Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> یه بازی خوب با یک ایده خوب شروع می شه
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

یه بازی خوب با یک ایده خوب شروع می
نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 1 مرداد 1384 - 01:49
پاسخ بصورت نقل قول
اگرچه بازي ها امروزه از نظر گرافيکي هي بهتر و بهتر مي شوند ولي نکته اصلي در بازي ها گاهي اوغات فراموش مي شه(جذابيت بازي)

ما بازي هايي را مي بينيم با گرافيک نفس گير، صحنه هاي هيجان انگيز و دنياي سه بعدي که چشم هاي شما رو خيره مي کنه اما بازي کردن با انها شما رو عصباني مي کنه و عصابتونو خرد مي کنه. بعضي وقتها هم روش بازي معلوم نيست يا راحت نيست براي کنترل.

نظرتون راجع به بازي کردن Pac-Man قديمي چيه؟ با وجود اين همه بازي هاي جذاب دور و برتون. Pac-Man و ورژن هاي جديدتر از Mario Brothers بر روي Nintendo هنوز پيش بچه ها محبوب هستند.

من اينجا نمي خوام به شما بگم که همه چيز را فراموش کنيد و برگرديد به بازي هاي ساده. در عوض به ياد داشته باشيد که يک بازي خوب هميشه با يک ايده خوب شروع مي شه و بعضي وقتها همين کافيه.

يکي از بازي هايي که تا حالا بيشترين تکثير را از روش انجام داده اند Tetris بوده که تنها توسط يه مرد ساخته شده، يک برنامه نويس روسي.بعد از اين همه سال اين بازي هنوز جذاب باقي مونده و اگر بشود ما هم يک Tetris براي خودمون مي سازيم براي ورود به دنياي برنامه نويسي بازي.

شايد شما بگيد که اين بار يک ميليونم است که اين بازي ساخته مي شه، من هم قبول دارم اما اگر بگوييد که بازي هاي خوب شما فقط مي تواند بازي به سادگي Tetris باشد اونوقت من با شما مخالفم. بزرگتر ها شايد Another World را بخاطر داشته باشن، اون بازي گرافيک و صداي خوبي براي اون زمان داشت، با يه عالمه کاراکترهاي زيباي انيميشني و صحنه هاي عالي و داستان بازي هم دقيقا کاراکتر ها را معرفي مي کرد و شخصيت انها را نشان مي داد بله اين بازي را يه برنامه نويس فرانسوي به تنهايي ساخته است.

امروزه ما خيلي سايتها را مي بينيم با بازي هاي که از طرف برنامه نويسان تازه کار بازي ساخته شده اند، بعضي از آنها واقعا خوب هستند با گرافيک و صداي سطح بالا و اکثر انها خيلي جذاب براي بازي کردن هستند، شايد انها توسط کساني طراحي شده که عاشق ساختن و بازي کردن بازي هاي رايانه اي هستند و نمي خواهند درامدي از اين راه داشته باشند.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
دختر مریخ
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 8 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: مشهد


شنبه 8 مرداد 1384 - 15:39
پاسخ بصورت نقل قول
واقعاً جالب بود در واقع شما نظر خوبی رو ارائه دادید . Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
pepeland
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: شيراز


شنبه 8 مرداد 1384 - 18:52
پاسخ بصورت نقل قول
کاملا موافقم. اتفاقا من هم دارم از ساخت یک بازی Tetris شروع می کنم. Evil or Very Mad
من از بازیهای 2 بعدی خیلی خوشم میاد.(مخصوصا ماریو) Twisted Evil

_________________
www.pepeland.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


شنبه 8 مرداد 1384 - 21:31
پاسخ بصورت نقل قول
@Pepeland:
قصد داريد از GM استفاده كنيد يا يه زبان برنامه نويسي؟

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
pepeland
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: شيراز


شنبه 8 مرداد 1384 - 21:53
پاسخ بصورت نقل قول
نه من از نرم افزارهای آماده خيلي خوشم نمی آید.
من با C++ کار میکنم و کامپایلر Visual c++ 6 .
و البته حوصله کار کردن با کتابخانه های Directx را بطور مستقیم ندارم بنابر این از کتابخانه پرقدرت CDX استفاده میکنم.
CDX Game Development kit : www.cdxlib.com

نمی دانم با آن آشنا هستید یا خیر؟[/url]

_________________
www.pepeland.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


شنبه 8 مرداد 1384 - 22:17
پاسخ بصورت نقل قول
ترجمه یه مقاله از جف هاولند تو همین سایت هست با عنوان "چگونه بازی بسازم؟". خوندنش رو به همه توصیه می کنم

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


1 شنبه 9 مرداد 1384 - 09:49
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
نه من از نرم افزارهای آماده خيلي خوشم نمی آید.

گل گفتي. Laughing
نقل قول:
من با C++ کار میکنم و کامپایلر Visual c++ 6 .

دقيقا چيزي كه من استفاده مي كنم. درنتيجه دوباره گل گفتي. Laughing
نقل قول:
www.cdxlib.com

بابت معرفي اين كتابخانه هم ممنونم. Surprised

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
pepeland
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: شيراز


1 شنبه 9 مرداد 1384 - 09:58
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بابت معرفي اين كتابخانه هم ممنونم. Surprised

خواهش ميكنم.

نقل قول:
ترجمه یه مقاله از جف هاولند تو همین سایت هست با عنوان "چگونه بازی بسازم؟". خوندنش رو به همه توصیه می کنم

آره مقاله جالبي . خوشم اومد ازش Twisted Evil

_________________
www.pepeland.net


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط 1 شنبه 9 مرداد 1384 - 10:06 در 2 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
محمدبهرامي
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 19


1 شنبه 9 مرداد 1384 - 09:58
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
آيا كسي مي تواند مرا در ضمينه ي آموزش 3ds max ياري كند?
sep_moh32@yahoo.com.au
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


2 شنبه 10 مرداد 1384 - 22:26
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

با سلام
آيا كسي مي تواند مرا در ضمينه ي آموزش 3ds max ياري كند?
sep_moh32@yahoo.com.au

این چه ربطی به این تاپیک داشت

نقل قول:

واقعاً جالب بود در واقع شما نظر خوبی رو ارائه دادید .

خوشحالم که خوشتان امد.

نقل قول:

کاملا موافقم. اتفاقا من هم دارم از ساخت یک بازی Tetris شروع می کنم.

بهت قول می دم بهترین نقطه رو برای شروع انتخاب کردی اگر تونستی تبدیلش کن به یک کار گروهی من بهت جهت می دم می دونی باید از کجا شروع کنی از این حرف ها

طرح پیشنهادی بازی:
این بازی یک پازل خواهد بود و اسمش هم Kochol Tetris خواهد بود.
اصلی ترین هدف این بازی این است که بلوک های را که دارن می افتند کنترل کنیم و سعی کنیم که یک خط افقی را با این بلوک ها پر کنیم و نباید اجازه بدهیم که بلوک ها به بالای صفحه برسن
بلوک ها از چهارتا مربع ساخته می شوند(در هر حالتی که ممکن باشد) و در صفحه بازی به سمت پایین حرکت می کنند تا زمانی که به پایین صفحه برسند یا روی بلوک های قبلی قرار بگیرند.
وقتی که بلوکها دارن پایین می آید بازیکنان می توانند آنها را افقی حرکت دهند و بچرخانند.
وقتی که یک بلوک ایستاد ما باید چک کنیم ببینیم که خطی پر شده است یا نه و خط های پر شده را باید پاک کنیم.
بازیکنان به ازای هر خطی که پاک می کنند باید 100 تا امتیاز بگیرند و هر دقیقه بلوک ها باید سریعتر پایین بیایند.
اگر بلوک های روی هم ریخته تا بالای صفحه بیایند بازی تمام می شود.

حالا می دونی چی مهمه ؟؟؟؟؟؟؟
شی گرایی

می دونی برای شی گرایی باید چی کار کنی
1. ایجاد کلاسی بنام square برای مربع های بازی
2. ایجاد کلاسی بنام block برای هر بلوک که خودش از 4 مربع درست شده.
3. ایجاد کلاسی بنام gameengine که برای محاسبات در بازی و نمایش ان استفاده کنی اطلاعات ریزتر هم در خدمتم


اگه تونستی گروهیش کن

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |