Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> C++ یا c#
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

C++ یا c#
نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


4 شنبه 27 بهمن 1389 - 20:23
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همه.من میخوام directx رو یاد بگیرم.کدوم زبان برای یادگیری dx بهتره.
من c++ رو بلدم ولی زیاد برنامه نویسی win32 انجام ندادم.من در بعضی از سایت ها دیدم که گفته شده c# برای کار مناسب نیست.و بیشتر برای نوشتن ابزار پیرامون گیم انجین یا نرم افزار گرافیکی مناسبه.اگه میشه کمکم کنید تا شروع خوبی داشته باشم.

_________________
خدايا ميترسم از صورت هايي كه لبخند ميزنند اما نگاه مهرباني ندارند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 27 بهمن 1389 - 20:36
پاسخ بصورت نقل قول
SMOKE_UNITY, والا منم همین قصد رو داشتم. رفتم دنبال #C دیدم میگن برای کار با dx مناسب نیست. و دقیقا هم شما درست میگی بیشتر برای plugin مناسبه. cpp حدود 18 سال استاندارد برنامه نویسه الآن هم انجین های بازی ها رو اکثرا روی این زبون مینویسن.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 27 بهمن 1389 - 21:03
پاسخ بصورت نقل قول
به علت اینکه سی شارپ روی ماشین مجازی اجرا میشه از سرعت پایین تری برخورداره در ضمن از سی شارپ از محیطی ازوله استفاده می کنه که این هم از سرعت می کاهه و در آخر هم استفاده از مدیریت خودکار حافظه که این هم از سرعت کار کم میکنه و مواردی دیگر اما در کل باز هم راه بازه شما میتونید برنامه ای بسیار بهینه بنویسید اما که به سی نزدیکش کنه اما سرعت سی در هر حالت بیشتره
موفق باشید

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


4 شنبه 27 بهمن 1389 - 22:29
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
سي ساختار بسيار قوي و بسيار ساده و در عين حال ژركاربردي داره كه اصلا ازش خسه نميشي.ولي زي شارپ در واقع اومده ساختاري بين بيسيك و سي رو پياده كرده.و بيشتر براي برنامه هاي تحت وب و بانك اطلاعاتي و نرمافزارهاي حد متوسط بسيار ژركاربرده.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 27 بهمن 1389 - 23:38
پاسخ بصورت نقل قول
خطم قضیه. #C برای اتوماسیون. CPP برای هرچی که دلت می خواد.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


4 شنبه 27 بهمن 1389 - 23:45
پاسخ بصورت نقل قول
از همه ی عزیزان متشکرم.ایا کتاب فارسی در مورد برنامه نویسی win32 وجود داره؟
اگه کتابی هست لطفا بگید تا ما هم استفاده کنیم.

_________________
خدايا ميترسم از صورت هايي كه لبخند ميزنند اما نگاه مهرباني ندارند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


5 شنبه 28 بهمن 1389 - 00:57
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
برنامه نويسي با win32 فقط در حد نوشتن یک ویرایشگر بازی کافیه.زیاد عجله نکن چون برای همین حد خیلی زمان بر و خیلی پیچیده نیست که ذهنتو درگیرش کنی.
اگر هدفت برنامه نویسی با دایرکتس هست یه مدت خیلی کوتاه میتونی از کتاب من شروع کنی.جسارت نباشه.ولی تا وقتی کتاب رو تموم کردی من کتاب کامل برنامه نویسی موتورهای گرافیکی رو تموم کردم که یکی از اهدافش برنامه نویسی پیشرفته با win32 هستش.توی سایتم در موردش یه اطلاعاتی دادم.
www.sina-kian.com

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


5 شنبه 28 بهمن 1389 - 01:33
پاسخ بصورت نقل قول
اگر قدرت سی شارپ کم بود که Xna رو بر پایه سی شارپ کار نمیکردن در ضمن اصلا وی بی به سی شارپ ربط نداره به تاریخچه تولید سی شارپ رجوع شود و اما پیشنهاد من اصلا دایرکت ایکی نیست به چند دلیل :
1- نوشتن برنامه بازی یک کار سخت محسوب میشه پس سعی باید کرد ساده تر کرد
2- مطمئنن شما نمیخوای کرایسیس بسازی پس سی شارپ انتخاب خوبی خواهد بود
3- چون در ایران بازی سازی سودی نداره ( اگر سالم باشی و بخوای سالم کار کنی ) پ بهتری چی زی رو یاد بگیری که بعد ها هم بدرد خور باشه

من پیشنهادم سی شارپ و xna

موفق باشید

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


5 شنبه 28 بهمن 1389 - 14:09
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورامزدا
هيچ كس منكر قدرت سي شارپ نيست.ولي منظور شما اينه كه قابليتهاي سي شارپ بيشتر از سي هستش.
بعدش هدف مايكروسافت اينه كه برنامه نويسان رو به طرف زبانهاي ساخت خودش بكشونه.وگرنه به نظرت اگر همين xna بر پایه سی بود کارایی بهتری نداشت.
البته اینا همش حرفه.بسته به میل هر کسی میتونه زبان برنامه نویسی خودش رو انتخاب کنه.
راستی من نگفتم که بر پایه وی بی ساخته شده.میگم که ساختار زبانش چیزی ما بین وی بی و سی هست.اکثر برنامه نویسان این موضوع رو میدونن.
ساخت یک موتور گرافیکی با سی شارپ خیلی دردسرساز هست.
پیشنهاد بنده سی هست.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


5 شنبه 28 بهمن 1389 - 15:42
پاسخ بصورت نقل قول
من به حرفهای ششم احترام میزارم اما خوب سی مایکروسافت فقط از لحاظ سینتکس به سی برلند شبیه پس سی هم ماله میکروسافته در مورد سی شارپ هم بگم چون دوستان بازی که میسازند AAA نیست از سی شارپ استفاده کنن واقعا بهتر و مفیدتر خواهد بود چون میتونن وقت بروی ساخت بازی پیاده سازی ایدهاشون بزارن تا برنامه نویسی سنگین سی
موفق باشید

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |