Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار اوپن سورس (Open Source) -> یه موتور open source می خوام!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


شنبه 22 بهمن 1390 - 22:43
پاسخ بصورت نقل قول
پس برم تو کار unity؟
آینده داره؟ (آستدیوهای بزرگ خارجی از #c استفاده می کنند؟ مثل ناتی داگ و...)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 00:15
پاسخ بصورت نقل قول
شما یک زبان برنامه نویسی را که خوب یاد بگیرید دیگر یادگیری بقیه زبان ها راحت می شود.
با یونیتی هم نمیشه Uncharted ساخت . شما می خواهی راه چندین ساله را یک روزه بری؟!!
unity همونطور که ماهان جان گفتن انجین خیلی خوبی برای بازی های مستقل هست اما باهاش نمیشه بازیهای AAA مثل Uncharted را ساخت چون شما سورس انجین را ندارید و حتی اگر سورس آن را هم بخرید باز به درد شما نمی خورد چون شما دانش توسعه ی آن را بدون چیزهایی که گفتم به دست نمی آوری.
استدیو های بزرگ هم بیشتر از c++ بهره می برند و انجین خودشان را دارند و این که شما کار با یونیتی را بلد باشی شما را برنامه نویس گیم به حساب نمی آورند.
امیدوارم نا امید نشی ولی بدان " نابرده رنج گنج میسر نمی شود. "

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 01:29
پاسخ بصورت نقل قول
نه من نگفتم می خوام آنچارتد بسازم!
می گم سبک بازی تو اون مایه هاست! یعنی اکشن تیراندازی سریع با کاورگیری و...
بعد اینکه می گن نمیشه با فلان موتور فلان چیز رو ساخت میشه دقیقا بگید منظور چیه؟ گرافیک که به طراح مربوطه! gameplayم که دست برنامه نویسه داستان و... هم که اصلا ربطی به موتور نداره پس چرا می گن فلان موتور از پسش برمیاد فلان موتور نه؟

بعد مشکل منم همینه دیگه! الان اکثر شرکتا ++c هستند برای همین #c به نظرم یادگیریش به اندازه ی ++c مهم نیست.

شنیده بودم شرکت تورگ دیگه بی خیال موتورش شده و این موتور دیگه لیسینس نمی خواد!
درسته؟ هم opensource و هم ++c هست به نظرتون برم سراغ اون؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 01:42
پاسخ بصورت نقل قول
mrrad, دوست من، king_of_persia عزیز حرف آخر رو زد حالا من نمی دونم اصرار شما چیه. وقتی میگن یه موتور نمی تونه یکاری رو انجام بده یعنی اینکه اون نیازی رو که شما داری رو نمی تونه به نحو احسنت انجام بده. Unity یه موتور Genericه یعنی همه کاره، توی همه سبک ها می تونه بازی بده ولی مشکل اینه که شاید شما بخوای یه بازی اول شخص بدی بیرون که خیلی چیز های دیگه ای که موتور در اختیارت میذاره رو نیاز نداشته باشی، اینطوری مجبوری پردازش الکی داشته باشی و نتونی کامل کار های خودت رو انجام بدی. گرافیک مفهومی به طراح بستگی داره یعنی اینکه مدل ها رو بسازه، جلوه های ویژه رو طراحی کنه و ... اگه طراح در خفن ترین حالت کار کنه، موتور اگه نتونه Render خوبی بگیره اصلا بدر نمی خوره. صحبت گیم پلی هم که فکر نکنم ربطی داشته باشه به اینکه انجین می تونه یا نه. باید ببینی شما چی می خوای.

در کل میگم بهتره که زود تر کارت رو با یه چیزی شروع کنی، اینطوری که سوال میکنی فکر کنم دیر بجایی برسی. توی کار هایی مثل بازی ساختن باید از همه قدرتت استفاده کنی. اگه دوستداری بازی تو سبک Uncharted تولید کنی، بهت میگم که Unity از عهده اش بر میاد ولی شاید نه کامل. بازی ساختن از اون کارهایی هست که یک نفری نمی تونی یک محصول عالی بدی بیرون.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir


اين نامه توسط MahanGM در 1 شنبه 23 بهمن 1390 - 14:10 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 01:48
پاسخ بصورت نقل قول
نه نمی خوام یه نفری بسازم.
ولی می خوام آینده داشته باشه!
مثلا اگه از موتور opensource با زبان ++c استفاده کنم هم زبان مهمتر بازی سازی رو یاد می گیرم هم یه خورده از اینکه انجین چطور نوشته میشه و... یاد می گیرم. و هم اینکه اگه دیدم موتور چیزی کم داره با کمک تیم بهش اضافه می کنم!
من نفهمیدم بالاخره تورک رایگان هست یا نه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 01:49
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان ببخشید یه اشکالی در کانکشنم پیش اومد و باعث شد پست دوبار ارسال شه معذرت.
پست بالایی رو بخونید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 04:17
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بعد اینکه می گن نمیشه با فلان موتور فلان چیز رو ساخت میشه دقیقا بگید منظور چیه؟ گرافیک که به طراح مربوطه! gameplayم که دست برنامه نویسه داستان و... هم که اصلا ربطی به موتور نداره پس چرا می گن فلان موتور از پسش برمیاد فلان موتور نه؟


اتفاقا برعکس این مطلبی که شما گفتی این چیزها به موتور و برنامه نویس هم مربوط میشه ...
همین گرافیک که گفتید اگه سهم مسائل فنی بیشتر از هنری و Content های بازی نباشه کمتر هم نیست ... چون اگه نبود اونوقت epic با همون نسخه اول Unreal میومد و Gears of war رو میساخت ...
از نظر گیم پلی هم همینطور ، هر چیزی رو با موتور آماده و بدون سرس نمیشه ساخت ، گاهی اوقات گرافیک ، فیزیک و هوش مصنوعی و ... جزیی از گیم پلی بازی میشن که به صورت سفارشی و خیلی خیلی خاص باید پیاده بشن ... مثلا همین UDK موتوری هست که به عقیده خیلی ها برا ساخت بازی FPS کاملترین ابزاره و هیچی کم نداره !! البته به نظر من هم برا ساخت یه FPS معمولی برا یه گروه کوچیک خوبه اما باز شما با بازی های FPS روز مقایسه اش کنید میبینید که خیلی چیزها نداره و ضعیفه ...

نقل قول:
بعد مشکل منم همینه دیگه! الان اکثر شرکتا ++c هستند برای همین #c به نظرم یادگیریش به اندازه ی ++c مهم نیست.


باور کن هر چیزی که یاد بگیرید به نفع ات هست ، هیچ ضرری نمیکنی و هیچ چیز از دست نمیدی ! ضمن اینکه به قول ماهان شما بیا فعلا با همین یونیتی و C# کارهای تجاریت رو جلو ببر و در کنارش هم برای اینکه از نظر فنی قوی بشی با C++ و مثلا DirectX کار کن ...

موتور Torque هم نخیر ... نه OpenSource شده و نه رایگان
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Seyphonex
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 5 شهريور 1390
تعداد ارسالها: 119
محل سكونت: Fars


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 15:22
پاسخ بصورت نقل قول
unity3d واسه بازی سازای مبتدیه
به نظر من شما از UDK استفاده کن. 
میشناسم کسایی که با udk کار کردن و بازی خیلی خوب ساختن.

_________________
بازی hero boy (ویندوز + اندروید)
ساخته شده توسط من

http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?p=70247#70247
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 16:56
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون.
سوال آخر:
Unity3dیا UDK
از نظر یادگیری udk برام راحتتره چون پکیج آموزشیش رو از اینجا خریدم ولی unity نه.
عوضش ساخت بازی تجاری با unity به صرفه تره! موندم وسط!
سیستمم هم اینه:
ram:4gig
cpu: dual-core e5700@3.00ghz 3.00ghz
vga: geforce 210
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 23 بهمن 1390 - 17:13
پاسخ بصورت نقل قول
mrrad,

اول اینو بگم که برعکس چیزی که Seyphonex گفت ، تعداد بازیها و پروژه های درست و حسابی که با یونیتی ساخته شده خیلی بیشتر از UDK هست ...
البته هر 2 اینها موتور آماده و بدون سرس هستند و محدودیت دارن ولی باز ساختار یونیتی برا بازیهای مستقل مناسب تر هست ... UDK بیشتر به درد Level Designer ها میخوره ، البته باز هیچ اجباری در کار نیست اگه با UDK راحت تر هستی از همون استفاده کن برا بازیهای مستقل انتخاب نسبتا خوبی میتونه باشه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |