ramin_zaghi در حال رشد
تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384 تعداد ارسالها: 33
1 شنبه 19 تير 1384 - 21:36 |
|
|
سلام
اگر فعالان صنعت بازی های کامپيوتری رو به 3 دسته تقسیم کنیم عبارتند از:
1- هنرمندان
2- متخصصین فنی
3- فعالان در زمینه های تجاری
البته اطلاع رسانی هم یکی دیگه از مشاغل مرتبط هست.
اما در مورد اینکه می خواهید بازی بسازید، باید بگم که بهتر هست اول یکی از این رشته ها رو مطابق با علاقه ی شخصی انتخاب کنید تا سردرگمی بوجود نیاد.
هنر در طراحی (طراحی موضوع، شخصیت ها، محيط هاو..)، گرافیک، داستان، و از این قبیل موارد کاربرد داره.
تخصص فنی نرم افزار در معماری، برنامه نویسی و توليد موتور، ويرایشگر مرحله
(Level Editor) و ابزار و نرم افراز های مورد نياز بازی ها کاربرد داره.
و...
من در زمینه برنامه نویسی بیشتر واردم و پیشنهاد می کنم با توجه به استعداد و علاقت، کتاب هاب زبان اصلی، مقالات زبان اصلی (از سایت هایی مثل gamasutra.com) رو مطالعه کن. چند تا مقاله فارسی هم در سایت galaxyroad.com هست.
توجه کن که این مراحل رو برای حرفه ای بودن در پيش داری:
1- یاد گرفتن زبان های برنامه نويسی به خصوص ++C و Delphi در حد بسیار کامل. (نه فقط گرامر و چند تابع، مثلا در مورد ++C علاوه بر واقف بودن به شی گرایی در ++C باید STL رو هم خوب بلد باشی) .
2- یاد گرفتن اصول و اساس و تئوری های مرتبط با زمینه ای که دوست داری برنامه نویسی کنی. مثلا اگر به برنامه نویسی گرافیک 3D در بازی ها علا قه مند هستی باید از ریاضیات هندسه تحللی، ریاضیات گسسته، آنالیز عددی رو بدونی و از کامپیوتر الگریتم ها، ساختمان داده ها، الگریتم های مربوط به Rasterization و Rendering سه بعدی و نحوه ی عملکرد سیستم های گرافیکی ازجمله کات ها، پردازنده ها و شتاب دهنده های گرافیکی رو بدونی.
3- و در نهایت حد اقل یکی از کتابخانه ه،ا API ها و يا در سطح بالاتر (اما انعطاف و توانایی کمتر) موتور های موجود رو باید بلد باشی. OpenGL، DirectX، GLIDE از کتابخانه ها و API های مشهور هستند. موتور ها هم که روی اینترنت اشباع شده اند... اما فراموش نکن که موتور خوب خیلی کم هست!
رامین،
igdmag.com |
|
|