Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> تاليف اولين كتاب Direct3d به زبان فارسي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  بعدي

تاليف اولين كتاب Direct3d به زبان فار
نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


جمعه 8 بهمن 1389 - 03:10
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
دوستان اگه خداوند بخواد به زودي اين كتاب به دست همه شما ميرسه.اين كتاب تا به الان هم در دست ويرايش بود كه به 530 صفحه رسيده و بنده به هر جوري كه شده تا 1 ماه آينده تكليف اون رو مشخص ميكنم و اونو در اختيارتون قرار ميدم.
قصد دارم كه يك سايت هم در رابطه با كارهاي پژوهشي خودم راه بندازم كه يه قسمتشم مربوط بشه به اين كتاب.
فهرست كتاب در زير اومده.در ضمن بگم كه پيچيده ترين ترين محاسبات در قالب نمونه مثالها اومده و اين قول رو به شما بدم كه اين كتاب تمامي تكنولوژي هاي معروف رو براي طراحي يك موتور رو به شما ميده.اگر نظر يا ژيشنهادي داريد ميتونيد بگيد.چك ميكنم
با تشكر سينا كيانمهر
فصل اول-مقدمات ابتدایی
بخش اول-محاسبات ریاضی و ماتریسها
مختصات دو بعدی و سه بعدی
بردارها
جمع و تفریق بردارها
ضرب خارجی بردارها
اندازه یک بردار
ضرب داخلی بردارها
نرمال سازی بردارها
فاصله بین دو نقطه
ماتریسها
جمع وتفریق ماتریسها
ضرب عدد در ماتریس
ضرب ماتریسها
ماتریس همانی
معکوس ماتریس
ماتریس انتقال
ماتریس مقیاس
ماتریسهای دوران
ماتریس چرخش حول محور x
ماتریس چرخش حول محورY
ماتریس چرخش حول محورZ
ماتریس چرخش حول سه محور
ماتریس دوران حول یک محور
ترکیب کردن ماتریسها
تبدیل نقاط و بردارها
صفحه ها
نرمال سازی صفحه
مختصات همگن(homogeneous)
نصب و تنظیمات
ایجاد کردن پنجره با Win32
ایجاد کردن محیط سه بعدی

بخش دوم-اشیاء هندسی
اشیاء ابتدایی و دوربین
کلاسی برای هندسی های ساده و مهم
فضای دید
پرتوافکنی
مستطیل ناحیه دید
فضای محلی چیست؟
فضای جهانی چیست؟
نگاشت ساده بافت
فیلترها
نگاشت دنباله ای از بافتها

بخش سوم-سایه زنها و افکتها
سایه زنها
سایه زن راسی
سایه زن پیکسلی
انواع داده ها – ساختارها-آرایه ها.
تعریف نوع سایه زن
شئ Sampler.
نحو داده مشخص شده از سوی کاربر.
پیشوند ها
عملگرها
تعریف توابع
توابع توکار و استاندارد
ساختار افکتها
متغیرها و پارامترها
تکنیکها و گذرها
توابع
خط لوله تبدیلات
نگاشت بافت با افکت
نگاشت بافت چندگانه
نگاشت بافت با نقشه ترکیب
نگاشت بافت و متحرک سازی با کانال آلفا


فصل دوم- اشیاء سه بعدی
بخش اول-اشیاء
بار کردن اشیاء سه بعدی
بهینه سازی توریها
مرحله جزئیات طبق محدوده دوربین
بخش دوم-نورپردازی و نگاشت نرمال و طیفی و تکنیکهای بافت دهی و دوربین مجازی
نورپردازی انتشاری ساده
شبیه سازی آتش بر روی تانک
نورپردازی طیفی
نگاشت نرمال با نورپردازی پیکسلی(Normal Mapping)
نحوه ایجاد بافتهای نرمال
نگاشت طیفی
دوربین انعطاف پذیر
ترسیم نوشتاری
متحرک سازی راسها برای شبیه سازی پرجم(Vertex Processing)
نگاشت تغییر مکانی(Displacement Mapping)
نگاشت محیطی برای شبیه سازی اقیانوس(Environment Mapping)
نورپردازی نقطه ای
نور نقطه ای با نگاشت نرمال


فصل سوم-سیستم های ذره ای
سیستم ذره ای دود و آتش
سیستم ذره ای انفجار
بهینه سازی ترسیم ذره ها با اعلان راس و سایه زن راسی
سیستم ذره ای برف و باران


فصل چهارم-شبیه سازی طبیعت
ایجاد زمین ساده
تولید نقشه ترکیب با نقشه ارتفاع
جلوه مه
نگاشت و ترکیب بافتها با ماوس
مکعب آسمان(SkyBox)
ایجاد کردن بافت مکعبی
چمنها و گیاهان با توری
چمنها با تکنیک تابلو اعلانات(BillBoard) با استفاده از توری
شبیه سازی حرکت درخت کاج با سایه زن راسی
شبیه سازی ابرها در فضای آسمان با تکنیک BillBoard با استفاده از توری
شبیه سازی گرباد با تکنیک BillBoard با استفاده از توری
منکسر کردن(Refract)
بازتاب دینامیک از سطح هندسیها(Dynamic Environment Mapping)
شبیه سازی آب با استفاده از توری
نگاشت بافت پرتوافکنی
شبیه سازی جلوه خورشید پویا
زمین بزرگ با پردازش Occlusion Culling و Frustum Culling و LOD Texture با بافر راسی و شاخص
تکنیک Instacing(ترسیم دسته ای)


فصل پنجم-پردازش هاو افکتهای تصویری
پردازشهای تصویری
محدوده پردازش تصویری
پردازش با نگاشت نرمال
پردازش بافر z و نرمال
فیلتر مات (BLUR)
فیلتر درخشندگی (Bloom)
فیلتر عمق دید(Depth Of Field)
تکنیکی برای نرم کردن لبه های در هم رفته اشیاء یا سیستم های ذره ای(Soft Particles)
لبه های نرم

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 406
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


جمعه 8 بهمن 1389 - 09:09
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی عالیه ایشالا هر چه زودتر میتونیم این کتاب مفید رو که شما واقعا خیلی براش زحمت کشیدید رو بخونیم و کلی استفاده مفید ببریم
واقعا خسته نباشید
" شما همونی نیستید که درباره ساخت انجین یه چیزایی آموزش داده بود فکر کنم با VB بود
حالا شایدم من اشتباه میکنم اگر اینطوره ازتون عذر خواهی میکنم ولی کلا از این که زحمت نوشتن همچین کتابی رو کشیدید ازتون ممنونم
در انتظار خوندن این کتاب ....................

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


جمعه 8 بهمن 1389 - 14:48
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی خوبه.حالا کی آماده میشه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


شنبه 9 بهمن 1389 - 11:15
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورامزدا
knight جان من تا حالا از vb براي كارهاي بزرگ استفاده نكردم چون نميشه با vb يه موتور خوب نوشت.
hoplite
تو همين ماه وضعيتش مشخص ميشه.
در حال حاضر هم يه ضميمه به كتاب اضافه كردم كه در اون نحوه طراحي داده هاي بردار و ماتريسي و ليست پيوندي كلاسهاي به درد بخور در يك موتور بازي توضيح داده شده كه ميتونه كمك خوبي باشه.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


شنبه 9 بهمن 1389 - 11:25
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از زحماتتون و منتظر منتشر شدن کتاب خواهیم بود. امیدوارم که کتاب خوبی باشه.
آقای کیانمهر همین الان حداقل سه جلد کتاب فارسی در زمینه DirectX تو کتابخونه من هست بنابراین بهتره عنوان تاپیکو به جای اینکه بنویسی اولین کتاب، یه چیز دیگه بنویسی مثلا جدیدترین کتاب، کاملترین کتاب و ...
خیلی دنبال اولین بودن نباش، دنبال بهترین بودن باش. البته منم امیدوارم با اومدن کتاب شما بالاخره یه کتاب خوب تو این زمینه در اختیار همه قرار بگیره. منتظریم

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


شنبه 9 بهمن 1389 - 15:14
پاسخ بصورت نقل قول
شدیدا منتظر این کتاب آموزشی مفید هستم و امیدوارم همیشه موفق باشید.

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


شنبه 9 بهمن 1389 - 21:30
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
اقاي voldemort حق باشماست بايد اسم تايپك و همين چيزي كه شما گفتين مينوشتم.
alpine جان هدف منم رسيدن اين كتاب به دست امثال شماهاست.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

داداش نوکرتم
نويسنده
پيغام
Ali1ty
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 9 فروردين 1389
تعداد ارسالها: 16


شنبه 9 بهمن 1389 - 21:57
پاسخ بصورت نقل قول
تا حالا کجا بودی پس.اقا من نوکرتم هر چقدر هزینه اش میشه برام بفرست.09355899477
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


شنبه 9 بهمن 1389 - 22:23
پاسخ بصورت نقل قول
Ali1ty, هنوز کامل نشده که میگی بفرست.اگه کامل بود ما اینجا بیکار نمینشستیم میخریدیم همشو Laughing .
درود بر اهورا مزدا
razielsina, امیدوارم به خاطر اهورا مزدا هم که شده قیمت کتاب رو خیلی بالا نبری.میشه بگی تقریبا این کتاب چنده؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 9 بهمن 1389 - 22:54
پاسخ بصورت نقل قول
razielsina, به به ! چه خبر از اینطرفا. آقا این همون قبلیه قرار بود بدی بیرون ؟ راستی شما که تا اینجا داری میای. یه مقدمه هم برای ساخت موتور های بازی نصل بعدی اضافه می کنی ؟ همون next-generation ها. میشه همین unreal او cryengine از اینچیزا.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 11 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |