Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> مسير بازي ساز شدن كدومه؟؟؟؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

مسير بازي ساز شدن كدومه؟؟؟؟؟
نويسنده
پيغام
amateur
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 شهريور 1392
تعداد ارسالها: 12


4 شنبه 6 شهريور 1392 - 11:21
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من تازه تو اين سايت عضو شدم و همونطور كه از نام كاربريم پيداست يك آماتور هستم.
سوالات زيادي در اين چند سال اخير برام پيش اومده كه كسي جوابگو نبوده لذا از شما دوستان عزيز چند سوال دارم. خيلي از سوال هامو يكجا مي پرسم. ولي سوال هام زياده و در حقم برادري كنيد و اجازه بدين از تجربه هاتون استفاده كنم.

با كلي تحقيقي كه كردم به اين نتيجه رسيدم كه هيچ وقت نميشه يك شبه طراح بازي بشي در نتيجه دنبال يك راه درست هستم تا بتونم طي 10 سال يا 15 سال يك طراح برتر بشم. هر چقدر سختي داشته باشه تحمل مي كنم و كارمو ادامه ميدم اما تنها ترسي كه دارم اينه كه مسير رو اشتبا برم و در پايان شكست بخورم. اگه شماها چند سالي در زمينه ساخت بازي فعال باشين بنابراين تجربه هاي زيادي كسب كردين و بعضي از مسير ها رو اشتباه رفتين. پس كمك كنين ما هم مسير اشتباهي رو نريم هر چند اين غير ممكنه و آدمي وجود نداره كه اشتباه نكنه اما با كمك شما مي تونم اشتباهات كمتري رو مرتكب بشم.
-------------------------------------------------------------------------------
حقيقتش مي خوام به صورت صعودي و پله پله برم بالا.
من مي خوام طراح بازي بشم اما ميبينم براي اين كار اگه استعداد و خلاقيت و ايده خوبي هم داشته باشي به تنهايي كافي نيست و بايد بتوني خودتو نشون بدي. مشكل اينجاس كه چجور بايد خودمو نشون بدم. بايد بازيساز مستقل بشم بعد كلي بازي بسازم تا بتونم خودمو نشون بدم؟ اگه اين كارو بكنم از کجا مطمئن بشم که بعد چند سال منو به عنوان یک طراح خوب قبول خواهند کرد و مسئولیت ساخت پروژه های بزرگ رو بهم خواهند داد؟
برای تبدیل شدن به یک بازیساز مستقل بدون شک باید تسلط کافی به یک موتور و برنامه نویسی رو داشته باشی و در کنار اون 3 بعدی هم بدونی. فرض می کنیم من همه اینارو یاد گرفتم و بهترین بازی های مستقل که یک نفر به تنهایی می تونه بسازه رو ساختم . اما این کار من تا کی ادامه خواهد داشت . کی لیاقت اینو دارم که مسئولیت ساخت پروژه های بزرگ رو به عهده بگیرم و مثلا یک شرکت بزرگ منو به عنوان یک طراح حرفه ای استخدام کنه؟
اگه این راه درسته و میشه به نتیجه رسید همینو ادامه بدم ؟
بعد پیش خودم می گم بهترین کار اینه که برم انستیتوی بازی سازی و رشته طراحی بازی رو بخونم اما اونجا کلی دانشجو میاد و این رشته رو میخونه و هیچ حمایتی نمیشه و فقط پولشو بیخودی خرج می کنه.
از دوستانی که مثل من هدفشون طراحی بازیه خواهش می کنم منو راهنمایی کنن و بگن کدوم راه بهتره و چه پروسه ای رو باید برای تبدیل شدن به یک بازیساز حرفه ای طی کرد.
یا اصلا خودشون کدوم راه رو دارن می رن و آیا اون راهی که میرن درسته یا نه همینجور شانسی میرن تا تبدیل به یک طراح حرفه ای بازی بشن؟
لطفا راهنمایی کنید.

خیلی متشکرم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 6 شهريور 1392 - 14:23
پاسخ بصورت نقل قول
سلام. اولین چیزی که میتونم بگم اینه که اگه میخوای اشتباه نکنی باید بری یه موسسه که بازی سازی یاد میده چون توی بازی ساختن انقدر راه اشتباه هست که با پرسیدن توی اینجا و چند جای دیگه باز هم تموم نمیشن. از اونجا که تنها موسسه ای که برای اینکار توی اینجا انستیتو ملی هست، در کل میشه بگی که هیچ ارگان آموزشی وجود نداره چون خود انستیتو هم از نظر من فعلا ول معطله. پس شاید بهتر باشه که شما هم کمی اشتباه کنی و کار رو بروش سخت یاد بگیری.

سوال فعلی شما خیلی کلیه و حتی یک سوال تنها هم نیست. بازی ساز مستقل و یا طراح و یا مسئول ساخت بودن کارهای متفاوتی هستن. اگه میخوای خودت رو نشون بدی کافیه که توی تخصصی که داری حرفه ای بشه و با اون یکسری دمو درست بکنی که بشن جزء رزومه کاری. میتونی کارهات رو از طریف یک وبسایت شخصی یا صفحه فیسبوک به نمایش بذاری. مسلما هیچوقت اینطوری نمیشه که همه بیان شما رو بشناسن بلکه شما باید بیای خودت رو به همه بشناسونی.

بازی ساز مستقل شدن فقط انجام دادن یک کار نیست. عموما افراد بصورت تیمی مستقل کار میکنن چون کمتر کسی پیدا میشه که بتونه در همه ی جوانب حرفه ای باشه. مثل گرافیک، برنامه نویسی و ... زمانی که شما بتونی چندتا محصول خوب بسازی جوری که تیم تو رو معروف کنن اونوقت میرسه که میتونی بری سرمایه گذار پیدا کنی و پروژه های بزرگ تر بسازی. بعد از یک مدت که حرفه ای شدی میتونی بری توی شرکت های بزرگ و برای پست هایی که دوست داری توشون کار کنی درخواست بدی و شاید هم یکروز خودشون بیان سراغت، تو این مرحله یه رزومه خوب شرطه. و مطمئن باش توی کل دنیا همینطوریه و هیچکس بصورت جادویی نمیره توی مثلا Ubisoft کار کنه.
مسلما اگه بتونی محصولات خوب ارائه کنی، ادامه دادنش که ضرر نیست!

یکی از مزیت های انستیتو اینه که از شرکت های مختلف و یا افرادی که باهات آشنا میشن میتونی کار پیدا کنی ولی از نظر بار علمی من هیچ صحبتی ندارم.

تنها راهنمایی من اینه که یه زمینه کاری رو انتخاب کنی و ادامه اش بدی تا حرفه ای بشه همین! و هیچ چیز شانسی نیست.
توی علم کامپیوتر نمیشه از این شاخه به اون شاخه پرید.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
amateur
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 شهريور 1392
تعداد ارسالها: 12


5 شنبه 7 شهريور 1392 - 02:09
پاسخ بصورت نقل قول
سلام mahan عزيز بابت راهنماييات ازت ممنونم.درسته حق با شماست . اين بهترين راهه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


5 شنبه 7 شهريور 1392 - 10:19
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشید ماهان جان در مورد انستیتو می گم...
از نظر بار علمی چه مشکلی داره؟ Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


5 شنبه 7 شهريور 1392 - 11:55
پاسخ بصورت نقل قول
mohammad20mohsen, من که نرفتم بدونم چی توش داره ولی از بعضی از بچه ها که میرن شنفتم و نسبت به اون چیزایی که من شنفتم برام جالب نبود، البته از نظر خودم میگم. بعنوان مثال اگه قراره یک جایی میخواد بصورت استاندارد بازی درست کردن رو یاد بده چرا Unity3D درس میده؟

موضوعات زیادی هست که درباره اش باید بحث کرد ولی من حالش رو ندارم برا همین توی پست قبلی گفتم درباره سطح علمی انستیتو من حرفی ندارم.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 7 شهريور 1392 - 17:21
پاسخ بصورت نقل قول
@amateur:

واقیعت اینه که توی ایران اکثر کسایی که طراحی بازی هستند در چند عنوان بیشتر طراح بازی نبودند و فعالیتشون نهایتا محدود به 4، 5 سال اخیر بوده و چون تو بچگی زیاد بازی می کردند فکر می کنند که الان طراح بازی هستند! (مثل خود من!)

اما، اگه قصد دارید تو ایران آموزش ببینید، می تونید از امکانات موجود استفاده کنید و از با تجربه ترین افرادی که در ایران هستند آموزش ببینید.

یکی از معدود فعالیت هایی که بنیاد نسبتا توش موفق بوده انستیتو هستش. آقای ذوالقدر و آقای حسینیان از اساتید طراحی هستند.
بازی عشق و نفرت از تولیدات دانشجوهای انستیتو هست که ایده خوبی داره. بازی عشق و نفرت بازی ای هست که تماما توسط دانشجویان انستیتو ساخته شده. در اتمام دوره باید یه بازی رو به صورت گروهی بسازید.
دو نفر از دوستان که آقای حسینیان معرفی کرده بودند هم نسبتا قوی بودند.

شما جایی رو می خواهید که خودتون رو نشون بدید؟ خوب چه جایی بهتر از انستیتو که در حال حاضر اعضای گروه های نسبتا خوب بازی سازی توش هستند.

بازی ساز مستقل هم به این معنی نیست که تمام کارها رو خودتون تک نفره انجام بدید. ضمن اینکه بازی سازی فقط طراحی گیم پلی بازی و برنامه نویسی نیست! گرافیک، صدا، طراح مراحل و ... که هر کدوم هم به چند عنوان تقسیم می شند.

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 7 شهريور 1392 - 23:15
پاسخ بصورت نقل قول
با نظر iran_adventure موافقم ...
اگه میخوای گیم دیزاینر بشی و خودت رو نشون بدی حتما برو انستیتو راه دیگه نداری تقریبا ، خارج از ایران هم تقریبا همینه ...
در مورد اینکه گفتی برنامه نویسی و آرت هم کار کنی و مسلط بشی نه نیاز نیست و اصلا نمیتونی ! به عنوان دیزاینر فقط کافیه بتونی یکم اسکریپت بنویسی ( حالا هز زبانی رو که در اختیارت میزارن مثل lua , js ... )

در مورد برنامه نویس بازی شدن دقیقا با این چیزی که بالا نوشم فرق داره ، کلا برنامه نویس ها چون یکم با بقیه فرق دارن و منبع یادگیریشون جای مشخصی نیست و همینطور به خاطر تمایلات روحی که دارن و همینطور نوع کاری که انجام میدن ، هیچوقت انستیتو نمیرن ! ( چه تو ایران و چه غیر ایران ، تقریبا همه برنامه نویس های خفن گیم تو دنیا هم همین روش رو رفتن ) ... مخصوصا تو ایران که به قول ماهان یونیتی یاد میدن !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |