Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> >> سوال و جواب <<
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  بعدي

>> سوال و جواب <<
نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


3 شنبه 26 ارديبهشت 1385 - 11:46
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان سلام .
این تاپیک رو ایجاد کردم تا در مورد مقالات ارائه شده بحث و گفتگو کنیم و مشکلات عزیزان دیگرو بر طرف کنیم .
در ضمن تو این تاپیک می تونید سورس های جدید و اصلاحی خود رو بفرستید تا همه از اون استفاده کنن و نظراتشون رو درباره اون بدن .
این تاپیک می تونه کارگاه آموزشی خیلی خوبی باشه برای کسانی می خوان برنامه نویسی ویندوز ( win32 ) رو یاد بگیرند.
موفق باشید .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 26 ارديبهشت 1385 - 14:41
پاسخ بصورت نقل قول
فکر بسیار خوبیه... این تاپیک باید مدتها قبل ایجاد میشد تا مثل سایر تاپیک های سوال و جواب مشابه ، هم به نظم بیشتر تالار کمک کنه و هم یافتن پاسخ سوالات رو راحت تر کنه...


با اجازت من این تاپیک رو به " سوال و جواب" تغییر نام میدم...





علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 27 ارديبهشت 1385 - 08:47
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش می کنم علی جان .
شما صاحب اختیارید .
امیدوارم که تاپیک مفیدی بشه .
موفق باشید .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


5 شنبه 25 خرداد 1385 - 20:27
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان سلام
به نظر میاد که زیاد به این تاپیک اهمیت داده نمیشه . حداقل مثل تاپیک های مشابه این در بخش های دیگه سایت .
بسیار خوب مهم نیست ، من سعی می کنم افتتاحش کنم .
و از عزیزان دیگه هم خواهش می کنم سعی کنن سوالاتشون رو در این تاپیک بپرسن تا کاربران دیگه بتونن سوالاتشون رو سریعتر به جواب برسونن.
در مرحله اول سوالی رو مطرح می کنم
برای تعریف یه ثابت اعشاری که بشه در تمام متغیرهای و کدها ازش استفاده کرد کدام تعریف درست است :
كد:


#define PI 3.14


یا
كد:
 
float PI = 3.14;

خوب شما چی فکر می کنید ؟
هر دو تعریف مشکل دارن ، ولی کامپایلر خطا نخواهد گرفت ، چون خطایی وجود نداره بلکه تعریف مشکل داره .
تو تعریف اول عدد پی یه متغیر واقعی نیست و البته نوع هم نداره . اون فقط یک سمبل هستش که مفسر به عنوان یک متن قابل جایگزین شدن استفاده می کنه و در نتیجه اون نه نوع داره و نه اندازه .
تو تعریف دوم هم عدد پی قابل تغییره و ثابت نیست و در حقیقت یک متغیر معمولی هستش .
راه درست تعریف در خط زیر :
كد:

 
const float PI = 3.14;

با کمک کلمه از پیش رزرو شده
const
شما متغیرتون رو به صورت فقط خواندنی ولی با نوع و اندازه تعریف می کنید
خوب حالا می تونید متغیر پی رو هر جا که می خواهید استفاده کنید ولی نمی تونید اونو دوباره نویسی و یا مقدار دهی بکنید و مفسر هر جا متغیر پی رو ببینه اونو با عدد اعشاری 3.14 و اندازه
float
جایگزین می کنه
می دونم که همتون خوب می دونستید ولی شاید جرقه ای برای بحثهای حرفه ای تر باشه
موفق باشید

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 14 مرداد 1385 - 20:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام آقا مهدي.
من يك مشكل در ايجاد تكسچر دارم.

من يك موتور كوچك با C# نوشته ام.
اما وقتي تكسچر را به device نسبت مي دهم فقط يك سطح رنگي از تكسچر بر روي شكل ديده مي شود. از فيلترها هم استفاده كرده ام ولي مشكلم برطرف نشده است.
به نظر شما مشكل از كجاست ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


5 شنبه 19 مرداد 1385 - 22:51
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز جان خیلی معذرت می خوام که دیر جواب میدم
حدود 2-3 هفته بود که نبودم و الان این پست شما رو دیدم .
فکر کنم مشکل شما تو Texture Coodinates
باشه .
یه نگاهی بهش بندازید تا مشکلی نداشته باشه .
در ضمن من C# و MDX کار نمی کنم

ولی می تونم دو تا لینک مفید براتون بذارم تا استفاده کنید .
موفق باشید



http://msdn.microsoft.com/coding4fun/zman/zmanTextures/default.aspx
http://msdn.microsoft.com/coding4fun/zman/zmantextures2/

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 20 مرداد 1385 - 00:04
پاسخ بصورت نقل قول
بله مشكلم در كردينيت كردن تكسچرها بود.
از لينكها هم بسيار سپاسگذارم.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


شنبه 21 مرداد 1385 - 12:02
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش می کنم ، دوست عزیز

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 1 آبان 1385 - 12:03
پاسخ بصورت نقل قول
باز هم يك مشكل !!!

مهدي جان ممكنه لطف كني و نحوه كلي ايجاد تكسچر بر روي شيء رو برام توضيح بدي ؟

هنوز بر روي كوردينيت كردن مشكل دارم !

راستي حتما بايد فيلترها تعريف شوند ؟

ممنون از لطفت.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


2 شنبه 1 آبان 1385 - 13:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام با اجازه آقا مهدي
تكستچر تو MDX خيلي اسونه حتما لود كردن اونها رو بلدي.
كوردينيت هم به اين صورت هست كه قسمت بالا چپ عكس يا تكستچر مشود مختصات 0و0 و قسمت پايين سمت راست هم مي شود 1و1 به همين سادگي هست حالا اگه باز هم مشكلت حل نشد كد كوردينيتت رو بزار اينجا.
نقل قول:

راستي حتما بايد فيلترها تعريف شوند

نه لازم نيست كه حتما تعريف شوند

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 17 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |