Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> من برنامه نويسي هستم ولي اصول بازي ساخت ساختن را نمدانم.كمك
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

من برنامه نويسي هستم ولي اصول باز
نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 6 تير 1384 - 07:44
پاسخ بصورت نقل قول
من پسري 14 ساله ام كه در استان اصفهان در برنامه نويسي و ساخت نرم آفزارهاي رياضي اول شده ام و حالا مي خاهم بازي بسازم و ماه پيش با گيم ماكر بازيي را ساختم حال مي خواهم اصول و پايه بازي ساختن را به من بگويد Crying or Very sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 6 تير 1384 - 08:43
پاسخ بصورت نقل قول
همچنان منتظر پاسخ شما به سوال من و همچنين مي خواهم اصول 3d را هم به من بگوييد
با عذر خواهي براي لهجه ي اصفهاني من
Neutral
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


2 شنبه 6 تير 1384 - 09:12
پاسخ بصورت نقل قول
blah ....

_________________


اين نامه توسط Takavar در 2 شنبه 6 تير 1384 - 12:05 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 6 تير 1384 - 10:57
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

2بعدی یا 3بعدی؟

3 بعدي
نقل قول:

موتور نویسی یا بازی نویسی؟

بازي نويسي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 6 تير 1384 - 13:40
پاسخ بصورت نقل قول
از راهنمايي هاي شما متشكرم . لطفا بيشتر مثال بزنيد Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ramin_zaghi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 33


1 شنبه 19 تير 1384 - 21:36
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

اگر فعالان صنعت بازی های کامپيوتری رو به 3 دسته تقسیم کنیم عبارتند از:
1- هنرمندان
2- متخصصین فنی
3- فعالان در زمینه های تجاری
البته اطلاع رسانی هم یکی دیگه از مشاغل مرتبط هست.

اما در مورد اینکه می خواهید بازی بسازید، باید بگم که بهتر هست اول یکی از این رشته ها رو مطابق با علاقه ی شخصی انتخاب کنید تا سردرگمی بوجود نیاد.

هنر در طراحی (طراحی موضوع، شخصیت ها، محيط هاو..)، گرافیک، داستان، و از این قبیل موارد کاربرد داره.
تخصص فنی نرم افزار در معماری، برنامه نویسی و توليد موتور، ويرایشگر مرحله
(Level Editor) و ابزار و نرم افراز های مورد نياز بازی ها کاربرد داره.
و...

من در زمینه برنامه نویسی بیشتر واردم و پیشنهاد می کنم با توجه به استعداد و علاقت، کتاب هاب زبان اصلی، مقالات زبان اصلی (از سایت هایی مثل gamasutra.com) رو مطالعه کن. چند تا مقاله فارسی هم در سایت galaxyroad.com هست.

توجه کن که این مراحل رو برای حرفه ای بودن در پيش داری:
1- یاد گرفتن زبان های برنامه نويسی به خصوص ++C و Delphi در حد بسیار کامل. (نه فقط گرامر و چند تابع، مثلا در مورد ++C علاوه بر واقف بودن به شی گرایی در ++C باید STL رو هم خوب بلد باشی) .
2- یاد گرفتن اصول و اساس و تئوری های مرتبط با زمینه ای که دوست داری برنامه نویسی کنی. مثلا اگر به برنامه نویسی گرافیک 3D در بازی ها علا قه مند هستی باید از ریاضیات هندسه تحللی، ریاضیات گسسته، آنالیز عددی رو بدونی و از کامپیوتر الگریتم ها، ساختمان داده ها، الگریتم های مربوط به Rasterization و Rendering سه بعدی و نحوه ی عملکرد سیستم های گرافیکی ازجمله کات ها، پردازنده ها و شتاب دهنده های گرافیکی رو بدونی.
3- و در نهایت حد اقل یکی از کتابخانه ه،ا API ها و يا در سطح بالاتر (اما انعطاف و توانایی کمتر) موتور های موجود رو باید بلد باشی. OpenGL، DirectX، GLIDE از کتابخانه ها و API های مشهور هستند. موتور ها هم که روی اینترنت اشباع شده اند... اما فراموش نکن که موتور خوب خیلی کم هست!

رامین،
igdmag.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


1 شنبه 19 تير 1384 - 22:43
پاسخ بصورت نقل قول
رامین عزیز

قبل از هر چیز عضویت شما در سایت طراحان ایرانی رو تبریک عرض میکنم... در مورد مواردی که جهت حرفه ای بودن برای ساخت بازیهای کامپیوتری فرمودید عرض کنم که حق با شماست اما اکثر این موارد جزء ضروریات نیستن ، لااقل برای علاقمندان تازه کار... مسلط بودن بر مواردی مثل توابع کتابخانه های الگوی استاندارد ، ریاضیات ، فیزیک و هندسه تحلیلی و مواردی از این قبیل بیشتر موقعی به کار میان که بخواین اصطلاحا Making from scratch کار کنید... در حالی که موتورهای آماده ای که در وب یافت میشن ، نیازهای اکثر علاقمندان رو بطور کامل برطرف میکنن بدون اینکه کاربر رو با مفاهیم پیچیده برنامه نویسی و ریاضی و فیزیک درگیر کنن...

خب از نظر من این یک مزیت بحساب میاد... اینکه شما چه تعریفی از موتور خوب دارید هم خیلی شرطه... اگه قرار باشه موتورهای top level موجود در بازار فعلی دنیا رو در نظر بگیریم یا تا نهایت ممکن ساده شدن ( مثل quest3d ) که میشه با D&D باهاشون محیط های خارق العاده طراحی کرد و یا اینکه باید Hard Coding کرد و ریز ترین بخشهای هسته رو هم بصورت شخصی و مطلوب در آورد... حالا اینکه شما به عنوان یک برنامه نویس با تجریه کدوم موتور رو ترجیح میدید و یک فرد علاقمند تازه کار به ساخت بازی کدم یکی رو ، خوب یا بد بودن موتور رو مشخص میکنه...



علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ramin_zaghi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 20 تير 1384 - 13:13
پاسخ بصورت نقل قول
از موتور خوب منظورم راحت بودن و یا سخت ولی حرفه ای بودن نیست.
بیشتر منظورم کیفیت و بهینگی عملکرد در کنار موجود بودن ابزار و بخصوص Document های مناسب و قابل اعتماد هست...

رامین،
igdmag.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ramin_zaghi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 20 تير 1384 - 13:28
پاسخ بصورت نقل قول
وقت بذاری می شه !
به یکی از کتاب های درخواستی رای بده که زود تر ترجمش کنم Razz این طوری ی کمکی هم به دیگران می شه که نمی تونند از منابع زبان اصلی استفاده کنند...

رامین،
igdmag.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |