Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> انتخاب موتوری بر حسب نیاز و لینک اون با دیگر قسمت های بازی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

انتخاب موتوری بر حسب نیاز و لینک
نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


4 شنبه 2 فروردين 1391 - 06:51
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.

با تبریک سال نو خیلی سریع میرم رو موضوعی که می خوام بپرسم.

راستش ما یه تیم 2 نفره هستیم که به جز برنامه نویسی، تو تمام قسمت های دیگه بازی سازی مثل داستان نویسی، گرافیک و آهنگسازی و غیره تقریبا هیچ مشکلی نداریم.

مشکل اینجاست که ابتدا برنامه نویسی بلد نیستیم و نمی دونیم طریقه عملکرد موتور ها به چه صورتی هستش. می خواستم اگه میشه یه لطفی بکنین منو به درک درستی تو این زمینه برسونین که در واقع موتورها چجوری با اجزای دیگه بازی ارتباط برقرار می کنن. خیلی می تونه بهم کمک کنه.
مثلا من دنبال ساخت یه بازی با دوربین نمای ثابت و گرافیکی در حد پلی استیشن 2 م...
با سرچی که تو این سایت زدم فهمیدم بهترین موتور اپن سورسی که می تونه بیشتر نیازها رو می فراهم کنه موتور UDK هستش اما مثل اینکه موتور ها نیاز به توسعه دارن. مطمئنا این کار هم توسط برنامه نویسی انجام میشه.
کاری من می خوام بکنم اینه که بر حسب نیاز خودم بتونم مدل ها و آهنگ هایی رو که می سازم به این موتور لینک کنم. ممنون میشم اگه بتونین بصورت کلی و خلاصه ابتدا منو به درک درستی از نحوه عملکرد هماهنگی بین اجزای ساخت بازی برسونین و بعدشم می خوام بدونم که از کجا باس شروع کنم و چه زبانی رو پیشنهاد می کنین و تقریبا فرآیند یادگیری تا این حد به چه مقدار زمان نیازه (البته منظورم به صورت کلی بودش).. گمنونم زبون ++C عالیه. گرچه هیچ اطلاعاتی ازش ندارم.

پیشاپیش ممنون...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


4 شنبه 2 فروردين 1391 - 09:15
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
منم سال نو رو به شما و همه ی بچه های PD تبریک میگم

اول از همه خوبه که تصمیم گرفتین اصولی کار کنین
دوم اینکه کی گفته UDK اوپن سورس هستش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Shocked Shocked Shocked Shocked

درسه شما میتونی مجانی باهاش بازی بسازی البته با شرایط خاص ولی اوپن سورس به هیچ وجه

زبون C++ خوبه زیادم آنچنان وقت نمیخواد برای یادگیری ولی من هنوز متوجه نشدم این زبون رو برای چی میخواین برای Uscript یا نه برای اینکه یه انجین دیگه رو خودتون گسترش بدین ؟؟

اگر برای UDK میخواین اصلا لازم نیست خود C++ رو خیلی خیلی حرفه ای بلد باشین چون اینجا هم مثل باقی انجین ها مستقیم از زبان استفاده نمیشه و بیشتر از سانتکس اون استفاده میشه

ولی اگر یه چیز ساده و عالی میخوای میتونی از Unity3D استفاده کنی چون هم گرافیک خوبی داره و هم 80% Gui هستش

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


4 شنبه 2 فروردين 1391 - 09:23
پاسخ بصورت نقل قول
آها یه توضیح هم بدم یه دید دیگه پیدا کنی

شما مدل ، موزیک رو جدا میسازی البته با فرض اینکه شما مدل رو قبلا تکسچر و اسکین بسته به نوعش دادین و آماده هست بعدش مدل هارو وارد انجین میکنید خیلی ساده با چندتا کلیک موزیک ها و تصاویر و همه چیز رو برای وارد انجین کردن با چندتا کلیک میشه انجام داد

بعدش شما جاهایی از برنامه نویسی استفاده میکنید که بخواین چیزی رو به چیزی ربط بدین و یا بهتر بشه گفت یه عملیاتی انجام بدین

مثلا من یه مدل آدم دارم و یه مدل آتش ( برای آتش با قدرت انجین یه پرتیکل خوب درست کردم و با هم ست کردمش ) حالا میگم تو کد نویسی که وقتی کاربر کلید W رو زد مدل آدم با سرعت 2 در جهت x حرکت کنه
برای مدل آتش هم یه کد جدا میزنم که برخورد رو چک کنه ( برخورد تابع خاص خودش رو داره و شما فقط فراخوانی میکنی ) وقتی شی برخورد کننده مدل آدم بود کاراکتر آدم حذف بشه

این یه الگوریتم ساده و یه نگاه خیلی ساده به ساختار انجین بود

حالا بهتر و دقیق تر بگو با کدوم قسمت مشکل داری یا بیشتر میخوای بدونی که بیشتر بشه بررسی کرد
موفق باشید /./.

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


4 شنبه 2 فروردين 1391 - 11:35
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

knight-rak توضیحات خوبی داد ، البته پیشنهاد من اینه که اگه میتونید حتما تیم 2 نفرتون رو 3 نفره کنید و از یه برنامه نویس هرچند معمولی استفاده کنید ...

اما اگر اینکار رو نمیتونید بکنید پیشنهاد من هم موتور یونیتی هست ، البته تو موتورهای آماده تقریبا همه چیز آماده هست و شما فقط یه اسکریپت نویسی خیلی ساده انجام میدی ، اما از اون طرف انعطاف کمی دارن این موتورها ... البته بازم میگم برای شروع کار قابلیت هاش از زیاد هم برا شما زیادتره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


4 شنبه 2 فروردين 1391 - 15:49
پاسخ بصورت نقل قول
knite و Unity عزیز.. خیلی خیلی خیلی خوشحالم کردین. بی نهایت از جوابتون ممنونم.
دیگه واقعا از این یکیش می ترسیدم.


نقل قول:
دوم اینکه کی گفته UDK اوپن سورس هستش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Shocked Shocked Shocked

knite عزیر عذر خواهی می کنم از این بابت اما واقعا در مورد برنامه نویسی و نحوه عملکرد اون آک آکم...ممنون از توضیحات سریع و زیباتون و خوشحال میشم که بتونین راهنمایی کنین و بگین که طریقه عملکردش به چه نحویه.


نقل قول:
درسه شما میتونی مجانی باهاش بازی بسازی البته با شرایط خاص ولی اوپن سورس به هیچ وجه

میشه یه نمه توضیح بدین که این شرایط خاص چجوریاس ؟


نقل قول:
زبون C++ خوبه زیادم آنچنان وقت نمیخواد برای یادگیری ولی من هنوز متوجه نشدم این زبون رو برای چی میخواین برای Uscript یا نه برای اینکه یه انجین دیگه رو خودتون گسترش بدین ؟؟

همونطور که خدمتتون عرض کردم من در مورد برنامه نویسی و طریقه عملکردش با قسمت های دیگه بازی چیزی نمی دونم.
با خودم گفتم حتما برای استفاده از انجین باس زبونی یاد گرفته بشه و استاندارترین اون هم C++ که طبق توضیحات شما لازم نیست که خیلی در این مورد حرفه ای باشم. (البته اگه بخواد UDK باشه)

نقل قول:
ولی اگر یه چیز ساده و عالی میخوای میتونی از Unity3D استفاده کنی چون هم گرافیک خوبی داره و هم 80% Gui هستش

مطمئنا برای استفاده از Unity باس کمی C++ بدونم درسته؟ اگه Unity می تونه نیازمو در همون حدی که تو پست اول گفتم براورده کنه عالیه. بیشتر از همون حد هم نمی خوام.

نقل قول:
حالا بهتر و دقیق تر بگو با کدوم قسمت مشکل داری یا بیشتر میخوای بدونی که بیشتر بشه بررسی کرد

همونطوری که گفتم می خوام بازی بسازم در حد گرافیک PS2 با نمای دوربینی ثابت. بنابراین می خوام هر قسمتی از کار که ساخته میشه تو موتور تست بشه.
مثلا.. وقتی نمای درونی مدل ساختمونی رو میسازم و دوربین های لازم رو تو قسمت های مختلف نصب می کنم و همینطور وقتی شخصیتی رو مدلسازی و انیمیت میکنم، چطور می تونم این سه جزء رو تو موتور مربوطه تعریف کنم ؟

توضیحاتی در مورد آتیش و حرکت شخصیت و تابع برخورد دادین و تا حدی روشنم کرد.
چیزی که می خوام بدونم اینهکه چطور میشه وقتی شخصیت ما به انتهای تصویر میرسه، به موتور مورد نظر گفته میشه از دوربینی به دوربین دیگه سوییچ بشه.
یا به عنوان مثال حرکت های مختلف یه شخصیت چجوری تو یه موتور تعریف میشه و یا چجوری باس توی 3DsMax ساخته بشه ؟ آیا هر حرکت مخصوص به صورت جداگانه تو سری دی مکس ساخته و ذخیره میشه و بعدش تو موتور با اسکریپت خاص تعریف میشه ؟
یه سری موارد اینچنینی که درکش برام سخته..
مطمئنن ابتدا باس زبون برنامه نویسی رو تا حدی یاد بگیرم که درک درستی از مسائل داشته باشم.
حالا به این ترتیبی که گفتم چه زبونی رو یاد بگیرم که بتونه تو استفاده درست از Unity بهم کمک کنه.

اصلا فرق بین UDK و Unity چیه ؟ یادمه گفتین بعضی از موتورها تکمیل کننده همدیگه هستن مثلا Ogre یه موتور رندره. آیا Ogre هم باس در کنار Unity باشه ؟

بازم ممنون ازت


نقل قول:
اما اگر اینکار رو نمیتونید بکنید پیشنهاد من هم موتور یونیتی هست ، البته تو موتورهای آماده تقریبا همه چیز آماده هست و شما فقط یه اسکریپت نویسی خیلی ساده انجام میدی ، اما از اون طرف انعطاف کمی دارن این موتورها ... البته بازم میگم برای شروع کار قابلیت هاش از زیاد هم برا شما زیادتره

Unity جان این انعطاف پذیری کم مربوط به قسمت هایی میشه و تا چه حدی روی کار تاثیر میذاره ؟

[offtopic]
راستی این C++ For Food تو آواتارتون به چه معنیه ؟
Idea
[offtopic]


اين نامه توسط Quarantine در 5 شنبه 3 فروردين 1391 - 18:18 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


4 شنبه 2 فروردين 1391 - 21:16
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
برای استفاده از موتورهای آماده و اون توسعه ای که فرموده بودین لازم باشه که برنامه نویسی رو در حد خیلی خوب بدونم.


دوست من شما اگه نخوای توسعه هم بدی باید برنامه نویسی کنی ، حتی بازیهای کوچیک هم مقدار زیادی ( از دید غیر برنامه نویس ها ) کدنویسی لازم داره ...
این که من گفتم موتورهای آماده انعطاف کمی دارن رو شما بی خیال Very Happy من برا کارهای AAA منظورم بود ، برای شروع به کار و یادگیری بیشتر از نیاز شما هم امکانات دارن ...

از همین یونیتی شروع کن ... ضمن اینکه زبان اسکریپت نویسی تو این موتور ... C# یا JavaScript و یا Boo هست که بسته به سلیقه خودت انتخاب میکنی ...

نقل قول:
اصلا فرق بین UDK و Unity چیه ؟ یادمه گفتین بعضی از موتورها تکمیل کننده همدیگه هستن مثلا Ogre یه موتور رندره. آیا Ogre هم باس در کنار Unity باشه ؟


Ogre فقط موتور رندر هست و نه موتور بازی برای ساخت بازی شما باید از سیستم ها و زیرسیستم ها دیگه هم استفاده کنی و موتور خودت رو بنویسی ...
در مورد Unity یه موتور کامل هست و تمام سیستم های مورد نیاز رو به صورت یکپارچه توی یه ادیتور آورده ...

دقت کن هر چقدر کار راحت تر میشه انعطاف کمتر میشه یعنی ساخت بازی با Ogre به مراتب سخت تر از یونیتی هست اما باز همون Ogre هم برای هرکاری مناسب نیست و باز یه درجه انعطافی داره بالاخره ... حتی با وجود Open Source بودن

بازم میگم شما که داری شروع میکنی فعلا همون یونیتی هم خیلی امکانات بهت میده و فعلا خودت رو درگیر این مسائل نکن ( من فقط جهت اطلاع شما میگم )

نقل قول:
راستی این C++ For Food تو آواتارتون به چه معنیه ؟


هیچی ولش کن Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


5 شنبه 3 فروردين 1391 - 02:50
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D , ممنون بابت جواب عالی که دادی
خوب همونطور که دوست عزیزمون گفت زبان یونیتی اصلا C++ نیست و C# هست بعدشم این سی شارپ که گفته میشه معنیش این نیست که شما کلا سی شارپ مینویسی شما برو ساینتکسش رو یاد بگیر که اصلا به نظر من بیخیال ول کن این زبان هارو برو یه دوتا آموزش ابتدایی یونیتی که توی همین سایت هم هست رو همون آموزش اسکریپت نویسی و از این چیزا دانلود کن و بخون با همون PDF قدم به قدم برو وقتت رو ۲۰ دقیقه هم نمیگیره یا یه چیزی دستت بیاد

بعدشم این Knite کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کیــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ؟؟

من نمیدونم ps2 چه گرافیکی داره و اصلن هم نمیدونم چرا ملت همه عقلشون تو چششونه
اگر از برنامه نویسی بخوای بترسی بهتر بود همون تریدی مکس ( با اون سریدی مکس که گفتی کمی خندیدیم ) رو هم یاد نمیگرفتی چون مدل سازی اعصاب بیشتری میخواد
شما هم اینقدر گیر نده به برنامه نویسی چون همه چیزی که شما فعلن احتیاج دارین رو قبلا خیلی ها کدش رو نوشتن و حتی اگر توی همین سایت بگردید میتونید کدهاتون رو پیدا کنید ( نمیدونم این سیستم سرچش کار میکنه درست هنوز یا نه !!!! )

در مورد یونیتی و UDK هم منم مثل دوست خوبم Unity3D عزیز میگم از یونیتی استفاده کن اون تیم های بالای ۲۰ تاش هم با UDK موندن چه کنن فقط بخاطر اون سیستم رندر بالاش همه جو گیر میشن میرن طرفش و بعدش که بخوان یکم خواسته هاشون رو در بیارن براشون دردسر میشه ( بلانسبت حرفه ای کارا که یه نفره هم میتونن از پسش بر بیان )

در مورد یونیتی هم دوستان عزیز خیلی خیلی در حد حرفه ای میتونن برات توضیح بدن بخصوص Unity3D عزیز و اون Ogre رو واقعا بیخیال شو Wink

پ.ن: راستی Unity3D ، از حمزه شعبانی خبری نداری ؟؟؟؟

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 3 فروردين 1391 - 03:28
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
پ.ن: راستی Unity3D ، از حمزه شعبانی خبری نداری ؟؟؟؟


چرا اتفاقا چند روز پیش داشتیم صحبت میکردیم ( چت میکردیم ) Very Happy
این هم وب سایت خودش که مدتیه راه انداخته و خوب هم آپدیت میشه Idea
http://gamelab.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


5 شنبه 3 فروردين 1391 - 03:29
پاسخ بصورت نقل قول
دست گلت درد نکنه اون سایتی که راه انداخته بود که رفت پایین دیگه ازش خبری نداشتم
میسی
موفق باشید /./.

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


5 شنبه 3 فروردين 1391 - 18:17
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بازم میگم شما که داری شروع میکنی فعلا همون یونیتی هم خیلی امکانات بهت میده و فعلا خودت رو درگیر این مسائل نکن ( من فقط جهت اطلاع شما میگم )

باشه ممنون از راهنماییت...

یه سوال دیگه... Unity فری هستش و سایت اصلیشم Unity3d.com درسته ؟ و اگه یه منبع انگلیسی زبان کامل تو این زمینه معرفی کنی ممنون میشم.

ویرایش: یه سایتی پیداش کردم که 85 ساعت آموزش تصویری Unity داره...
http://forum.unity3d.com/threads/69938-Unity-3-Video-Training-Course-%28FREE%29-Walker-Boys


ولی یه مورد جالب رو که تحقیق کردم این بودش که موتور اپن سورس واسه بازی سازی فراوونه: (البته دو بعدی هم جزء شه)
http://sourceforge.net/directory/os:windows/freshness:recently-updated/?q=game%20engine
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |