Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> طراحی هوش مصنوعی برای بازیهای کامپیوتری -> یک هوش مصنوعی خیلی ساده
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 01:25
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

تمام هوش مصنوعی با انتخاب تصادفی به از یکسری حلقه ی تودرتو ایجاد میشه.


فكر كنم منظورت بازي هاي دهه 80 مثل pac man هست.
يه سه چهار نسلي از اين موضوع ميگذره الان كسي با if else كه نميتونه يه بازي مثل civilization 4 يا WWC بسازه. الان در حال حاضر هوش مصنوعي بازيها پيشرفت خيلي زيادي كرده بطور مثال تو بازيهاي جديد كامپيوتر روش بازي رو ميتونه از شما ياد بگيره و دفعه بعد ديگه نمي تونيد از همون راه بهش ضربه بزنيد . البته سيستم يادگيري مبحث ژيچيده ايه و در اين مثال نمي گنجه. حالا فكر كن حرفي كه زدي درست باشه و مثلا تو بازي fifa حريف همينطور اتفاقي به توپ بر اساس رندوم ضربه بزنه !!!
كلا خود ساختار تصميم گيري و يادگيري و بخاطر سپاري(سامان دهي داده ها) بخشي از human brain هست كه اون هم يكي از بخشهاي AI محسوب ميشه و AI مباحث خيلي بيشتري هم داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 20:18
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

تمام هوش مصنوعی با انتخاب تصادفی به از یکسری حلقه ی تودرتو ایجاد میشه.


درسته. در واقع مغز انسان هم همینطور عمل میکنه. فقط پیشرفتی که امروزه در زمینه هوش مصنوعی صورت گرفته به این دلیله که این الگوریتم ها بصورت بلادرنگ و دینامیک ایجاد میشن. در حالتی که قبلا اینجور نبود. شما یک سری الگوریتم مینوشتی و بر اساس شرایط موجود یکی رو انتخاب و اجرا میکردی. الان دیگه این روش تقریبا منسوخ شده. استفاده از تئوری هایی مثل منطق فازی و سیستمهایی مثل prolog به شما در استفاده از این روش های جدید خیلی کمک میکنن.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 22:30
پاسخ بصورت نقل قول
--------------=
amir_m_r نوشته:
نقل قول:

تمام هوش مصنوعی با انتخاب تصادفی به از یکسری حلقه ی تودرتو ایجاد میشه.


فكر كنم منظورت بازي هاي دهه 80 مثل pac man هست.
يه سه چهار نسلي از اين موضوع ميگذره الان كسي با if else كه نميتونه يه بازي مثل civilization 4 يا WWC بسازه. الان در حال حاضر هوش مصنوعي بازيها پيشرفت خيلي زيادي كرده بطور مثال تو بازيهاي جديد كامپيوتر روش بازي رو ميتونه از شما ياد بگيره و دفعه بعد ديگه نمي تونيد از همون راه بهش ضربه بزنيد . البته سيستم يادگيري مبحث ژيچيده ايه و در اين مثال نمي گنجه. حالا فكر كن حرفي كه زدي درست باشه و مثلا تو بازي fifa حريف همينطور اتفاقي به توپ بر اساس رندوم ضربه بزنه !!!
كلا خود ساختار تصميم گيري و يادگيري و بخاطر سپاري(سامان دهي داده ها) بخشي از human brain هست كه اون هم يكي از بخشهاي AI محسوب ميشه و AI مباحث خيلي بيشتري هم داره ...


به هر حال من و شما نميتونيم از همچين روشي استفاده كنيم. (حداقل به تنهايي نميتونيم)

--------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 22:39
پاسخ بصورت نقل قول
-----------------=
Ali نوشته:
نقل قول:

تمام هوش مصنوعی با انتخاب تصادفی به از یکسری حلقه ی تودرتو ایجاد میشه.


درسته. در واقع مغز انسان هم همینطور عمل میکنه. فقط پیشرفتی که امروزه در زمینه هوش مصنوعی صورت گرفته به این دلیله که این الگوریتم ها بصورت بلادرنگ و دینامیک ایجاد میشن. در حالتی که قبلا اینجور نبود. شما یک سری الگوریتم مینوشتی و بر اساس شرایط موجود یکی رو انتخاب و اجرا میکردی. الان دیگه این روش تقریبا منسوخ شده. استفاده از تئوری هایی مثل منطق فازی و سیستمهایی مثل prolog به شما در استفاده از این روش های جدید خیلی کمک میکنن.


ميشه يه بازي نمونه معرفي كنيد؟!
ميشه بيشتر توضيح بديد؟!
من تا به حال از همچين روشهايي اطلاع نداشتم يا حداقل استفاده نكردم.

اون چيزي هم كه امير جون گفت ميدونستم ولي تا به حال نمونه اي از استفاده ش تو هيچ بازيي نديدم.


-----------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 22:48
پاسخ بصورت نقل قول
-----------------=

يه چيزي يادم رفت.

با حرف امير در مورد فيفا دقيقا --- مخالفم.

بازي فيفا كاملا تصادفي به توپ ضربه ميزنه.
اينو از خودم نميگم. يه مقاله حدود يه سال پيش خوندم در مورد بازي فيفا 2005 و وينينگ ايلون كه الگوريتمهاي پيدا كردن + تشخيص جمعيت + موضع گيري + ضربه زدن و ... رو بررسي و شرح ميداد. اين دو تا بازي دقيقا با دريافت سطح بازي كه در قسمت تنظيمات مشخص ميشه درصد بعضي ضربه ها مثلا برگردون رو تغيير ميدن(كم و زياد ميكنن).

يه جايي خوندم تو نسخه ي جديد winning eleven قصد دارن يه كارهايي در اين مورد بكنن.

-----------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


5 شنبه 9 شهريور 1385 - 03:25
پاسخ بصورت نقل قول
من نميدونم اگه شما تشخيص و تصادف رو يكي ميدونيد پس حرف شما درسته
نقل قول:

پيدا كردن + تشخيص جمعيت + موضع گيري + ضربه زدن و ... رو بررسي و شرح ميداد. اين دو تا بازي دقيقا با دريافت سطح بازي كه در قسمت تنظيمات مشخص ميشه درصد بعضي ضربه ها مثلا برگردون رو تغيير ميدن(كم و زياد ميكنن).

اگه اينجوري باشه كه همه چي اتفاقيه ... (رسيديم به قضيه كوانتوم Very Happy )
مثل اينكه منظورم رو درست نرسوندم. شما مي تونيد از دستور رندوم يا هرچي ديگه استفاده كنيد اما ساختار تصميم گيريتون بر اساس تشخيص باشه نه تصادف. وقتي كسي هدفي داشته باشه و بخواد بهش برسه در نتيجه بايد تصميم بگيره و راهشو انتخاب كنه ... مثل يه بازيكن فوتبال كه توپو ميگيره و هدفش زدن گله اين اصلا اتفاقي نيست . درسته كه براي اجراش ما ميتونيم از دستورات رندوم استفاده كنيم اما همين رندومها وقتي به موقعيت ها واكنش مختلف نشون بدن ميشند تشخيص. پس بنابراين اين غلطه كه وقتي دشمن رسيد به يه دوراهي اونوقت بگبم رندوم 1 يا 0 اگه 1 بود برو به چپ ... pacman دقيقا همينطوري بود. اما در نسخه هاي بعدي هرچي بازي سخت تر ميشد روح ها از رندوم كمتر استفاده مي كردند و بيشتر به سمت ما ميي آمدند.

نقل قول:

به هر حال من و شما نميتونيم از همچين روشي استفاده كنيم. (حداقل به تنهايي نميتونيم)


البته در مورد خودم نميدونم چرا اين حرف رو ميزني اما شما ميتونيد فقط كافيه كمي بيشتر به بازيهاي كليدي نگاه كنيد و وقتتون رو با مباحث انحرافي پر نكنيد. يه توصيه از كوجيما كه خيلي ها اونو بعد از سيد ميير به عنوان پدر هوش مصنوعي بازيها ميشناسند بهت ميگم كه تو فيلم making of MGS ميگه :
هيچ وقت براي برنامه نويسي بازي به كد ها و زبانها توجهي نداشتم و همه چيز رو حتي هوش مصنوعي رو براي خودم روي كاغذ به ژاپني مي نوشتم يا طراحي ميكردم. منطق و ايده بازي من مهمتر از همه چيز بود ...
حالا اينو داشته باش اينو هم بخون يه روز يه بنده خدايي زنگ ميزنه به آقاي محمود بلالي دبير تحريريه بازيكام و ميگه آقا ما يه بازي ساختيم و ميخواهيم بفرستيم به كونامي! آقاي بلالي هم ميگه چه خوب يه نسخه هم براي ما بفرست . ميگه تو ذهنم ساختمش حالا به نظر شما صلاحه بفرستمش يا نه ... Confused Very Happy

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 9 شهريور 1385 - 19:00
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

ميشه يه بازي نمونه معرفي كنيد؟!
ميشه بيشتر توضيح بديد؟!


سرچ بزنید. مطالب زیادی تو این زمینه وجود داره...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


5 شنبه 9 شهريور 1385 - 20:06
پاسخ بصورت نقل قول
------------------=

من واقعا عذر خواهي ميكنم از اينكه سبك نوشتار من طوري بود كه ...

اين مطالب رو به هيچ وجه از خودم در نياوردم. پيشنهاد ميكنم خودتون رو جاي همون بازيكن تو فيفا قرار بدين. حالا شما قرار نيست كار خاصي انجام بدين. فقط:
با توجه به سيستمي كه چيده شده و با توجه به مسير حركت توپ و موقعيت آن شما روي يك مسير يا Path كه به شما اختصاص داده شده حركت ميكنيد. اين مسير قرار نيست در طول بازي ثابت باشد. حالا كافيه كه وقتي به توپ رسيدي با يه عدد تصادفي كه البته بسته به موقعيت شما و ده ها موقعيت ديگر درصد انتخاب معلوم ميشه ، يه حركت انجام بديد.
اين حركت ممكنه در چندين و چند مرحله صورت بگيره.
من ذهنيت شما رو از فيفا نميدونم.؟. ولي فكر نكنيد خيلي كار شاهكاريه!!!
تو فيفا بازيكن و توپ به هم ميچسبن و حركت ميكنن.(پاي بازيكن مثل آهن ربا و توپ مثل آهن)
و حتي زاويه ي حركت توپ در زاويه هاي كوچك بدون برخورد به بازيكن با زاويه ي حركت اون يكي ميشه.
باور نداريد؟ كافيه تو صحنه ي آهسته خودتون اينها رو ببينيد.
--------------------
اين يه نمونه از حرف من :
با توجه به قدرت هايي كه براي هر بازيكن در نظر گرفته شده ، درصد پيروي تن به تن در تكل و دريبل خوردن بازيكنها با همون قضيه ي تصادفي مشخص ميشه.

آيا شما ميخواي بگي كه اگه مثلا زيدان به طرف دروازه ي عربستان شوت كنه حتماً‌گل ميشه؟!! هيچ تصادفي در كار نيست؟!

------------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mamoor
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 20 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 9


جمعه 10 شهريور 1385 - 03:27
پاسخ بصورت نقل قول
كي با fps creator بازي ميسازه؟ Mr. Green

_________________
www.MAMOOR.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


شنبه 11 شهريور 1385 - 04:31
پاسخ بصورت نقل قول
ما هردو داريم يه چيز ميگيم اما در مباحث هوش مصنوعي ٬ تصادف و احتمال دو چيز جداگانه هستند شما در اينجا وقتي ميگي كه موقعيت سنجي شده و بعد بر اساس موقعيت حالا تصميم گيري ميشه و بعد در آخر احتمال در نظر گرفته ميشه و بر اساس اون مقدار خطا در رسيدن به هدف معلوم ميشه ٬ از تصادف حرف نمي زنيد و از احتمال حرف ميزنيد ...
بازيهاي ورزشي و در راس اونها WE9 و MADDEN06 از هوش مصنوعي فوقالعاده پيچيده اي بهره مي برند و اينكه ما مي تونيم چند تا اشكال از اونها در بياريم دليل نميشه كه انجامشون كار ساده اي باشه . از پيچيدگي گذشته حجم كار در اين نوع بازيها صدها برابر بيشتر از سبكهاي ديگه ست. ميگي نه ٬ سعي كن روي كاغذ بصورت خيلي ساده كارهايي كه در طول بازي WE9 انجام ميشه رو بنويسي اتفاقا اين كار كار جالبيه و من از روي چند تا بازي مثل MGS1 و ... نسخه برداري كردم. مي دوني كه هرسال در دنيا مسابقات روبوتيك براي هوش مصنوعي برگذار ميشه و بازيكن ها بايد هر گروه هوش مصنوعي يه تيم فوتبال رو با استفاده از نرم افزاري كه تو ايران به مانيتور مشهوره بنويسند. و در دنيا برندگان اين مسابقات جذب شركت هاي بزرگ مي شند. من كار چند تا از برنده هاي مسابقات منطقه هاي مختلف تهران رو ديدم . اگه اونها و حتي برنده هاي مسابقات جهاني رو ببيني اونوقت متوجه ميشي كه كار فيفا اونقدر ها هم كه ميگي ساده نيست... در بازهاي ورزشي ما هرچي با اتفاقها شانسي و تصادفي برخورد كنيم كمتر مي تونيم از بازي لذت ببريم . درست مثل اكثر سبكهاي ديگه . ما بايد ببينيم كه دليل اتفاقي كه ميافته چيه وگرنه نمي تونيم يه بازي در سطح بين المللي و با مسابقاتي با جايزه هاي بزرگ داشته باشيم چون اگه شانسي باشه كسي استقبال نميكنه.
نقل قول:


آيا شما ميخواي بگي كه اگه مثلا زيدان به طرف دروازه ي عربستان شوت كنه حتماً‌گل ميشه؟!! هيچ تصادفي در كار نيست؟!


نه هيچ تصادفي در كار نيست. وقتي يه بازيكن به سمت دروازه شوت ميكنه اولين احتمال اينه كه توپ گل ميشه و احتمال دوم اينه كه نميشه و دلايلش هم ميتونه :
1. دور بودن از دروازه
2. خستگي
3. نداشتن زاويه مناسب
4. مدافعين
5. دروازه بان
6. چپ پا يا راست پا بودن
7. تعادل
8. روحيه
9. قوس توپ
و ...
ممكنه يه بازي درست شده باشه كه همينطور بي دليل يه اتفاقي بر اساس همون تصادفي كه گفتي بيافته اما من يكي حوصله همچين بازي اي رو ندارم چون اعتقاد دارم در دنياي واقعي هم هيچ چيزي همينطور الكي اتفاق نمي افته و هر چيزي دليلي داره.

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |