Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی، مدلسازی و انیمیشن با نرم افزار Blender -> انجین قدرتمند بلندر-انجینی برای همه
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


3 شنبه 21 دي 1389 - 22:19
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز.شناخت بلندر به بچه های سایت کار آسونیه.فقط باید تو صفحه ی اول سایت پی دی یه معرفی کامل ازش بشه تا با تمامی امکانات بلندر آشنا بشن.یادمه که یونیتی هم همین اتفاق واسش افتاد.اول تو صفحه ی اول سایت یه معرفی کامل ازش شد.البته پیشتر علی آقا بازی گرگ و مرغ رو با یونیتی ساخته بودند.
حالا من یه ایمیل به علی آقا میدم ببینم ایشون چی میگن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


3 شنبه 21 دي 1389 - 23:45
پاسخ بصورت نقل قول
من این blender دانلود کردم یکم هم باهاش کار کردم، اما به نظر می رسه بیشتر برای انیمیشن سازی باشه! از اونجایی که اوپن سورسه، برای بازی سازی باید تغییراتی توش ایجاد شه یا برای این منظور کامله؟

بعدش هم اینکه فایل کامپایل شده Exe هست یا مثل UDK پکیجه؟ شاید هم گذینه ی سوم!

کلا من تصورم به این موتور بیشتر به طراحی و انیمیشن میره تا بازی سازی!

دوستانی که واقعا باهاش کار کردن (آخه بعضی ها فقط شنیدن) لطفا در این مورد کمی توضیح بدن! Confused

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


3 شنبه 21 دي 1389 - 23:49
پاسخ بصورت نقل قول
هم انیمیشن هست هم بازیسازی.البته جنبه ی انیمیشنش بیشتره و همین باعث میشه که موتور برای مدلسازی و انیمیت و... بی نیاز شه.تو نسخه ی جدید امکان اضافه کردن add-on ایجاد شده پس به راحتی میتونیم انجین رو مورد تغییر قرار بدیم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


4 شنبه 22 دي 1389 - 04:36
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i نوشته:


بعدش هم اینکه فایل کامپایل شده Exe هست یا مثل UDK پکیجه؟ شاید هم گذینه ی سوم!

کلا من تصورم به این موتور بیشتر به طراحی و انیمیشن میره تا بازی سازی!

دوستانی که واقعا باهاش کار کردن (آخه بعضی ها فقط شنیدن) لطفا در این مورد کمی توضیح بدن! Confused

انجین بازی‌سازی همون انجین گرافیکیه که فیزیک داشته باشه.(دالایی لاما) . بلندر هم از Solid 3.5 استفاده میکنه.
اما در کل از بلندر نباید انتظار ساخت بازی داشت. بله شاید بشه بر اساس بایت‌کد پایتون یه موتور جدید نوشت (لایسنس بلندر گنوئه) ،اما خیلی بچگیه که فکر کنیم با بلندر میشه بازی ساخت. بلندر یه tracer فوق‌العاده داره ولی توی راندوی real-time لنگ می‌زنه.(مثلن بلندر هنوز از شادو کستینگ استفاده می کنه.)
در ضمن بعد از تموم شدن پشتیبانی NeoGeo در 2001 به بعد ، هیچ نسخه‌ای قابلیت publisher رو نداره و بدون این قابلیت برای خروجی ، فقط میشه بازی رو به عنوان یه runtime با تنظیمات پیش‌فرض ذخیره کرد که برای یه انجین اپن‌سرس چیز جالبی نیست.
شادزی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 22 دي 1389 - 13:13
پاسخ بصورت نقل قول
Xhizors, ایول. چیزای جالبی گفتی !. یعنی اینکه الآن exe نمیده جوکر ؟ Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


4 شنبه 22 دي 1389 - 14:21
پاسخ بصورت نقل قول
Xhizors نوشته:
AshkaN_666i نوشته:


بعدش هم اینکه فایل کامپایل شده Exe هست یا مثل UDK پکیجه؟ شاید هم گذینه ی سوم!

کلا من تصورم به این موتور بیشتر به طراحی و انیمیشن میره تا بازی سازی!

دوستانی که واقعا باهاش کار کردن (آخه بعضی ها فقط شنیدن) لطفا در این مورد کمی توضیح بدن! Confused

انجین بازی‌سازی همون انجین گرافیکیه که فیزیک داشته باشه.(دالایی لاما) . بلندر هم از Solid 3.5 استفاده میکنه.
اما در کل از بلندر نباید انتظار ساخت بازی داشت. بله شاید بشه بر اساس بایت‌کد پایتون یه موتور جدید نوشت (لایسنس بلندر گنوئه) ،اما خیلی بچگیه که فکر کنیم با بلندر میشه بازی ساخت. بلندر یه tracer فوق‌العاده داره ولی توی راندوی real-time لنگ می‌زنه.(مثلن بلندر هنوز از شادو کستینگ استفاده می کنه.)
در ضمن بعد از تموم شدن پشتیبانی NeoGeo در 2001 به بعد ، هیچ نسخه‌ای قابلیت publisher رو نداره و بدون این قابلیت برای خروجی ، فقط میشه بازی رو به عنوان یه runtime با تنظیمات پیش‌فرض ذخیره کرد که برای یه انجین اپن‌سرس چیز جالبی نیست.
شادزی

دوست عزیز بلندر واسه فیزیک از bullet استفاده میکنه.من خودم با یه راه کار میتونم شادو رو بیارم که شاید شما بلد نیستی و میگی هنوز از شادو کستینگ استفاده میکنه.
اگر هم بازیسازی با بلندر کار درستی نباشه انیمیشن سازی که درسته.ما اینجا بحثمون سر یادگیری بلندره.به فرضم که انجینش بدرد نخور باشه از قابلیت انیمیشن سازیش نمیتونیم بگذریم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 22 دي 1389 - 18:44
پاسخ بصورت نقل قول
@ hoplite,

سلام به شما دوست عزیز. من ایمیلتون رو دریافت کردم. حالا برای راحتی کار همینجا جواب میدم. این علاقه ای که شما به بلندر دارید و توی امضاتون هم مشهوده خیلی چیز خوبیه. این بحثایی هم که راه افتاده و هم شما و هم سایر دوستان جلوی همدیگه لشکرکشی علمی کردین هم خیلی عالیه. اگه یه مقدار متریال آموزشی خوب برای شروع کار با بلندر داشته باشیم، می تونیم انجمن مستقلش رو استارت بزنیم. (نمونه کار، بازی، مقاله آموزشی و ...)

من خودم چند سال پیش با بلندر کار کرده بودم. البته در حد خیلی محدود بود و همچنین یادمه که هیچ گزینه ای برای گرفتن خروجی exe نداشت. البته در همون زمان نمونه کارها و بازیهایی باهاش ساخته شده بودن که exe بودن. ولی کیفیتشون چنگی به دل نمی زد. البته الان نمونه کارهاش خیلی از نظر کیفیت بهبود پیدا کردن و مطمئنا بلندر به یک نرم افزار قوی و قابل اعتماد تبدیل شده.

در کل، عرض بنده اینه که طراحان پارسی از بلندر، بعنوان یک واسطه ی ساخت بازی، حتی اگه نشه مستقیم ازش خروجی گرفت، حمایت می کنه. منتها یک مدیر سرحال و کارکشته و یک مقدار متریال آموزشی برای مستقل شدن نیاز داره. اگه اینها فراهم بود، من در خدمتم. بقیه چیزا 3 سوته حله.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


4 شنبه 22 دي 1389 - 19:19
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.من بزودی دست به کار میشم تا مقالات آموزشی بلندر رو آماده کنم.ولی بازی مستقل خوبی تاحالا با بلندر نتونستم بسازم دلیلش هم این بود که کسی نبوده تا همکاری کنیم.قبلا هم گفته بودم.اگه بلندر انجین خوبی نباشه،انیمیشن ساز خوبی که هست پس نمیشه بی خیالش شد.
من هرچه سریع تر دست به کار میشم تا مقالات آموزشی بلندر رو شروع کنم تا مدیریت تالار بلندر رو مال خودم کنم Cool فقط امیدوارم طراحان پارسی همون مقدار که به یونیتی اهمیت میده به بلندر هم اهمیت بده
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


4 شنبه 22 دي 1389 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D نوشته:
راستی آقای hoplite تو ورژن 2.5 چطوری خروجی میگیرین ؟ گزینه Save As Runtime حذف شده


روش گرفتن خروجی به exe رو فهمیدم دیگه انقدر ایراد نگیرید.
ابتداfile-user perferences سپس add ons بعد قسمت game engine و بعد Game engine save as run time رو فعالش کنید.
حالا هروقت خواستید خروجی به exe بگیرید به مسیر file-export-save as runtime برید و انقدر نگید خروجی نمیگیره.فقط باید فایل های sdl.dll و python31.dll رو داشته باشید

دیگه چه ایرادی مونده که نگرفتید؟ Idea
تا چند روز دیگه با یک گیم به عنوان نمونه کار میام که بلندر رو در این سایت بنیان گذاری کنم و از این جا کل ایران بلندر رو یاد بگیرند تا من بشم پدر بلندر ایران Smile
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 22 دي 1389 - 23:25
پاسخ بصورت نقل قول
شده یه مینی گیم بزنم، نمیزارم تو بشی پدر بلندر ایران! PDT_002

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |