|
برنامه نویسی متحرک سازی اشیای ان
|
|
|
در باره نوع بازی
|
|
|
animate the objects
|
|
نويسنده |
پيغام |
مهمان
1 شنبه 13 شهريور 1384 - 17:55 |
|
|
سلام دوستان
در این مبحث کوتاه به نحوه حرکت سازی اشیای انیمیشنی با دستور ent_animate میپردازیم .
چون در این تاپیک جای پر گویی نداریم ، من خیلی فشرده و کلی در مورد این دستور توضیح میدم .
از این دستور میشه در دو حالت استفاده کرد . حالت اول فریم های انیمیشن آن آبجکت را در یک دور نامتناهی پخش میکند . حالت دوم ، تنها یک دور فریم های تعیین شده را پخش میکند .
توضیح که هر دور فریم ، یک نام دارد که با شماره از هم جدا میشوند : راه رفتن = walk0,walk1,walk2,walk3,…
حالا شکل کلی دستور را بررسی می کنیم :
Ent_animate (my,"frame-name",speed,type)
پارامتر my همان آبجکتی است که این دستور داخل اکشن آن قرار گرفته است .
پارامتر frame-name نام دور فریم است که در بالا توضیح دادم .
پارامتر speed هم میتواند یک عدد اعشاری یا صحیح باشد که سرعت پخش فریم ها را تعیین میکند .
در نهایت پارامتر type است که دو نوع استفاده از این دستور را مشخص میکند .
اگر نوع را عبارت anm_cycle انتخاب کنیم ، فریم های تعیین شده با نام (مثلا walk) یک دور اجرا میشوند و شئی متوقف میشود .
حال اگر نوع را عدد 0 انتخاب کنیم ، انیمیشن به صورت نامتناهی اجرا میشود . البته باید این دستور را در یک حلقه اجرا کرد . نمونه کاملی از اجرای این دستور را در زیر مینویسم . فرض شده این آبجکت یک دور فریم به نام walk دارد :
Var walk_speed=0;
action walking
{
while (1)
{
ent_animate(my, "walk", walk_speed, anm_cycle);
walk_speed += 3 * time;
wait (1);
}
}
اگر با مشکلی روبرو شدید ، در همین تاپیک مطرح کنید تا بقیه دوستان هم از این پرسش و پاسخ استفاده کنند . |
|
|
بازگشت به بالا |
|
|
|
|
|
Hetyyyyyy
|
|
|
No....
|
|
|
ببخشيد
|
|
|
صفحه 1 از 4 |
تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد برو به صفحه 1, 2, 3, 4 بعدي
|
|
شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد. شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد
|
|
|