Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> ایجاد فیزیک واقعی گلوله - شبیه سازی میدان تیر
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ایجاد فیزیک واقعی گلوله - شبیه سا
نويسنده
پيغام
Azizi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 77


2 شنبه 15 مهر 1392 - 22:27
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام خدمت دوستان.
من میخوام شبیه سازی میدان تیر را انجام بدم.یه دونه سیبل گذاشتم.میخام وقتی گلوله شلیک میشه 0.808 ثانیه طول بکشه تا گلوله به سیبل بخوره با سرعت 247.5f. فاصله محل تیر اندازی تا سیبل 200متر باید باشه.دنبال یه فرمول ساده می گردم که اینکار رو انجام بده.هرچی جستجو کرذم نتیجه نگرفتم.چون فرمول ها فاکتورهای زیادی مثل چگالی و شتاب اولیه و ... داشتند که به دردم نخوردن.از دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنن.
ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Azizi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 77


3 شنبه 16 مهر 1392 - 15:22
پاسخ بصورت نقل قول
کسی چیزی در این مورد میدونه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


3 شنبه 16 مهر 1392 - 15:27
پاسخ بصورت نقل قول
اگه شما میخوای فیزیک واقعی گلوله رو شبیه سازی کنی که باید اصطکاک هوا را بیاری داخلش که کار سختی هست و اکثر موتور های فیزیک هم ندارند.
اگر یک گلوله را rigidbody فرض کنیم و یک نیروی اولیه به آن وارد کنید ، یک حرکت پرتابه شکل میگیره . هرچند چون تاثیر نیروی گرانش روی گلوله کمه به صورت یک خط صاف به نظر میاد.
راحت ترین راه اینه که این حرکت رو با سرعت ثابت در نظر بگیرید. برای این کار در یونیتی نیروی گرانش را غیرفعال کنید و velocity را برابر بردار سرعت قرار دهید.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Azizi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 77


3 شنبه 16 مهر 1392 - 16:06
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون.ولی این کار جواب نداد.چون برای من زمان مهمه و با این چیزی که شما گفتید زمان صحیح رو بدست نمیارم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 16 مهر 1392 - 18:30
پاسخ بصورت نقل قول
من تا حالا شبیح سازی انجام ندادم ولی از اونجا که unity بر اساس متر مربع اندازه گیری میکنه پس سیبل رو میشه به راحتی جاگذاری کرد. برای ادامه کار شما یه سرعت اولیه یا v0 رو میخوای که بفهمی گلوله چقدر سرعت نیاز داره که این مسافت رو پوشش بده.

از فرمول زیر میشه فهمید که در حالت عادی چقدر سرعت نیازه که توی این زمان، گلوله این مسافت رو طی بکنه.
t = sqrt(2gh)
V = d/t

برای h میشه ارتفاع گلوله از سطح زمین رو در نظر گرفت. مثلا 1.
محاسبه من عدد 45.454 رو نشون داد. اینطوری یعنی باید سرعت اولیه 45.454 متر بر ثانیه باشه.

البته اینجا حجم و شتاب گلوله در نظر گرفته نشده چون من فرمولش رو یادم نیست و در واحد 1 ثانیه که شیء از ارتفاع h داره سقوط میکنه حساب میشه. فرمول بالا رو هم از تو اینترنت کش رفتم که امیدوارم درست باشه.

من ریاضی و فیزیکم خوب نیست و بیشتر اوقات جادویی فکر میکنم! این فرمول رو فقط برای راهنمایی گذاشتم، اگه درست نبود حداقل یه ایده میشه برداشت که چطوری باید سرعت اولیه رو محاسبه کرد.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Azizi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 17 مهر 1392 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM عزیز.با این سرعتی که شما بدست اوردی گلوله در زمان 0.01999998 اجرا میشه در حالیکه زمان مد نظر من 0.808 ثانیه می باشد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 17 مهر 1392 - 20:40
پاسخ بصورت نقل قول
Azizi, گفتم که شاید محاسبات من اشتباه باشه. من فرمول دقیقی برای محاسبه ندارم. اگه بصورت دستی تنظیم کنید شاید به مقدار مورد نظر برسید.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Azizi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 17 مهر 1392 - 20:48
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM عزیز ممنون.من میخام در زمان برخورد گلوله در مسافت 200 متر باید 0.808 ثانیه طول بکشه و در 300 متر 1.24 ثانیه و ....
همراه با افت گلوله که برام خیلی مهمه.
دوستان مینونن کمک کنن؟ ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 19 مهر 1392 - 01:37
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست عزیز موتورهای شبیه سازی فیزیکی برای بازی اصلا این محاسبات رو انجام نمیدن چون محابات پیچیده ای داره و اصلا تو بازی تاثیر نداره بهتره شما یا موتور شبیه سازی واقعی پیدا کنی که پولی خواهد بود یا اینکه خودت دستی و مینیاتوری بسازی

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |