Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> دعوت به همكاري جهت ساخت بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

دعوت به همكاري جهت ساخت بازي
نويسنده
پيغام
hossein_b
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: خوزستان ـ اهواز


شنبه 28 خرداد 1384 - 11:41
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام خدمت همه دوستان

البته قبلا با چندين تن از اعضاي سايت مكاتبه داشتم ، ولي آنقدر سوال و جواب بي مورد كردند كه واقعا از اينجا
نا اميد و كلافه شدم.
آخه هر مطلبي رو كه هزار بار توضيح نميدن كه !!! Question Mad Crying or Very sad
اما با همه اين حرفها ، من يك بار ديگه بطور كلي تمام موارد رو از اول مي نويسم .
اميدوارم دوستاني كه واقعا علاقه مند به ساخت بازي در ايران هستند به اين دعوت جواب مثبت بدهند و البته همراه
با عمل !!!



اما با تمام اين حرفها اول از همه در مورد داستان بازي و كاراكترهاي آن توضيحاتي نوشته ام و بعد از آن درمورد
همكاري با ما.
......................................................................................................
1 - در مورد داستان اين بازي بايد گفت :

در دموي اوليه(كه در حال ساخت است) با كتيبه اي نيمه ويران مواجه ميشويم كه در مورد زمانهاي نه چندان دور
صحبت ميكند،زماني كه حكومتي با شكوه به پادشاهي سليمان(و البته به اعتقاد بسياري از مورخين همان جمشيد خودمان)
سراسر زمين را فرا گرفته است و اينكه،بعد از مرك پادشاه،مردم زمين به دسته هاي مختلف تقسيم شده و اقوام
گوناگون بوجود مي آيند كه با يكديگر سازگاري ندارند. سايه ها،كه نماد پليدي هستندبر روي زمين گسترده ميشوند.
به اين ترتيب اقوام گوناگون دست از جنگ با يكديگر برميدارند.و از هر قبيله يك نفر كه (در اينجا) نماد آن قبيله
(قوم) است انتخاب ميشود .
×
×
بعد از اينكه كاربر،كاراكتر مورد نظر خود را انتخاب كرد و مرحله اول را به اتمام رساند،در پايان مرحله اول
به محلي ميرسد و در آن محل با صدايي مواجه ميشود كه از طرف اهورامزدا (خداوند) صحبت ميكند و به اين ترتيب
براي احقاق حق و جنگ با پليدي ها به ادامه مسير ميپردازد و در هر يك از دوازده مرحله،توسط يكي از
امشاسپندان ايران باستان كه هر يك نگهبان يكي از ماههاي سال خورشيدي هستند مورد راهنمايي قرار ميگيرد .

توجه :
در اين سناريوي سيزده مرحله اي سعي شده است كه از اعتقادات و باورهاي مردم و همچنين اتفاقات آن زمان بصورت
نمادين استفاده شود و اين اقوام معرفي شوند.
......................................................................................................
2 - در مورد كاراكترهاي اين بازي بايد گفت :

در ابتدا چند كاراكتر وجود دارد ، كه هر يك از آنها معرف يكي از اقوام ايران 2500 سال پيش ميباشد .
البته در ابتداي اين سناريو ،‌ اصلا كشوري به نام ايران وجود ندارد و در انتها با وحدت اقوام،ايران بوجود
ميايد . « و يكي از پيام هاي بازي همين وحدت كشور است . »
اين كاراكترها معرف اقوام « پارس - پارت - ماد - مارد - اوكسيان - سغد - عيلام و ... ميباشند . »
در اينجا ، كاربر مجبور به انتخاب يكي از كاراكتر ها ميشود و بايد ادامه بازي را با همان كاراكتر انجام دهد
و مراحل را يك به يك پشت سر بگذارد . تا در انتها ايران واحد بوجود بيايد .
در مورد كاراكتر هاي دشمن بايد گفت كه دشمنان هم بصورت نمادين انتخاب شده اند و از تنوع با لايي برخوردار
هستند . و در هر مرحله توسط يكي از سرداران شيطان رهبري ميشوند.
......................................................................................................
3 - در مورد مراحل اين بازي بايد گفت :

بر روي كاغذ سيزده مرحله نوشته شده است ، كه البته براي يك بازي استراتژيك مقدار كمي است . اما ادامه مراحل
با توجه به رويدادهاي تاريخي در حال مطالعه و نوشتن شدن است .
با توجه به مكان هاي گوناگون جغرافيايي كه هريك از اين اقوام در آن زندگي ميكنند ، مرحله اول هر كاراكتر با
ديگر كاراكترها متفاوت است و با توجه به داستان بازي از مرحله دوم به بعد تمام كاراكترها در يك محيط انجام
وظيفه ميكنند .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ببينيد دوستان همانطور كه در يكي ديگر از ارسالهايم نوشته بودم .


من و دوستانم به هر كسي كه بتواند در مورد برنامه نويسي و مسايل جانبي برنامه نويسي و موتور بازي همكاري
داشته باشد، نيازمنديم . حتي اگر اين همكاري در حد همفكري سازنده باشد .
گروه ما در مورد گرافيك و انيميشن و مسايل ديگر كامل ميباشد .
برنامه نويساني هم داريم ، اما در زمينه بازي فعاليتي نداشتيم.

لازم به ذكر است كه بزودي ، سايتي مخصوص براي اينمنظور راه اندازي خواهد شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
راستي اولين قدم گروه ما بعد از نوشتن داستان بازي ، يك نظر سنجي براي استفاده از يك موتور قوي و قابل دسترس
ميباشد . ( ضمنا گروه ما مشكلي به نام مشكل مالي ن ن ن ندارد !!! )

در پايان اگر ممكن است به طور خلاصه و مفيد به اين دو سوال پاسخ دهيد.

1 - نظر شما در مورد يك موتور استراتژيك حرفه اي چيست ( معرفي نام موتور و بازيهاي ساخته شده توسط آن ) ؟؟؟
2 - به نظر شما مفاهيمي از اين قبيل ،‌ بوسيله بازي هاي استراتژيك بهتر منتقل ميشود يا سه بعدي اول شخص ؟؟؟

نوشته شده به تاريخ 84/3/28 توسط حسين
ايميل من « 551280@parsimail.com »
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


شنبه 28 خرداد 1384 - 21:16
پاسخ بصورت نقل قول
سلام .


2-
بنظر من داستانی که نوشتید خوراکش مدل Role Playing Game است .

بازی Fallout2 را اگر پیدا کردید امتحان کنید . همچنین بازی Final Fantasy X و Final Fantasy X-2 . را هم ببنید .

سری بازی های Final Fantasy روی شخصیت پردازی تاکید دارد . ولی fallout روی محیط بازی تاکید داره . شما میتوانید عوض اینکه به بازی کن اجازه انتخاب شخصیت بدهید یک شخصیت ثابت به او بدهید . این کار به شما اجازه میدهد که در ضمن داستان بزرگ تری که در محیط بازی داره اتفاق می افتد شخصیت اول بازی هم داستان خودش را داشته باشد.

1- من نمیدونم. ولی اگه روی موتور افسانه رستم علی آقا کار کنید چطوره ؟ بازی تون 100 در صد ایرانی میشه اونوقت.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 28 خرداد 1384 - 23:46
پاسخ بصورت نقل قول
تکاور جان از کیسه خلیفه می بخشی ؟ Question

hossein_b عزیز

همون طور که قبلا هم عرض کردم ، با اطلاعاتی که شما فراهم کردید نمیشه تصمیم گیری درستی انجام داد... داستان بازی شما بنظر میرسه که فقط توسط یک موتور rts قابل اجرا باشه... من بشخصه با خوندن داستان شما ، حال و هوای بازیهایی مثل عصر امپراتور ها رو احساس میکنم که خب میدونید که اون بازی سبک rts محسوب میشه... اما اگه بشه کلیت داستان بازی رو حول یک کاراکتر اصلی طرح ریزی کرد و گاها از نیروهای کمکی استفاده کرد ، بهترین کار همون طور که تکاور عزیر هم گفت ، استفاده از یک موتور RPG مثل موتور بازی افسانه رستم هستش...

بهرصورت تصمیم نهایی با خود شماست... امیدوارم که در این پروژه موفق باشید.

علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


1 شنبه 29 خرداد 1384 - 05:15
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
تکاور جان از کیسه خلیفه می بخشی ؟


Question Question

شرمنده . جو گیر شدم! Very Happy

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hossein_b
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: خوزستان ـ اهواز


1 شنبه 29 خرداد 1384 - 11:23
پاسخ بصورت نقل قول
بنام خدا - سلام


نقل قول:
همون طور كه قبلا هم عرض كردم ، با اطلاعاتي كه شما فراهم كرديد نميشه
تصميم گيري درستي انجام داد

علي عزيز :
تصميم گيري در مورد چي ؟ و چه اطلاعات ديگه اي بايد فراهم كرد ؟



نقل قول:
من بشخصه با خوندن داستان شما ، حال و هواي بازيهايي مثل عصر امپراتور ها رو
احساس ميكنم كه خب ميدونيد كه اون بازي سبك rts محسوب ميشه

علي عزيز :
حال و هواي بازي عصر امپراتورها را نميدانم اما سبك مورد نظر من . يكي از دو سبك
Multi Player مثل بازي Warcraft III و يا« نقش آفريني / استراتژيك » مثل ارباب حلقه ها
است .



نقل قول:
شما ميتوانيد عوض اينكه به بازيكن اجازه انتخاب شخصيت بدهيد يك
شخصيت ثابت به او بدهيد

تكاور عزيز :
من و دوستانم در وحله اول قصد داريم به هر كس از هر قوميت يا مليت اين اجازه را بدهيم كه با
طرز تفكر كور كورانه قوميتي كه در بين ما ايراني ها فراوان است و هر قومي خود را از ديگري بالاتر
ميداند ، كاراكتر مورد نظر خودش رو انتخاب كند و قسمت اول بازي رو تا ايجاد ايران واحد طي كند.
و در طي مسير بازي متوجه ميشود كه يك قوم به تنهايي نميتواند ايران واحد را تشكيل دهد .
سپس در داستانهاي بعدي فقط يك شخصيت وجود خواهد داشت و آن شخصيت نام هيچ قومي را يدك نخواهد كشيد
بلكه به عنوان ايراني ظاهر خواهد شد و در داستانهاي بعدي ...
در جواب شما بايد بگويم براي نوشتن داستان اين بازي جمعي از اساتيد تاريخ همكاري ميكنند و مسئول
هسته علمي دانشگاهمان نيز قول همكاري داده اند. و ما مصمم به ساخت اين چند قست هستيم.

اما مشكل نبود تجربه است ، و نياز به دوستاني كه در اين زمينه تجربه داسته باشند.

راستي هيچكس به دعوت و دو سوال ما جواب درستي نداد ؟؟

ارسال شده توسط : hossein_b
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hossein_b
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: خوزستان ـ اهواز


1 شنبه 29 خرداد 1384 - 11:25
پاسخ بصورت نقل قول
بنام خدا - سلام


نقل قول:
همون طور كه قبلا هم عرض كردم ، با اطلاعاتي كه شما فراهم كرديد نميشه
تصميم گيري درستي انجام داد

علي عزيز :
تصميم گيري در مورد چي ؟ و چه اطلاعات ديگه اي بايد فراهم كرد ؟



نقل قول:
من بشخصه با خوندن داستان شما ، حال و هواي بازيهايي مثل عصر امپراتور ها رو
احساس ميكنم كه خب ميدونيد كه اون بازي سبك rts محسوب ميشه

علي عزيز :
حال و هواي بازي عصر امپراتورها را نميدانم اما سبك مورد نظر من . يكي از دو سبك
Multi Player مثل بازي Warcraft III و يا« نقش آفريني / استراتژيك » مثل ارباب حلقه ها
است .



نقل قول:
شما ميتوانيد عوض اينكه به بازيكن اجازه انتخاب شخصيت بدهيد يك
شخصيت ثابت به او بدهيد

تكاور عزيز :
من و دوستانم در وحله اول قصد داريم به هر كس از هر قوميت يا مليت اين اجازه را بدهيم كه با
طرز تفكر كور كورانه قوميتي كه در بين ما ايراني ها فراوان است و هر قومي خود را از ديگري بالاتر
ميداند ، كاراكتر مورد نظر خودش رو انتخاب كند و قسمت اول بازي رو تا ايجاد ايران واحد طي كند.
و در طي مسير بازي متوجه ميشود كه يك قوم به تنهايي نميتواند ايران واحد را تشكيل دهد .
سپس در داستانهاي بعدي فقط يك شخصيت وجود خواهد داشت و آن شخصيت نام هيچ قومي را يدك نخواهد كشيد
بلكه به عنوان ايراني ظاهر خواهد شد و در داستانهاي بعدي ...
در جواب شما بايد بگويم براي نوشتن داستان اين بازي جمعي از اساتيد تاريخ همكاري ميكنند و مسئول
هسته علمي دانشگاهمان نيز قول همكاري داده اند. و ما مصمم به ساخت اين چند قست هستيم.

اما مشكل نبود تجربه است ، و نياز به دوستاني كه در اين زمينه تجربه داسته باشند.

راستي هيچكس به دعوت و دو سوال ما جواب درستي نداد ؟؟

ارسال شده توسط : hossein_b
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
محمدبهرامي
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 19


2 شنبه 17 مرداد 1384 - 14:15
پاسخ بصورت نقل قول
اگر به يك داستان نويس احتياج داشتيد با من تماس بگيريد
محمدبهرامي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


2 شنبه 17 مرداد 1384 - 16:46
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
به نظر من علی آقا شما که این سایتو زدی سعی کن جهت بدی به کسانی که می خواهند بازی بسازن

حالا نظر من اینه که شما سریع سراغ کد نویسی نروید و همه چیز بازی را مشخص کنید من پیشنهاد می کنم اگر طراحی و مدیریت بازی با شماست کتاب New Riders - Game Architecture And Design را مطالعه کنید.

بعد شما گفتید که تجربه ای ندارید پس من پیشنهاد می کنم از ساخت بازی هایی ساده و 2 بعدی شروع کنید من به شما قول می دهم سریع تر پروژه انجام شود

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
pepeland
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: شيراز


3 شنبه 18 مرداد 1384 - 08:07
پاسخ بصورت نقل قول
Kochol نوشته:

حالا نظر من اینه که شما سریع سراغ کد نویسی نروید و همه چیز بازی را مشخص کنید من پیشنهاد می کنم اگر طراحی و مدیریت بازی با شماست کتاب New Riders - Game Architecture And Design را مطالعه کنید.

بعد شما گفتید که تجربه ای ندارید پس من پیشنهاد می کنم از ساخت بازی هایی ساده و 2 بعدی شروع کنید من به شما قول می دهم سریع تر پروژه انجام شود


کاملا موافقم. برای اینکه اعضای یک تیم ببینند که آیا میتوانند با هم کار کنند یا نه بهتر این است که ابتدا یک بازی بسیار ساده را بصورت تیمی بسازند. اگر موفق شدند و تیم اصطلاحا ژل شد به سراغ بازیهای حرفه ای تر میتوانند بروند.

من خودم هم خیلی علاقه دارم به یک تیم بپیوندم یا یک تیم تشکیل بدم ولی منتظرم تا اطلاعات و تجربه کافی را بدست بیارم .

راستی kochol این کتابی را که فرمودید از کجا میتونیم تهیه کنیم.

_________________
www.pepeland.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


5 شنبه 20 مرداد 1384 - 10:16
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
این کتابی که گفتم دارای 3 مبحث خیلی خوب هست 1. طراحی بازی که می گه هیچ وقت سریع سراغ کد نویسی نروید و اول سعی کنید که تمام مراحل ساخت بازی روی کاغذ معلوم باشد و حاوی مثال های بسیاری از قبیل استفاده از ان توسط شرکتهای بزرگ و یا استفاده نکردن ان می باشد 2. ساخت تیم و مدیریت آن 3.معماری بازی

در این تاپیک نحوه دریافت رو توضیح دادم
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?p=5555#5555

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |