Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> وارد کردن یک پکیج خارجی در بازی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

وارد کردن یک پکیج خارجی در بازی
نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


1 شنبه 10 دي 1391 - 17:58
پاسخ بصورت نقل قول
سلام . من توی بازیم صدا ها زیادی دارم که طولانی هستن و اینکه بخوام اونارو به عنوان متغیر در نظر بگیرم برای بازیم . باعث میشه که بازی خیلی کند و سنگین بشه و بیلد نمیگیره !

واسه همین تصمیم گرفتم که اونارو به صورت فایل خارجی در نظر بگیرم . یعنی همه رو به فرمت او جی جی تبدیل کردم و اونارو از بیرون فراخونی کردم . و مشکلی با این ندارم . الان.

اما سوال من اینه که چجوری میتونم این فایل ها رو به یک فرمتی در بیارم که جز بازیه من نرم افزار یا شخص دیگری نتونه از اون فایل ها هر وقت که دلش خواست استفاده کنه .

مثلا توی بازی های کامپیوتری ، تمام فایل های مدیاشون رو در یه فایل ناشناخته قرار مدن مثل pck و هیچ نرم افزاری ، نمیتونه بازشون کنه . یا حداقل کار کسی که میخواد بازشون کنه رو خیلی سخت میکنن.

و من نمیخوام فایل های خامم همینجوری راحت دست کسی بیوفته. و فقط میخوام توی خود بازیم اجرا بشن.

به نظر شما چیکار کنم ؟ آیا میشه همچین کاری کرد ؟ مثلا یه فرمتی باشه که یونیتی بشناسه و من همه فایل هامو توی اون بریزم ؟ Rolling Eyes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


1 شنبه 10 دي 1391 - 19:58
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
خب راه های زیادی هست.
مثلا با ionic.zip.dll
من ریسورس رو با این کتابخونه پک می کنم بعد روش پسورد میذارم.
ساده ترین راه اینه.
البته میتونی قبل از پک کردن خودت دستی فایل هات رو با تقسیم کنی.
مثلا یک فایل jpg رو (محتواش رو)تو چهار تا فایل با اسامی تقریبا یکسان بریزی بعد اونا رو پک کنی.
راه های دگه ای هم هست اما من اونایی رو که به فکرم رسید گفتم.
یه سرچ می تونه خیلی بهت کمک کنه.

موفق باشی. Surprised

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 10 دي 1391 - 22:49
پاسخ بصورت نقل قول
imansham, ما برای منابع خودمون یه سیستم مدیریت محتوا یا مدیریت آرشیو مینویسیم. کاره سختی نیست فقط کافیه یکم کار با فایل بلد باشی. فایل های آرشیو بازی ها هم همشون binary ان و یک انکودینگ روشون زده شده مثلا یه چیزی مثل CAST-128 که خیلی سریعه. یکسری هم که اصلا انکودینگ ندارن و فقط binary ان ولی خوب اونها رو هم نمیشه همینجوری export کرد چون باید قالب فایل رو آدم بدونه و این خودش فکر کنم فقط برای خود سازنده فایل معلوم باشه.

پروسه کار ساده است. آرشیو رو باز میکنی، فایل ها رو میخونی تو مموری، بعد از توی مموری به توسط unity باید منابع رو بخونی، و بعد آرشیو رو میبندی! البته هیچ راه فراری برای دزدیده شدن منابع نیست، برنامه های هستن که تمام داده های load شده توسط یک برنامه رو حتی از روی مموری میخونن!

من فکر کنم یه راه فرعی برای همچین چیزی برای unity باشه.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
imansham
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 تير 1390
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 11 دي 1391 - 20:00
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی از پاسختون ولی خیلی مبهم توضیح دادین .
دقیقا نگرفتم باید چیکار کنم ؟!
چجوری آرشیو رو باز کنیم ؟! از توی یونیتی ؟ نمیشه که !
چجوری باید یونیتی از توی مموری این اطلاعات رو بخونه ؟!
Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 11 دي 1391 - 21:45
پاسخ بصورت نقل قول
imansham, یادم رفت این رو بگم. من همه اینهارو از جنبه ++C گفتم!

من نمی دونم تو unity چطور میشه اینکارو کرد، فقط راه حل رو گفتم. اول باید یه برنامه درست کنید که بتونید باهاش فایل آرشیو کنید و بعد آرشیو هاتون رو با همون برنامه encode کنید. تا اینجا نصف راه رو اومدیم حالا باید یک 3rd party مثل یک dll درست کنید که unity بتونه از اون استفاده کنه. این dll میشه دستوراتی که برای باز کردن آرشیو هاتون استفاده میکنید. حالت عادی وقتی آرشیو رو باز کنید میتونید محتویات رو که بصورت binary ذخیره شده توی یک آرایه بریزید، اینطوری توی مموری میان، قسمت خوندنش توسط unity رو من بلد نیستم ولی میدونم که باید دستوری بنویسید که بتونه یک تیکه data خام که میشه همون اطلاعات توی آرایه رو بتونه به نوع های داده ای unity تبدیل کنه مثلا بتونه اونهارو به texture، model و ... تبدیل کنه. این کل کار بود.

چون اینکار یکم گیج کننده است و آدم نباید انتظار داشته باشه که یک شبه بهش برسه من یه راه حل برای شما دارم. اگه فایلهایی که میخواید از بیرون بخونید فقط فایل های صوتی هستن، اینطوری میتونید با استفاده از کتابخونه FMOD فایلهاتون رو براش password بگذارید. اینطوری فایلهایی که روی هارد هست یعنی همون فایلهای صوتی که بقل خروجی unity شما هست خودشون توسط FMOD کدگذاری میشن و فقط از طریق FMOD و پسوردی که شما گذاشتید قابل خوندن هستن. unity خودش FMOD رو تعبیه کرده فقط من نمیدونم کدوم ویژگی هاش رو شامل شده!

خودم یه سرچ کردم:
http://www.squaretangle.com/FMODUnity.html

یه لایسنس MIT داره که تقریبا میشه باهاش هرکاری کرد! چی از این بهتر Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |