Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> تفاوت سی شارپ و سی پلاس پلاس
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 18 دي 1390 - 01:19
پاسخ بصورت نقل قول
اگه صحبت سر ساخت گیم انجین باشه که بهترین کتاب ماله Jason Gregory با اسم Game Engine Architectureه. بنظر من هیچوقت نباید از اول کار رو سخت شروع کرد. راستی آقا مرتضی کار کردن با DirectX و OGL وقت تلف کردنه؟ Shocked

در مورد برنامه نویسی Managed که وهاب جان کتابهاش رو معرفی کرد باید بگم برای اینکه آدم با محیط هایی مثل ++C و هزارتا چیزه دیگش سر و کله نزنه خیلی خوبه. میشه ایده رو توی #C یاد گرفت و بعدا که آدم میره تو ++C کار کته راحت تر باشه.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 18 دي 1390 - 14:04
پاسخ بصورت نقل قول
اقا ماهان خوب منم که همین کتابه رو معرفی کردم سید. Laughing
تازه یکی دیگه هم معرفی کردم. اما در مورد اپن جی ال و دایرکت ایکس.
در این دو مورد باید بگم امروژه صرف هزینه برای کارهایی که قبلا شده درست نیست. ببینید شما نیازی نیست یک موتور گرافیکی از بیس بنویسید. شاید بگید یک موتور گرافیکی خوب می نویسم برای خودمم استفادش می کنم ولی ببینید خیلی از شرکت های بزرگ الان از کتابخانه های اماده برای کارهاشون استفاده می کنند مثلا کرای انجین از باست استفاده کرده بدون اینکه حتی 1 خط کد بهش اضافه یا کم کنه. در کل بخش گرافیکی انجین تقریبا به نظر من فقط صرف وقت هست. البته بلد بودنش بد نیست

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 18 دي 1390 - 15:07
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

m_basij,

راستش همه اینها بستگی داره به هدف ، توانایی و زمان و خیلی چیزهای دیگه ...
نمیشه صرفا گفت سی شارپ حرفی برا گفتن نداره !! یا نوشتن موتور گرافیکی بدرد نمیخوره یا ...

اگه هدف شما ساخت بازی AAA خفن باشه هیچ راهی ندارید جز C++ و نوشتن موتور گرافیک از پایه ...
اتفاقا موتور گرافیک یکی از مهمترین بخشها هست و علت همین که بیشتر موتور ها و بازی ها هم ترجیح میدن گرافیک رو از پایه بنویسن همین هست ... ولی چیزهایی مثل فیزیک نه ، که خب البته اون هم بستگی به سبک بازی داره ...

در مورد زبان سی شارپ هم با وجود مشکلاتی که داره اما به اون ظلماتی که شما گفتید هم نیست Very Happy برا بازیهای کوچیک و متوسط انتخاب بدی نیست ... ضمن اینکه اگه هدفتون برا پلتفرمی مثل WP7 باشه تنها انتخابتون همین زبانه Rolling Eyes

Boost هم تا اونجا که بنده اطلاع دارم ویرایش شده تو CryEngine ... Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 18 دي 1390 - 15:35
پاسخ بصورت نقل قول
مگه Boost کتابخونه گرافیکیه؟ تا اونجا که یادمه کارش یه چیز دیگه بود.

m_basij, خوب عزیز من مثلا Ubi که نیومده برای Anvil از Ogre استفاده کنه! اتفاقا شرکت های بزرگ موتور های گرافیکی رو خودشون مینویسن. فقط از کتابخونه های دیگه که توی پس زمینه کار میکنند بصورت آماده استفاده می کنن.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


1 شنبه 18 دي 1390 - 18:19
پاسخ بصورت نقل قول
تا اینجا خیلی استفاده کردم
ممنون از دوستان
ایا کتابی مرجع و خوب در مورد سی شارپ به زبان فارسی نیست ؟
چون کتاب های انگلیسی فقط زیاد میبره منم وقت کمی دارم

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 18 دي 1390 - 18:46
پاسخ بصورت نقل قول
alireza_gladyator,

دوست عزیز نمیخوام نا امیدت کنم اما برای شروع حداقل 7-8 ساعت روزی باید زمان بگذاری ...
برای شروع میتونی از کتاب های فارسی استفاده کنی اما یکم که جلوتر بری راهی جز استفاده از منابع و کتابهای انگلیسی نخواهی داشت ...
در مورد کتاب فارسی سی شارپ ، قبلا یکی از دوستان تو همین سایت فکر میکنم یه کتاب معرفی کرده بود ، اگه یه جستجو بکنی تو سایت میتونی پیداش کنی ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


1 شنبه 18 دي 1390 - 20:31
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشید ها ناراحت نشین
نمیدونم چطور تو همچین سایت به این بزرگی قسمتی برای سی شارپ نیست در قسمت مقالات اموزشی

من قبلا ویژوال بیسیک کار کردم و چند برنامه هم ساختم
روزی 7 یا 8 ساعت برای من زیاده و امکان پذیر نیست فکر نکم اینقدر سخت باشه
به زبان هم تسلط دارم در حد ترجمه اما خب یکم بیشتر وقت گیره

نظر من روی زبان سی شارپ و موتور یونیتی هست به نظرتون موتور خوبیه ؟

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 18 دي 1390 - 21:52
پاسخ بصورت نقل قول
alireza_gladyator,

راستش چرا سخت هست و اتفاقا هر چقدر پیشرفت میکنید و جلوتر که برید متوجه میشید که سختتر از اون چیزی هست که فکر میکردید و مطالب گسترده تر هست ... این رو نمیگم که نا امید بشی اما واقعیت اینه که برنامه نویسی مخصوصا برنامه نویسی گیم کار آسونی نیست ...
اگه میخواید با موتور آماده کار کنید که فکر میکنم برا شما فعلا مناسب باشه خب کار به مراتب راحت تر میشه و خروجی کارتون رو هم خیلی زودتر می بینید ، و با مفاهیم ابتدایی هم آشنا میشید ...
همین موتور یونیتی که گفتید خوبه ، برید مقالات آموزشی رو دانلود کنید و بخونید اگر هم سوالی براتون پیش اومد تو انجمن مربوط به یونیتی بپرسید ، بنده و دیگر دوستان در خدمتتون هستیم ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


1 شنبه 18 دي 1390 - 22:04
پاسخ بصورت نقل قول
یه سوال دیگه
زبان جاوا اسکریپت رو در چه حد میدونین ؟
قابل مقایسه با سی پلاس پلاس یا سی شارپ هست ؟
یا راحت تره ؟

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 18 دي 1390 - 22:16
پاسخ بصورت نقل قول
alireza_gladyator, من جاوا اسکریپت می دونم ولی منظور شما Java هست. جاوا اسکریپت زبون تحت وب هست و زمین تا آسمون فرق داره با Java اصلی. Java قابل مقایسه که هیچ خیلی خفن تر از ++C هم هست جفتشون از یک خانواده ان، اون هم Cه. والا من تا الآن از همه شنفتم که Java بر مراتب بهتر از ++Cه ولی دلایلش رو نمی دونم.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |