galaxyroad در حال رشد
تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 ارديبهشت 1384 تعداد ارسالها: 27 محل سكونت: tehran
جمعه 7 مرداد 1384 - 23:47 |
|
|
فهرست خصوصیات موتور (Feature List) PowerX
این برنامه با امکاناتی منحصر به فرد، قابلیتهایی فراتر از یک موتور گرافیکی معمولی دارد و شما را قادر میسازد بهترین و سریعترین بازیها و شبیه سازیهای کاملاً سه بعدی را با بهره گیری از جدیدترین ویژگیهای سخت افزاری و تکنیکهای نرم افزاری تولید نمایید. اکنون بیش از چهار سال است که از ساخت اولین نسخه این موتور میگذرد و در این مدت ما همواره در حال تلاش برای ارائه بهترین بوده ایم، این رابط برنامه نویسی (که مجموعه ای از قابلیتهای گرافیکی، صوتی، فیزیکی، ورودی/خروجی و شبکه ای میباشد)، اولین برنامه ای است که در کشور جهت توسعه برنامه های سه بعدی بصورت کاملاً سفارشی (و نه بصورت الگو برداری از موتورهای دیگر) ایجاد شده است و قابلیتهای منحصر به فرد زیر را دارا میباشد، ضمن اینکه تیم توسعه دهنده آن، دائماً در حال اصلاح و بهینه سازی قابلیتهای پیشین و افزودن ویژگی های جدید میباشد. در ذیل بارزترین خصوصیات نسخه جاری این موتور آورده شده است:
- طراحی کاملاً شیء گرا، معماری مبتنی بر ساختار COM
- مبتنی بر Microsoft DirectX 9c
- استفاده بصورت dll، lib، ActiveX، plug-in
- سیستم ذخیره و بازیابی بازی، طراحی مرحله، قابلیت ساخت دمو
- تشخیص خودکار قابلیتهای سیستم
- پشتیبانی از سیستمهای شبکه ای خدمات دهنده/مشتری، LAN، ارتباط دو طرفه، بازی آن لاین، محیط مجازی (سایبر)، سیستم پیغام رسانی، پروتکلهای UTP و TCP، بهره گیری از DirectPlay و WinSocket
- ویرایشگر مراحل (level editor) سفارشی، ویرایشگر محیط با قابلیت پیش طراحی لی اوت بازی و ایجاد و نمایش اسکریپت
- قابلیت رندر بصورت آن لاین، در قالب مشتری/میزبان و نیز ماشین حالت رندر
- پشتیبانی از انواع فرمتهای مش ثابت و متحرک (x، mdl، obj، md2، md3، pov، ase...) با قابلیت انیمیشن پوستی (skin)، اسکلتی (skeletal) و ماتریسی
- ارائه فرمت سه بعدی سفارشی (TAG) (با قابلیتهای فوق العاده بالا و پشتیبانی از انواع روشهای متحرک سازی، بافت زنی و محاسبات فیزیکی) به همراه برنامه مبدل فرمت فایل کاملاً سفارشی
- انیمیشن با تکنیکهای مختلف از جمله فریم کلیدی، اسکلتی، مورف و ترکیب گره ای، ماتریسی، پالتی
- پشتیبانی قدرتمند از طیف وسیعی از دوربینها و نورهای رایج (نقطه ای، پروژکتوری، موازی، محیطی، اشعه ای و نورهای حجمی و رنگی) بکار رفته در بازیها، شبیه سازی انواع نورهای طبیعی و مصنوعی با سایه زن پیکسل و گره
- آنیزوتروپی، ضد پلگی (anti-aliasing)، انواع فیلترهای بهبود کیفیت تصاویر در دوردست
- پشتیبانی از سایه زنهای گره، پیکسل، بافت و نور (توسط کد اسمبلی، HLSL، cg، GLSL، RenderMonkey، RenderMan و فرمت سایه زن سفارشی) و انواع جلوه هایی که فقط و فقط توسط سایه زنی بدست می آیند
- قابلیتهای رندر گوناگون از جمله رندر استریو، رندر اشعه ای (raytracing-raycasting) و نیز رندر چندگانه
- پشتیبانی از توریها (patch) و سطوح درجه بالا
- قابلیت نمایش انواع فونتها (از جمله فارسی) با جلوه های ویژه متنوع (سه بعدی، توخالی، درخشان...)
- پشتیبانی داخلی از الگوریتمهای مختلف هوش مصنوعی از جمله مسیریابی، تصمیم گیری، ماشینهای حالت متناهی (FSM) و هدایت NPCها
- برش هوشمند تصاویر و اشیاء، برش حجمی، برش استنسیل
- ماتی حرکت (motion blur) و عمق دید
- مدیریت بهینه حافظه و منابع، امکانات پیشرفته اشکالزدایی، قابلیت کار در حالت مدیریت شده (managed)
- مستندات جامع به همراه مثالها و قطعات نمایشی
- قابلیتهای فیزیکی و طبیعی منحصر بفرد از قبیل تشخیص برخورد، نیرو، انرژی، ضربه، جاذبه، اصطکاک، حرکت، اتصال مفصلی، رفتار انسانی (IK)، فیزیک خودرو، اجسام صلب، زمین ناهموار
- مدیریت صحنه شیء گرا و عامل گرا، کنترل داخلی کاراکترها
- قابلیت حذف بخشهای غیرقابل مشاهده (culling) با روشهایی همچون PVS، octree، frustum، bsp، portalها و سایر روشهای ترکیبی و ابتکاری جهت ارائه سریعترین خروجی ممکن
- انواع سایه ثابت و متحرک (سایه حجمی، سایه نرم، سایه نگاشته شده و...) و نگاشتهای نوری (lightmap)، نگاشت محیط
- ارائه طیف وسیعی از سیستمهای ذره ای (از قبیل برف، باران، انفجار، آتش، دود...) با امکان کنترل پارامترهای گوناگون، شبیه سازی کاملاً واقعی کلیه پدیده های فوق با سایه زنها
- قابلیت ایجاد پدیده های طبیعی از جمله شرایط جوی، رعد و برق، ابر، آسمان (بصورت جعبه ای و گنبدی)، درخشش نور، اجسام هاله ای
- پشتیبانی از جلوه های ویژه محیطی همچون انواع مه، انعکاس محیط روی اشیاء، بیلبرد
- جلوه های ویژه متفرقه (سطح و عمق و قطره و موج آب، باد، لباس، پارچه، پرچم، طناب، فنر...)
- منحنیها و خطوط و سطوح دقیق ریاضی از قبیل nurbsها و splineها و bezierها
- پشتیبانی از برنامه های تمام صفحه و پنجره ای با عمق رنگ و ابعاد مورد نظر، پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی محوطه دید (viewport) در یک مانیتور و نیز پشتیبانی از چندین مانیتور بطور همزمان
- پشتیبانی از انواع صفحات نمایشی تخت، منحنی، کروی، دایره ای و چند تکه و قابلیت کار با انواع پروژکتورها از جمله مدلهای LCD، TFT و نیز ترکیبگرهای تصویری (video blender)
- قابلیتهای پیشرفته برای کار با بافتها (تکنیکهایی همچون چندبافتی، بافت برجسته، بافت درخشنده، بافت سایه دار)
- قابلیت رندر روی بافت (render-to-texture) و رندر پشت صحنه (off-screen)
- بهره گیری از تکنیکهای پیشرفته ای چون LOD و mipmap جهت افزایش سرعت
- ارائه چندین روش برای خلق سطوح ناهموار (توسط معادله سیاله، سطح تصادفی، فایلهای raw و نیز سایه زنها) و نیز توانایی رندر با بیشترین سرعت با بهره گیری از تکنیکهایی همچون quadtree و hybrid partitioning
- رابط گرافیکی کاملاً سفارشی شامل مولفه های پرکاربرد GUI ویندوز (منو، انواع دکمه ها، نوار ابزار، صفحه محاوره، کادرهای ویرایشی و...) به همراه اشاره گرهای کاملاً سفارشی
- امکان بارگذاری و ذخیره انواع فیلمها (قطعات avi، mpeg، mov و...) و نمایش آنها بصورت مجزا یا حتی بعنوان بافت برای اشیاء بازی توسط کدها و فیلترهای سفارشی DirectShow، DirectMedia و نیز فیلترهای سفارشی و توکار برنامه
- قابلیتهای صوتی و موسیقی (پشتیبانی از انواع فرمتهای صوتی)، صوت کاملاً سه بعدی و نیز پشتیبانی از پدیده هایی چون دوپلر، اکو، پن صدا، صوت چند کانالی و استریو، صدای دالبی و صدای چند باندی
- ارائه انواع اطلاعات مورد نیاز به کاربر (از قبیل سرعت اجرا، تعداد گره ها و سطوح، میزان متوسط بازنویسی و...) و نیز امکان گرفتن تصویر (و حتی فیلم) از صحنه های بازی (قابلیت replay)
- امکان اسکریپت نویسی در محیط سفارشی و نیز وارد کردن/خارج کردن کدهای اسکریپت از/به سایر محیطهای رایج اسکریپت نویسی بازیها (از جمله python، LUA)
- ارسال خروجی برنامه به فایل سفارشی جهت ارزیابی عملکرد و تصحیح خطا، مدیریت هوشمند بازخوردهای کاربر
- امکان برقراری ارتباط با هر نوع وسیله ورودی/خروجی مورد استفاده در بازیها از جمله force feedback و gamepad، و انواع دسته های بازی
- امکان نمایش انواع تصاویر بصورت شفاف، معمولی و ترکیبی (آلفا)
- قابلیت تعامل مناسب با سیستم ورودی خروجی (IO) ویندوز جهت جلوگیری از مشکلاتی همچون فشردن کلیدهای ترکیبی (Alt-Tab، Shift، WinLogo، Ctrl-Alt-Del)
- ساخت برنامه نصب و حذف (install – uninstall) بطور خودکار و سفارشی
- امکان استفاده از فایلهای بازی بصورت منبع و قابلیت فشرده سازی منابع
- امکان استفاده از تکنولوژی جدید Action mapping برای بهره گیری از جدیدترین ادوات ورودی/خروجی
- امکان رندر روی چند نمایشگر (مانیتور، پروژکتور، صفحه قوسی و...) با زوایای مختلف
........ و قابلیتهای کم نظیر دیگری که به زودی در مجموعه ای شکیل مستندسازی خواهند شد. |
_________________ موسسه راه کهکشانی تولید کننده نرم افزارهای سه بعدی، بازیها و شبیه سازیهای سه بعدی galaxyroad.com |
|