Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> یک سوال در مورد Irrlicht
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

یک سوال در مورد Irrlicht
نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


5 شنبه 27 مرداد 1384 - 19:55
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

دوستان من این موتور رو دانلود کردم و شروع کردم به خوندند Tutorial هاش . بعد از تموم کردن آموزش هاش کاملا" واقف شدم که این موتور یک موتور کامل نیست و اکثر Example هاشم بر پایه بازی Quack 3 ( که خیلی ازش بدم میاد ) هست . یک چیزی تو مایه های OpenGL هست اصل کارش ( البته می دونم که هم دایرکت ایکس رو ساپورت می کنه هم Opengl )

ولی نکته خوبش OpenSource بودنش بود که واقعا" خیلی بدردم خورد . حالا سوال من اینه :

من توی PowerRender امتیاز های بیشتری دیدم مثل ابزارهاش که کار رو خیلی راحتتر و کیفیت کار رو بیشتر می کنه و دارم دانلودش می کنم ولی به نظرم OpenSource نیست درسته ؟؟ و جلوه های ویژه و برنامه نویسیش مثل irrlicht هست یا فرق داره ؟؟ مثلا" میشه فایلهای 3DS رو با Texture اصلیشون بهش منتقل کرد ؟؟؟

در ضمن می خواستم نظرتونم در مورد Irrlicht بدونم آیا میشه کارکترهایی بهتر از Quack واسش درست کرد ؟؟ البته تو Texture هاشم یکم مشکل دارم آیا غیر از Doc های خودش مرجع یا کتاب دیگه ای نداره ؟؟ (انگلیسی)

یک نظر کلی هم در مورد این 2 نرم افزار ازتون می خواستم ( FAQ هاشونو خوندم نظر خودتونو می خواستم البته کسایی که کار کردن Idea )

مرسی خیلی ممنون Question
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kevin
برنده مسابقه طراحی کاراکتر
برنده مسابقه طراحی کاراکتر


تاريخ عضويت: 4 شنبه 17 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 376
محل سكونت: پكن


جمعه 28 مرداد 1384 - 04:31
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
شرمنده كه اين سوال را مي پرسم ها ولي خوب ديگه چه كنيم تازه كاريم Question
من نمي دونم اين موتور هاي ساخت بازي رو چه جوري استفاده كنم
بايد براي اجراي موتوري مثل irrlich برنامه اي مثل c++ داشت؟
اگه اين طوره چه جوري اجرا مي شه Question
البته من موتور irrlich رو دانلود كردم شايد نسخه ي من كامل نيست Confused
كمك

_________________
سعيد باقري
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


جمعه 28 مرداد 1384 - 12:37
پاسخ بصورت نقل قول
@Sirus-v:
كاملترين و بهترين مرجع براي هر موتور documentation اونه.
درضمن موتور irrlicht از مش هاي زير پشتيباني مي كنه:
3D Studio meshes (.3ds)
Alias Wavefront Maya (.obj)
Cartography shop 4 (.csm)
COLLADA (.xml, .dae)
DeleD (.dmf)
FSRad oct (.oct)
Microsoft DirectX (.x)
Milkshape (.ms3d)
My3DTools 3 (.my3D)
Pulsar LMTools (.lmts)
Quake 3 levels (.bsp)
Quake 2 models (.md2)

@Kevin:
موتور irrlicht اجرا نمي شه. در واقع به كامپايلر ++C شما به عنوان يك كتابخانه لينك مي شه. (در ضمن دوست عزيز ++C يك زبان برنامه نويسيه)
براي استفاده از موتوري مثل موتور irrlicht به اين موارد احتياج داريد:
1 - فايلهاي سرآيندي ( h. )
2 - فايلهاي lib.
3 - فايل dll براي اجرا
4 - يك كامپايلر
5 - دانش استفاده از آن موتور

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


جمعه 28 مرداد 1384 - 13:25
پاسخ بصورت نقل قول
to matrix :

دوست عزیز نمی دونم شما با موتور Irrlichtآشنایی دارید یا نه ولی این یک موتور نا کامل هست و بنظرم توسط یک تیم خیلی کوچیک درست شده و خودش روجز پروژه های SourceForge کرده ( حتی دومین هم نخریدن ) . در ضمن من در زمینه بازی تازه کارم ولی 7 ساله که برنامه می نویسم پس مطمئن باش Document های اینو قبل از این سوال کامل مطالعه کردم ( چیز جالبی هم نداشتن به جز 4 تا پروژه کش رفته شده از Quack ) .

to Kevin :

دوست عزیز از بسته نرم افزاری VS استفاده کن . به منوی Tool/option برو و بعد تب Directories و فولدر فایلهای .Header رو مشخص کن . در ضمن باید فایل irrlicht.lib رو پیدا کنی و در محلی که سورس هات هستند کپی کنی تا Linking با موفقیت انجام بشه . برای اجرای فایلهای کامپایل شده هم وجود فایل irrlicht.dll در همان فولدر الزامیه .

مرسی کماکان منتظر نظر دوستان عزیز هستیم Cool
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


جمعه 28 مرداد 1384 - 14:26
پاسخ بصورت نقل قول
@Sirus-v:
1 - جالبه كه بدونيد اين موتور تا به حال فقط به دست يك نفر توسعه داده شده. (آقاي Nikolaus Gebhardt)
2 - سايت sourceforge يكي از بزرگترين جوامع open source هست. و اينكه چرا اين موتور از اين سايت استفاده مي كنه فقط و فقط مساله پهناي بانده:
http://www.irrlicht3d.org/pivot/entry.php?id=51

سايت سازنده اين موتور:

www.irrlicht3d.org

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kevin
برنده مسابقه طراحی کاراکتر
برنده مسابقه طراحی کاراکتر


تاريخ عضويت: 4 شنبه 17 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 376
محل سكونت: پكن


جمعه 28 مرداد 1384 - 18:21
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

@Kevin:
موتور irrlicht اجرا نمي شه. در واقع به كامپايلر ++C شما به عنوان يك كتابخانه لينك مي شه. (در ضمن دوست عزيز ++C يك زبان برنامه نويسيه)
براي استفاده از موتوري مثل موتور irrlicht به اين موارد احتياج داريد:
1 - فايلهاي سرآيندي ( h. )
2 - فايلهاي lib.
3 - فايل dll براي اجرا
4 - يك كامپايلر
5 - دانش استفاده از آن موتور

آقای matrix
از راهنمایی هاتون ممنونم.خیلی کمکم کرد Laughing

نقل قول:

دوست عزیز از بسته نرم افزاری VS استفاده کن . به منوی Tool/option برو و بعد تب Directories و فولدر فایلهای .Header رو مشخص کن . در ضمن باید فایل irrlicht.lib رو پیدا کنی و در محلی که سورس هات هستند کپی کنی تا Linking با موفقیت انجام بشه . برای اجرای فایلهای کامپایل شده هم وجود فایل irrlicht.dll در همان فولدر الزامیه .


آقای sirus-v از راهنمایی های شما هم بسیار متشکرم Laughing
روشنم کرد Razz PDT_002 PDT_001

_________________
سعيد باقري
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 29 مرداد 1384 - 02:11
پاسخ بصورت نقل قول
خوب ماتریکس عزیز

همونطور که گفتم به نظر نا کامل میاد و وقتی یک نفری سایتی رو به خاطر 1 گیگابایت BW به SourceForge منتقل می کنه اوضاعش مشخصه .

کوین جان قابلی نداشت

کس دیگه ای نیست اینجا که با این موتور کار کرده باشه ؟؟

در ضمن من یک مشکل دیگه هم دارم و اون اینه که وقتی فایلهای 3DS رو بهش منتقل می کنم کامل لود نمی شند و بعضی وقتا نصفه نیمه لود می شند . در ضمن واسه لود کردن از تابع getMesh() استفاده می کنم . مرسی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


شنبه 29 مرداد 1384 - 09:14
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
خاطر 1 گیگابایت BW به SourceForge منتقل می کنه

البته اين موضوع خوبي براي بحث نيست ولي:
irrlicht در SF روزانه 1 گيگابايت پهناي باند مصرف ميكنه:
نقل قول:
Ok, thanks to stefan, I now know that the statistics work again at sourceforge. And it looks like irrlicht.sourceforge.net generates 1 GB traffic per day. That's too much for me to place that webpage on irrlicht3d.org. That's my limit for a whole month. Not to mention the download traffic. The day before yesterday, Irrlicht consumed more than 10 GB bandwidth for this. On one single day. And Irrlicht 0.10 wasn't released then yet. That's cool, but also frightening.

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 29 مرداد 1384 - 21:02
پاسخ بصورت نقل قول
ماتریکس عزیز

احساس می کنم شما علاقه به جر و بحث داری که متاسفانه من برای این اینجا نیستم. ولی خدمتت عرض کنم که مصرف ماهانه 30 گیگ BW هزینه زیادی برای یک سایت تجاری نداره و از اونجایی که در 3 سال گذشته مسئولیت 2 تا سرور Linux و FreeBSD که اتفاقا" یکیش هم ماله GoDaddy بود رو داشتم به این مسئله واقفم که سایت های تجاری پهنای باندی بیشتر از 30 گیگ در ماه نیاز دارند و Plan های مخصوص این سایت ها هم نشان دهنده همین موضوع هست .

راستی به این متنم هم توجه کن :


Sirus-v نوشته:


کس دیگه ای نیست اینجا که با این موتور کار کرده باشه ؟؟


از اینکه وقت گذاشتی ممنونم . Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
WiseWarrior
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 20


شنبه 29 مرداد 1384 - 23:14
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
دوست عزيز همونطور كه دوستان اشاره كردند اين يه پروژه يك نفري و سورس بازه و غير تجاري پس شايد انتخاب SourceForge خيلي مناسب باشه...
من هم تازه راهنماهاي اون رو خوندم ( والبته يكم هم مو شكافي كردم توش ) و قصد دارم بيشتر روش كار كنم.
خوب اون خيلي ساده و ابتداييه با اين حال يه سري از چيزاي سخت و اساسي رو هم آسون كرده. در واقع بايد كلي روش اضافه كنيد كه يه موتور كامل بشه ولي براي كسايي كه ميخوان با ساخت موتورها آشنا بشن خيلي عاليه. اگه فقط به توليد سريع بازي فكر ميكنيد و 3DGS مد نظرتونه خوب irrlicht يكم خسته كنندست.
خلاصه اگه دوست داريد روش كار كنيد من هم پايه هستم و همين قصد رو دارم Laughing
راستي بازيتون رو هم ديدم و معلومه كه اهل عمليد...

با بهترين آرزوها - محمد

_________________
در زندگي چيزهايي هم بجز كامپيوتر هست . مثل برنامه نويسي Smile
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |