Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> استفاده از موتور های گرافیکی ای که خودمان می نویسیم.
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

دوست دارید از موتور آماده استفاده کنید یا از موتوری که خودتان می نویسید؟
موتور های آماده
33%
 33%  [ 2 ]
موتوری که خودم می نویسم.
66%
 66%  [ 4 ]
مجموع آراء : 6

استفاده از موتور های گرافیکی ای ک
نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


5 شنبه 29 دي 1390 - 10:47
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همه ی کاربران گرامی.
من 2 روزه که عضو شدم ولی تو این 2 روز دیدم بیشتر کاربر ها برای ساخت بازی هاشون هر چند هم ساده به دنبال موتورهای از پیش آماده اند مثل UDK و ... .
راستشمن زیاد از این موتور ها سر در نمیارم و باهاشون آشنا نیستم.بیشتر هم خودم یک موتور برای درست کردن textureها نوشتم.خیلی خوبه ها!!!
می خوام بدونم چرا بقیه خودشام موتور نمی نویسند تا ازش استفاده کنند؟واقعا کیف می ده و به سختی اش می ارزه ها!!!

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MEHRDAD_R
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 مهر 1385
تعداد ارسالها: 199


5 شنبه 29 دي 1390 - 13:37
پاسخ بصورت نقل قول
درود

اگر می تونید موتور بنویسید و به گفته ی خودتون کیف میده و سختی هاش هم قبول دارید پس ذره ای درنگ نکنید که بهترین انتخاب را کرده اید.

موفق باشید _ مهرداد

_________________
وب سايت شخصي بنده.فقط ساخت انيميشن دوبعدي با بهترين كيفيت.

http://www.pershaland.com/
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


5 شنبه 29 دي 1390 - 18:06
پاسخ بصورت نقل قول
واسه شما کیف میده اما واسه اون کسی که تو ایران می خواد پروژهی تجاری انجام بده نوشتن موتور اونهم با این بودجه های محدود اصلا کار عاقلانه ای نیست.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


جمعه 30 دي 1390 - 00:30
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من تو ایران کسی بخواهد با این بودجه ها کاری تولید کنه فکرش معیوبه. کار رو باید رفاقتی انجام داد اخر کار با فروشش یک سودی هم همه می کنند. یعنی مزدها اخر کار باید داده بشه. اخه کی با 80 ملیون بازی ساخته.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 30 دي 1390 - 00:36
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر شما باید بیشتر با ساخت بازی رایانه ای آشنا بشید گرچه ساخت با تولید محصول فرق داره پس سعی کنید فرقهاش رو بفهمید

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 30 دي 1390 - 10:00
پاسخ بصورت نقل قول
عزیزان سلام و کاربر محترم M_basij به شما هم سلام.
فکر من اصلا معیوب نیست ؛با نظرتون هم موافقم اما من تو فکر نوشتن موتور برای ساخت یک بازی خفن مثل MW3 یا اساسینز نیستم.
میگم کسایی که برنامه نویسی را تا حدی بلدند و دارند روی یک پروژه ی ساده کار می کنند نرن سراغ UDK یا UNITY.
میشه برای کارشان از یک چیز ساده ی خود نوشته هم استفاده کرد؛اینطوری کاربر لا اقل از فکرش هم استفاده ی بهینه می کند.
از نظر من فکر کسی عیب دارد که برای یک پروژه پیش پا افتاده بره از UNITY استفاده کنه.
در جواب آقا مهرداد هم میگی بله من از این کار لذت می برم و از آرزوی موفقیت شما هم تشکر می کنم. به نظر من بهترین راه همینه.
و مهم تر از همه اینکه یک بازی ساده دو یا سه بعدی که من می سازم لزوما برای تجاری شدن نباید باشه.می تونه برای تفریح کردن یا ایجاد یک سبک جدید در بازی ها و تقویت تفکر و خلاقیت باشد. Idea

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 30 دي 1390 - 11:31
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, سلام. دوست عزیز اول اینکه نوشتن موتور های امروزی خودش علم بالایی می خواد و بعد اینکه هزینه زمانی بالایی داره و توی ایران هم اگه بشینی تو خونت یا حتی یه شرکت موتور بنویسی کسی سر ماه نمیاد در محل کارت رو بزنه بگه بیا این خرج این ماه برو حال کن.

موضوع اینه که باید کار کنی تا پول در بیاری و همین مسئله تو رو از انجام کاری که دوست داری باز میداره. الآن هم کسی دنبال کار ساده دیگه نیست برا اینکه توقع مردم خیلی بالا رفته با وجود بازی های خارجی که کپی رایت ندارن و همه میتونن بخرن.

موتور های آماده ای هم که الآن توی بازارن بهترین انتخاب هستن. اون مدت زمانی که می خوای خروجی بگیری خیلی کمتره نسبت به نوشتن موتور خودت و از اینچزا. الآن هم قدرت خوبی دارن، همین unity واقعا پردازش تصویر عالی داره نسبت به قیمتش و کارایی هاش من حتی میگم که برای کار های indie تجاری وافعا عالیه.

در کل بگم که الآن با وضعیت کشور ما اگه کار گیمی که داری انجام میدی تجاری نباشه داری وقتت رو تلف می کنی برای اینکه دیگه وقت برای اینجور یادگیری ها وجود نداره. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 30 دي 1390 - 12:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

Parham, نظر شخصی من هم با شما تقریبا یکی هست اما خب نمیشه این نظر رو تحمیل کرد که Very Happy هرکسی حق داره با توجه به توانایی فنیش ، زمانش و با توجه به پروژه اش یه راه رو انتخاب کنه ...
تجربه و نظر شخصی من اینه که موتور آماده برا کوتاه مدت خیلی خوبه و کار رو جلو میندازه اما برا بلند مدت نه ....
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 30 دي 1390 - 12:36
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همه.
از نظرات و همفکری هایتان متشکرم.MahanMG تا حدود زیادی با شما موافقم ولی اگر بگم ایده های نسبتا خوبی دارم و دارم روشون کار می کنم اما تجربه و یار و به قول شما پشتیبان مالی ندارم،اون وقت چی؟
در هر صورت باید برای یک بازی وقت و هزینه گذاشت چه از موتور آماده استفادی یا اونی که خودت می سازی.
همانطور هم که گفتی باید به فکر تجاری اختن یک بازی بود و این نیاز به دیزاین بالا و موتور گرافیکی معقول و مناسب با دیزاین داره.
من تازه اول راهم و پیچیده ترین پروژه ی سه بعدی ام یک پالایشگاُه که یک هفته است دارم با تری دی مکس روش کار می کنم.
به فکر منبع در آمد هم هستم.اما اگه همه ی اینها مهیا بشه انشا الله نیاز دارم به کسایی که به کمکم بیایند تا یک پروژه ی تجاری و تازه قابل قبول داشته باشم.
به همین خاطر فعلا تو فکر بازی های ساده و کوچولو ام.اما نه با گیم میکر و چیزایی از این دست... .نظر شما چیه؟؟؟ Embarassed

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MEHRDAD_R
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 مهر 1385
تعداد ارسالها: 199


جمعه 30 دي 1390 - 13:02
پاسخ بصورت نقل قول
Parham نوشته:

به همین خاطر فعلا تو فکر بازی های ساده و کوچولو ام.اما نه با گیم میکر و چیزایی از این دست... .نظر شما چیه؟؟؟ Embarassed


عالیه. حرف نداره . البته این پاسخ فقط برای شماست .چون شدیدا علاقمند به برنامه نویسی هستی و میتونی از پسش بربیای. پس لزومی نداره خودتو درگیر انجینی مثل گیم میکر بکنی که قطعا یه جاهایی کم میاره.

خدا تو را شاد آفرید , آزاد آزاد آفرید , پرواز کن تا آرزو , زنجیر را باور نکن

موفق باشی دوست من _ مهرداد

_________________
وب سايت شخصي بنده.فقط ساخت انيميشن دوبعدي با بهترين كيفيت.

http://www.pershaland.com/
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |