Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار های کاربردی -> پروژه XNA Level Editor ساخت خودم
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

پروژه XNA Level Editor ساخت خودم
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 24 آبان 1390 - 15:25
پاسخ بصورت نقل قول
این تاپیک در تالار اوپن سورس فعال است.
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?p=69631

سلام برو بچ. دو باره اومدم با یه نرم افزار جدید البته این فعلا در حالت Beta هست و خروجی هم نداره چون باید روش کار بشه. این نرم افزار رو اول توی VB.Net نوشته بودم ولی بنا به دلایلی هم برای بهبود و هم برای تحویل گرفتن آوردم تو #C. الآن بگی برنامه ام رو با vb.net نوشتم فکر می کنن از این تازه به دوران رسیده هایی!. از این حرفا بگذریم این پروژه یه هدف شخصی برای تیم خودمونه! احتمال داره کار های بعدیمون رو ببریم روی XNA و برای همین هم یه Level Editor می خوایم. انشاالله یه نسخه اجرایی میزارم. فعلا عکس رو ببینید نظر بدید ویژگی هاش رو هم نوشتم.
در ضمن من خسته شدم انقدر با این ادیتور لعنتی Game Maker سر + کله زدم!.



ویژگی ها:
لیست منابع، لیست اشیاء، شبکه بندی (Grid)، تاثیر عمق، تعامل خفن در محیط کاری، ذخیره، بازیابی، کامپایل!

ویژگی خفن Same Depth Order:

به این صورت هست که هر شیء که عمق جدیدی میگره و در همون عمق تعدادی شیء دیگه هم هستن، این شیء میاد روی همه اون ها. بجای اینکه چند تا عمق تعریف کرد میشه یه عمق داد به تعدای شیء البت این دیگه باید دست خود آدم باشه که چجور ترتیب رو حفظ کنه.

برای دوستانی که تمایل به بخش develop دارن لیست کلاس ها و شاخه بندی namespace ها رو میذارم:
Classes.Object.GameObject
Classes.Object.Manager
Classes.Resource.Graphic
Classes.Resource.Manager
Classes.Workspace.Manager
Classes.Workspace.Scene

نسخه کامل ولی در عین حال آزمایشی:
الآن کل نرم افزار کار میکنه. فایل help هم تهیه شده براش ولی چون یکم تغییرات داده شده تو نرم افزار فایل help یکسری موارد رو توضیح نداده. هنوز کلاس LevelRead رو کامل نکردم برا همین یکم طول میکشه که پروژه نمونه برای خوندن لولها رو بذارم ولی توی help توضیح دادم که ساختار چطوریه. راستی یه فایل قالب با پسوند .ddt موقع کامپایل لول ذخیره میشه. همه چی درسته ولی visual studio بهش گیر میده اگه خودتون خواستین از خود مرحله استفاده کنید، خطی که به فایل LevelTemplate.ddt مرجع داده رو پاک کنید و از فایل قالب هم استفاده نکنید.

http://www.4shared.com/file/U1H7203-/XNA_Level_Editor.html

راستی هروقت حال داشته باشم میرم تو CodePlex یه اکانت باز میکنم و سورس پروژه رو میزارم اونجا.
Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط 4 شنبه 23 آذر 1390 - 11:39 در 10 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


3 شنبه 24 آبان 1390 - 16:15
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

ایول ماهان جان تبریک میگم ، جالبه ...

اتفاقا من .net رو با vb.net شروع کردم ... بجز یه سری موارد خاص vb.net چیزی از C# کم نداره ... خلاصه اسم vb بخاطر vb6 و خاندان لعنتیش بد در رفته Very Happy

نقل قول:
تعامل خفن در محیط کاری


دقیقا تو کف این feature تم Twisted Evil
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 24 آبان 1390 - 16:54
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, نوکرتم! آره همشون تحت Net. هستن دیگه. فقط چون اینجا اکثریت لپتاپ رو برای کلاس میخرن، مثل اینایی هست که یکی دو تا زبون برنامه نویسی بلدن بعد اگه با vb.net کار کنی از روی غرور میگن تازه کاری. ولی بیخیال.

نوکرتم++ ! این feature رو هم خودم هنوز تو کفٍ حاصله ازش موندم. والا همون حرکت نرم اشیاء تو محیط مرحله است که دیدم اسمش زیاد میشه این رو نوشتم جاش.

ممنون. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


3 شنبه 24 آبان 1390 - 19:33
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
ايول خيلي جالب و عاليه معلومه خوش دسته و ساخته.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 24 آبان 1390 - 20:09
پاسخ بصورت نقل قول
razielsina, به به رفیق شفیق! کجا بودی آقا ما که تاکسیدرمی شدیم تا این کتابت رو ببینیم. البت خود شما هم تو ساخت editor دست گنده ای داری!

در مورد نظرت ممنونم، از اونجایی که نمی خوام تعریف کنم از خودم، آره همیشه سعی می کنم چیزی که درست می کنم خوش دست باشه. انشاالله یه دمو میزارم که برو بچ حال کنن راستش تا الآن خودم editor دو بعدی ایرانی ندیدم Rolling Eyes

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


3 شنبه 24 آبان 1390 - 23:16
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, تبریک می گم به نظرم خیلی جالب میاد،
راستی حالا این خروجیش چیه منظورم اینه که فقط به درد پروژه های خودتون می خوره یا اینکه دیگران می تونن استفاده کنن؟
منتظریم یه نسخه اجرایی بده ادیتور ایرانی رو تست کنیم Laughing

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 24 آبان 1390 - 23:30
پاسخ بصورت نقل قول
vahab, نوکرتم. والا خروجیش قراره یه قالب استاندارد باشه برای XNA. اینجور چیزا رو بیشتر XML میگرن با یکسری node ثابت ولی من خیلی ساده تر کار می کنم. در واقع من کلاس خوندن level ها رو می نویسم و با پروژه میدم که کسی برای خوندن level ها مشکلی نداشته باشه.

سعی می کنم زودتر یه خروجی اجرایی بدم. ممنون. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


4 شنبه 25 آبان 1390 - 08:31
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورامزدا
اون كتاب كه كارش تموم شده و دست بنياد ملي بازيه و ديگه من هيچ دخل و تصرفي ندارم و دست اونهاست.من منتظر هيچي نيستم و دارم كتاب ؛موتور بازي با دايركتس 9و11 رو مينويسم.لان صفحه 150 با ويرايش كامل هستم.
(راستي كتاب قبلي 850 صفحه شد)
راستي خروجي اين اديتور شامل كد گزاري و نوشتن در يك فايل كليه.
منظورم اينه كه داده هاي بافتها و درخت صحنه.همه و همه در يك فايل نوشته ميشن.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 25 آبان 1390 - 10:28
پاسخ بصورت نقل قول
razielsina, ایول کارت درسته منتظرم تا بیاد.

والا اول که این پروژه رو توی vb.net نوشتم اصلا قسدم خروجی گرفتن برای xna نبود. در واقع داشتم یه ادیتور درست می کردم برای انجین خودم! اگه دیده باشی یه برنامه دیگه هم گذاشته بودم اینجا به اسم Syntax Highlighter که اون ابزار هم برای برنامه نویسی اسکریپتی داخل انجینم بود ولی به دلایل خفنی نتونستم انجین خودم رو ادامه بدم اما در صدد اینکار هستم خلاصه تا اومدم دیدم با xna فعلا کار کنیم بهتره از اونجا شد که اون پروژه رو آوردم اینور با یکسری تغییرات. آره اولش تمام بافت ها، جاگذاری ها و همه چی تو یه فایل باینری کامپایل میشد ولی اینجا چون xna خودش content pipeline داره دیگه فقط اطلاعات جاگذاری ها همون(scene tree) و از اینچیزا رو خروجی میده یه انکودینگ ساده هم میزارم که هرکسی نتونه مرحله رو انگولک کنه!

راستی امیدوارم بازم بیشتر از این بحث ها بکنیم چون من خوره اینجور بحث ها هستم!

ممنون! Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


4 شنبه 25 آبان 1390 - 13:18
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر همگیتون و بخصوص دوست عزیز اق ماهان ، موفق باشی
خوب بید Idea

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |