاً کاری نداشته باشید که ما میخواهیم از این موتور چه استفاده ای کنیم .
ما میخواهیم یه برنامه ای باشه . تا ما بهش اسکریپت هامون رو بدیم . اون هم برامون اجرا کنه . و نتیجه رو توی خروجی بده . و اطلاعات مپمون رو بدیم . و اون هم موقع اجرا فایلها و تکسچر ها رو لود کنه و به صورتی که در اطلاعات مپ نوشتیم . به ما توی خروجی نشون بده . و وقتی که یک جسم رو بهش خاصیت فیزیکی میدیم از قوانین جاذبه و ... پیروی کنه و عکس العمل نشون بده .
همش همین. شما اصلاً کار نداشته باشید که ما اسم این برنامه رو چی میزاریم و میخواهیم ازش چه استفاده ای کنیم .
.
.
.
در ضمن اگه روش این موتور های بازی سازی که داخل ایران درست شدن . روش درستی بود . الان توی ایران بازی های خیلی قشنگ تری ساخته شده بود و فروش هم کرده بود .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 24 آذر 1389 - 19:30
پاسخ بصورت نقل قول
wrong way only
شما باید بیشتر در مورد موتورهای ساخت بازی مطالعه داشته باشید

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_T
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 آذر 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 24 آذر 1389 - 19:31
پاسخ بصورت نقل قول
من میتونم شناسه یاهو شما رو داشته باشم؟ اگه امکانش هست برای من پ.خ(پیام خصوصی) کنید تا بتونیم با هم صحبت سریع تر و واضح تری داشته باشیم .
چون من گیج شدم واقعاً .
با تحقیقاتی که من کردم سری بازی جی تی ای 3 رو از همین راه ساختن . و فروش ملیونی هم داشته . از یه طرفی وقتی با کسی در مورد این نوع بازی سازی صحبت میکنم بهم میگه راه اشتباهیه و باید عوضش کنی . از یه طرفی ما با باز کردن بازی جی تی ای تونستیم از همین راه مرحله ها و بازی جدیدی بسازیم . که به زودی برای پخشش اقدام میکنیم .. و و. . من گیج شدم . به هر کسی که میگم . میگه راه اشتباهه .
در اینجا میتونید یک نمونه از اسکریپت هایی که ما میخواهیم این برنامه یا نرم افزار یا هر چیزی که شما اسمشو میزارین اجرا کنه رو ببینید :
http://gtamaps.net/forum/index.php?act=attach&type=post&id=349672
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |