Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب:> shaders
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 19 خرداد 1391 - 13:25
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, خب بستگی داره از چه شیدری استفاده کنی, مثلاً تو OpenGL شیدر GLSL هست که بر پایه سینتکس های زبان C ساخته میشه, حتی یه جا خوندم که خیلی وقتا از اسمبلی برای نوشتن شیدر استفاده می کنن!

کلاً خیلی از زبونا به هم شبیهن, مثلاً لوآ به نظر من تقریباً ترکیبی از C و بیسیکه!

اصولاً شیدر به صورت تک برنامه ساخته نمیشه که احتیاج به کامپایلر یا اینترپریتر خاصی داشته باشه! ( همراه با DirectX و ...استفاده میشه )

HLSL و GLSL, هر دو توسط Visual Studio پشتیبانی میشن!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 19 خرداد 1391 - 15:35
پاسخ بصورت نقل قول
Parham,

توضیحات رو اشکان عزیز دادن فقط یه مورد اینکه زبان HLSL برا DirectX هست , GLSL برا OpenGL ... ماکروسافت و Nvidia با همکاری هم زبان cg رو هم بوجود آوردن که مستقل از API هست ... این 3 زبان همه High Level محسوب میشن اما باز اگه با زبانهایی مثل C/C++ یا C# مقایسه میکنید باید بگم حتی از C هم low level تر هستن Very Happy
کامپایل شدن شیدرها معمولا در سطح Driver و خود API انجام میشه ... یعنی شما به عنوان برنامه نویس فقط شیدر GLSL اتون رو مینویسید و وقتی برنامه OpenGL اتون رو اجرا میکنید شیدر ها توسط Driver کامپایل میشن و فضایی رو هم توی VRAM میگیرن ...
البته HLSL رو میشه PreCompile کرد
هر موتوری برای اینکه قابلیت نوشتن و اضافه کردن شیدر های دیگه رو به کاربرهاش بده و هم اینکه نوشتن شیدر ها منظم تر باشه یه Shader/Material System برای موتور مینویسن ... توی یونیتی شما باید علاوه بر مثلا زبان cg بری توی manual و اون بخش shaderlab رو هم بخونی البته یه چیز خوب اینه که شما توی یونیتی surface shader مینویسید ، یعنی اینکه محاسبات سنگین مربوط به نورپردازی و خیلی مباحث دیگه رو شما انجام نمیدید ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 19 خرداد 1391 - 16:04
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i,
Unity3D,

یعنی پس اگه مانویل را بخونم باید تا حدودی بر شیدر نوشتن با cg و hlsl تا حدودی مسلط بشم...
نه؟ Rolling Eyes
یه مسئله ی دیگه...شرمنده...تو ویژوال استودیو چجوری شیدر بنویسم؟یعنی از چه گزینه ای یک شیدر فایل بسازم؟ Shocked

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 19 خرداد 1391 - 16:20
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, تو Visual Studio که مستقیم نمیتونی, یعنی بدردت نمیخوره وگرنه با Notepad هم میشه!

شما اول باید انتخاب کنی که می خوای با Direct3D, OpenGL یا ... کار کنی, که اونا هم از طریق پروژه ++C یا #C و حتی VB هم تو ویژوال استودیو امکان پذیره!

فرض کن قصد استفاده از DirectX تو ++C رو داری! ( البته C++.Net نه! )
اول SDK داریکت ایکس رو دانلود می کنی! بعد تو C++ Include می کنی! بعد شروع می کنی به نوشتن برنامت! اونجا می تونی از HLSL استفاده کنی!

برای Net. هم باید Managed DirectX دانلود کنی! مراحل OpenGL هم تقریباً مشابهه!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 19 خرداد 1391 - 16:29
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i,
یکم باز ترش کن؛ Evil or Very Mad
با این شرایط که من قصد دارم با NET. و سی شارپ کار کنم...
باید managed DX دان کنم،بعد اسمبلر ها رو یوزینگ کنم...
بعد کد بنویسم؟درسته؟
(انشا الله تو MSDN هم در این رابطه توضیح داده دیگه،کد نویسی برای شیدر تو cs)
فعلا باید بگردم DX sdk,Managed رو دان کنم...با 44kb/s Wink Confused

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 19 خرداد 1391 - 16:41
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, درسته, با #C باید Managed DX کار کنی! ( من خودم DX رو فقط با ++C کار کردم ) !

فعلاً تمرکزت رو بذار رو یادگیری Direct3D از پایه! شیدر جز مراحل آخر یادگیری Direct3D هست!

بله, بهترین منبع هم همون MSDNه!

این کتاب رو هم حتماً بخون:

Managed Directx 9 Kick Start - Graphics And Game Programming

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes


اين نامه توسط AshkaN_666i در جمعه 19 خرداد 1391 - 16:49 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 19 خرداد 1391 - 16:46
پاسخ بصورت نقل قول
بازم ممنون...اگه مشکلی داشتم همینجا مطرح می کنم... Cool
خسته نباشید...دوستان Mr. Green

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 19 خرداد 1391 - 16:53
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, نه دیگه, اینجا تاپیک یونیتیه, تو تاپیک مربوطه مطرح کن!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 19 خرداد 1391 - 17:01
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i,
Yes Sir...فراموش کرده بودیمیاد... Laughing

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 19 خرداد 1391 - 17:06
پاسخ بصورت نقل قول
MDX یا همون Managed DirectX سال 2002 توسعه اش متوقف شد و XNA جایگزینش شد ...
2 تا کتابخونه OpenSource هست به نام SlimDX و SharpDX
http://sharpdx.org/
http://slimdx.org/
اینها علاوه بر نسخه 9 دایرکت ایکس نسخه های 10 و 11 رو هم پشتیبانی میکنن ، design بهتر ، باگ کمتری هم دارن ... در مجموع از همه نظر از MDX بهتر هستن
اگه OpenGL خواستی کار کنی برا .net کتابخونه ی OpenTK هست ...

راستی الان تصمیم گرفتی از پایه شروع کنی !!؟ Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |