Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> متریال در تری دی مکس و یونیتی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

متریال در تری دی مکس و یونیتی
نويسنده
پيغام
padidehco
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 7 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 24


شنبه 11 شهريور 1391 - 17:10
پاسخ بصورت نقل قول
من اگر بخواهم مثلا خونه ام را در تری دی مکس متریال بدم
-چطوری می تونم این خونه را با مترال هایی که در تری دی مکس بهش دادم وارد یونیتی کنم؟
-ایا می شه نورپردازی ها را در تری دی مکس نیز انجام داد و وارد یونیتی کرد؟
-من برای این خونه در تری دی مکس در "درب""door" درست کرده ام حالا وقتی وارد یونیتی کردم در"door" را چطوری می تونم باز و بسته کنم یا بهش انیمیشن بدم؟
و اخرین سوال اینکه چطوری می تونم در یونیتی شیشه ایجاد کنم که نور ازش عبور کنه؟
با تشکر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 15 شهريور 1391 - 16:46
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
padidehco, اووووووووووووووووووووووووووووه!
یکی یکی!
-وقتی می خوای از مدلت اکپورت fbx بگیری باید توی پنجره fbxExporter گزینه
Embed textures in export files رو فعال کنی.
-من در این زمینه زیاد چیزی نمی دونم...ولی فک کنم شاید بشه...چون تو منوی fbx exporter یه گزینه به
مظمون Lights وجود داره.
-برای باز و بسته شدن درب باید اتو تری دی مکس باسه درب انیمیشن درست کنی و خروجی بگیری.
بعد اون رو توی یونیتی وارد کنی و با vector3.Distance یا trigger کاری کنی که انیمیشن اجرا بشه(تو اسکریپت ها.)
-برای اینکه حالت شیشه یا transparent رو به اشیاء بدی باید توی متریالشون از منوی کشویی شیدر ها گزینه transparent رو انتخاب کنی و هرکدوم از شیدر های توی زیر منوی باز شده transparent هستند
و برای این کار باید گزیه transparent/Diffuse و انتخاب کنی.
بعد هم توی یه اسکریپت مقدار color.a رو تنظیم کنی.
من یه نمونه از اسکریپت رو گذاشتم برات:
كد:

using unityEngin;
using System.Collections;

public class example
{
void start()
{
Color clr=Color.Black;
clr.a=0.5F;
renderer.material.color=clr;
}
}



این اسکریپت رو باید بدی به پنجرت که می خوای نور رو عبور بده.

توصیه:بهتره سوالاتت رو توی یه پست نپرس...زیادن.
قبل از طرح هر سوال تاپیک سوال و جواب رو بخون...شاید جوابت رو گرفتی.
موفق باشی.
Arrow Arrow PDT_002
پرهام

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Teapot
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 شهريور 1391
تعداد ارسالها: 3


جمعه 26 مهر 1392 - 00:13
پاسخ بصورت نقل قول
این کد که کار نمی کنه آگه امکانش هست یه آموزش با موضوع شیشه بزارید با کد رو به شکل سورس بزارید وبگید که جاوا هست یا سی شارپ
با تشکر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |