Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> موتور دو بعدی Quick2D سری جدید !
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

موتور دو بعدی Quick2D سری جدید !
نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 15:20
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام.
انجین Quick2D یک موتور بازی سازی دو بعدی هست . زبان اسکریپت نویسی انجین نیز Javascript هست. ساده ولی توانمند. ترجیح دادم بجای Lua از JS استفاده کنم چون افراد بیشتری هستند که با سینتکس JS آشنایی دارند.

version 1.1.0
اوووف ! خیلی کار برد ولی بالاخره آماده شد.

نسخه 1.1.0 با ساختار کمی متفاوت، کلی باگ فیکس شده و یک ادیتور قشنگ به همراه امکانات جدید در کد نویسی و انجین صدا و امکان انیمیت کردن تصاویر Strip .

دانلود با لینک مستقیم
یا
دانلود از پیج وردپرس

توابع اضافه شده در این نسخه
كد:
ray_hit
draw_background
load_sound
play_sound
stop_sound


این پکیج شامل فایل نصب انجین و یک پروژه نمونه هست که توش سعی کردم تا جایی که امکان داره انواع شیوه های کد نویسی در این انجین رو بصورت گسترده بنویسم که با مطالعش بتونید سر از زیر و بمش در بیارید.
برای شروع انجین رو باز کنید و روی اون پوشه ی زرد کلیک کنید و پروژه Sample رو باز کنید. با کلیک روی هر آبجکت می تونید کدهاش رو ببینید.




=========================

rev 1.0.3
نسخه 1.0.3 آماده شد با کلی امکانات دانلود کنید.

توابع اضافه شده در این نسخه:

كد:
LeftButton

RightButton

MiddleButton

rotate (id, angle)

double = xval_to_point (id, targetX, targetY, speed)

double = yval_to_point (id, targetX, targetY, speed)

double = xval_to_direction (id, angle, speed)

double = yval_to_direction (id, angle, speed)

angle = lookAt (id, targetX, targetY)

double = distance_to_point (id, targetX, targetY)

wait (milliseconds)

double = mouse_hit (id, mouseX, mouseY)


یک مینی گیم به همراه سورس کنار انجین هست.



=========================================
rev 1.0.2

البته همچنان بدون ادیتور. شاید اصلاً ادیتور نذاشتم ! Notepad++ خیلی راحت تره :دی
در حال حاظر مشغول کار روی بخش instance creating هستم. گرچه با یک آرایه ساده قابل پیاده سازی هست ولی می خوام ساده تر باشه.

توابعی که در این نسخه قابل استفاده هستند:

كد:
double = load_texture (string);
draw_sprite (id, x, y);
draw_text (text, size, x, y);
set_origin (id, x, y);
set_cursor ("visible" or "invisible");
set_title (title);
set_screen (width, height);
get_width (id);
get_height (id);
double = screen_width;
double = screen_height;
exec ("script.js");
alert (message);
double = random (max);
window_mode (0 or 1);
quit ();
double = Length (string);
double = check_collision (id1, id2);


یک مثال همراه انجین هست که می تونید با Drag کردن فایل main.js روی Quick2D.exe اجراش کنید.
با بررسی فایل main.js میتونید با نحوه کد نویسی آشنا بشید.

تابع Project_Settings قبل از هر تابع دیگری فراخوانی میشه و فقط برای تنظیمات پروژه هست. نظیر تمام صفحه بودن، اندازه صفحه و تیتر.
تابع Start این تابع در ابتدای بازی و بعد از Project_Settings اجرا می شود. این تابع بهترین مکان برای تنظیمات ابتدایی بازی است.
تابع Update حلقه اصلی بازی هست.

به هیچ وجه از توابع نا مربوط به تنظیمات پروژه در تابع Project_Settings استفاده نکنید.

رویداد هایی که در این نسخه قابل استفاده هستند:

كد:
onMouseButtonPressed (e)
onMouseButtonReleased (e)
onMouseMove (e)
onMouseWheelMoved (e)
onKeyPressed (e)
onKeyReleased (e)


در رویداد های mouse pressed و mouse released اشاره گر e شامل Button ، X, Y هست. به بزرگی و کوچکی حروف دقت کنید. برای گرفتن مقدار Button باید به این شکل عمل کنید:
كد:
if (e.Button+""=="Left")
{
// Your code
}


در رویداد mouse move فقط مقادیر X, Y در دسترس هستند.
در رویداد mouse wheel مقدار e برابر با delta هست و نیازی به تبدیل نداره.
در رویداد های کیبورد، e نام کلید فشرده شده یا رها شده است.

دقت کنید، برای ایجاد حرکت با استفاده از کیبورد، باید به نحوی که در مثال هست عمل کنید. اگر مستقیم در رویداد بنویسید مثلاً x+=2 با هر بار فشردن کلید، با کمی delay مواجه خواهید شد. با روش مورد استفاده از مثال شما حرکت بسیار نرمی را خواهید داشت.
در مورد اسپرایت ها، انجین بطور خودکار اندازه تصویر را تشخیص داده و ترسیم می کند. امکان تغییر اندازه تصاویر بوسیله کد وجود ندارد.

ضمناً توابع get_width و get_height اندازه تصویر مشخص شده را بر می گردانند.
توجه داشته باشید، همیشه از load_texture در تابع Start استفاده کنید.

و در آخر، توابع اصلی Project_Settings ، Start ، Update را پاک نکنید.

قالب خالی برای فایل main.js ( می توانید فایل اصلی را با هر نامی که مایلید بسازید )

كد:
function Project_Settings(id)
{

}

function Start(id)
{

}

function Main(id)
{

}


اگر سوالی بود همینجا مطرح کنید Smile
با تشکر

بلاگ وردپرس Quick2D رو برای آموزش های بیشتر و دانلود نسخه های جدید و خبر های روز به روز دنبال کنید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط 3 شنبه 11 مهر 1391 - 01:03 در 8 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 16:01
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, به نظر خیلی جالب میاد, ولی متاسفانه من نتونستم اجراش کنم, چون موقع اجرا کرش می کنه!

در هر صورت بهت تبریک می گم!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 16:28
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی اشکان جان.
چی بگم والا. ویندوزت چیه ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 17:05
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, ویندوزم سونه!

راستی شهروز جان, انجینت کلاً دات نته؟

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 17:14
پاسخ بصورت نقل قول
بله کلاً دات نته.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 18:14
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, برا من اصلا اجراء نشد. وقتی برنامه رو زدم باز بشه اصلا چیزی نیومد بالا بعدش تو Task ها یه چند ثانیه بود بعد رفت.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 18:23
پاسخ بصورت نقل قول
عجیبه Shocked چه بامزه ! با شماها لجه Very Happy
امتحان کن ببین Run as administrator بالا میاد ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, نه نمیشه!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 19:52
پاسخ بصورت نقل قول
اگه کسی خطا میگیره یه عکس ازش میذاره ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 12 شهريور 1391 - 20:05
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, ارور خاصی نمیده, فقط کرش می کنه! ( با دیباگ میشه فهمید ایراد کجاست! )
اگه می خوای دیباگ کامپایل کن تا بگم از کجاش ایراد می گیره!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |