Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> برنامه نویسی متحرک سازی اشیای انیمیشنی
 

ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد. ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4  بعدي

برنامه نویسی متحرک سازی اشیای ان
نويسنده
پيغام
مهمان







شنبه 12 شهريور 1384 - 03:11
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان

بزودی مطالب جالب و آموزنده ای از برنامه نویسی پیشرفته نسخه 6.2 در همین تاپیک نوشته خواهد شد که همه دوستان علاقه مند را به پیگیری آنها دعوت میکنم .
در برنامه نویسی متحرک سازی ، از یکسری دستورات محدود ولی بسیار قدرتمند برای جان بخشیدن و کنترل کاراکتر هایی که حالات انیمیشنی دارند استفاده خواهیم کرد .مثلا قدم زدن افراد پیاده در خیابانهای نیویورک که بخشی از پروژه بازی Spyman ماست . در حال حاظر هم داریم خیابانهای تاریک نیویورک را طراحی میکنیم .

گوشه ای از خیابانهای نیویورک :



منتظر مطالب جالبی در این زمینه باشید . در ضمن خوشحال میشم نظرات خودتون را صادقانه بیان کنید .

ممنون : ستاره
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 12 شهريور 1384 - 15:32
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی خیلی عالیه . مثلا" همون قدم زدن دموی تکنیکی 3dgs خیلی خوب بود فقط زیادی بالا و پایین می رفت . در ضمن بازی SpyMan از نوع FPS هست یا حالت Adventure (منظورم حالت دوربین هست که از پست شخص هست یا از چشم های خود کارکتر )

مرسی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

در باره نوع بازی
نويسنده
پيغام
مهمان







شنبه 12 شهريور 1384 - 15:39
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون سیروس جان ... راستی سوتی جدیدی از ما نگرفتی ؟؟

در مورد نوع بازی باید بگم که میتونه هم از چشمهای بازیگر ، بازی کنید و هم عقب آن . اینکار با فشار یک کلید از صفحه کلید انجام میشه ...

البته خود من دوست دارم که بازی از نگاه بازیگر باشه . اینطوری جذابتره ... ولی اگر قرار باشه در یک محیط شلوغ دنبال چیزی بگرده ، دوربین از نمای عقب بهتره .. به هر حال این حالات برای بازیگر انتخابیه... Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 12 شهريور 1384 - 18:28
پاسخ بصورت نقل قول
اختیار دارید سوتی کجا بود Smile همه چیزتون ردیفه فقط مونده دمو و تریلر ....

این شیوه خیلی عالیه و البته کارکترهاتون هم خوبن و واسه دید راه دور مناسبند ولی بنظرم مکان بازیتون خیلی کوچیکه . واسه یک بازی معمایی باید مکانش پیچ و وا پیچ تر و بزرگتر باشه البته از روی نقشه نمیشه تصمیم درستی گرفت .

منتظر آموزشهای جالبتون هم هستم Mr. Green مرسی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

animate the objects
نويسنده
پيغام
مهمان







1 شنبه 13 شهريور 1384 - 17:55
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان



در این مبحث کوتاه به نحوه حرکت سازی اشیای انیمیشنی با دستور ent_animate میپردازیم .
چون در این تاپیک جای پر گویی نداریم ، من خیلی فشرده و کلی در مورد این دستور توضیح میدم .
از این دستور میشه در دو حالت استفاده کرد . حالت اول فریم های انیمیشن آن آبجکت را در یک دور نامتناهی پخش میکند . حالت دوم ، تنها یک دور فریم های تعیین شده را پخش میکند .

توضیح که هر دور فریم ، یک نام دارد که با شماره از هم جدا میشوند : راه رفتن = walk0,walk1,walk2,walk3,…

حالا شکل کلی دستور را بررسی می کنیم :

Ent_animate (my,"frame-name",speed,type)

پارامتر my همان آبجکتی است که این دستور داخل اکشن آن قرار گرفته است .
پارامتر frame-name نام دور فریم است که در بالا توضیح دادم .
پارامتر speed هم میتواند یک عدد اعشاری یا صحیح باشد که سرعت پخش فریم ها را تعیین میکند .
در نهایت پارامتر type است که دو نوع استفاده از این دستور را مشخص میکند .
اگر نوع را عبارت anm_cycle انتخاب کنیم ، فریم های تعیین شده با نام (مثلا walk) یک دور اجرا میشوند و شئی متوقف میشود .
حال اگر نوع را عدد 0 انتخاب کنیم ، انیمیشن به صورت نامتناهی اجرا میشود . البته باید این دستور را در یک حلقه اجرا کرد . نمونه کاملی از اجرای این دستور را در زیر مینویسم . فرض شده این آبجکت یک دور فریم به نام walk دارد :

Var walk_speed=0;
action walking
{
while (1)
{
ent_animate(my, "walk", walk_speed, anm_cycle);
walk_speed += 3 * time;
wait (1);
}
}

اگر با مشکلی روبرو شدید ، در همین تاپیک مطرح کنید تا بقیه دوستان هم از این پرسش و پاسخ استفاده کنند . Embarassed
ارسال  بازگشت به بالا
 

Hetyyyyyy
نويسنده
پيغام
مهمان







1 شنبه 13 شهريور 1384 - 18:06
پاسخ بصورت نقل قول
سلام...

سيروس جان ، نقشه اي كه روي سايت ديدي فقط نقشه اتاق بود . نقشه شهر بسيار وسيعتر از اين خواهد بود ...

از توجه شما ممنونم Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


1 شنبه 13 شهريور 1384 - 18:12
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی خیلی خوب بود فقط یک سوال :

اون نام Walking که به Object دادین , با Right Click روی Object و انتخاب گزینه Properties انجام میشه ؟؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

No....
نويسنده
پيغام
مهمان







1 شنبه 13 شهريور 1384 - 18:23
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ...

نه ! در واقع اصلا انتخابي به اين صورت وجود نداره ! شما بايد نام سري فريم ها را در دستور فوق ذكر كنيد ...

براي پيدا كردن نام سري فريم ها ، يك آبجكت آماده را در Model Editor بار كنيد و در قسمت پائين پنجره اصلي ، روي شكل فيلم كليك كنيد تا ليست تمام سري فريم ها نمايش داده شود . بهترين مثالي كه ميتونيد امتحان كنيد ، همان شخصيت اصلي در دموي تكنيكي موجود در بسته است . اگر دقت كنيد ، ميبينيد كه مثلا 4 سري Walk وجود دارد (walk0,walk1,walk2,walk3) كه شما در دستور ent_animate فقط كافيه كه نام walk را ذكر كنيد .

در مورد هر سري ديگر هم به همين منوال است . حتي سري هايي كه خوتان ميسازيد با نام هاي دلخواه ...

Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
 

ببخشيد
نويسنده
پيغام
مهمان







1 شنبه 13 شهريور 1384 - 18:33
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشيد سيروس جان

فكر كنم منظورت را حالا متوجه شدم ...

براي اختصاص اكشن به آبجكت ها ، روي آنها راست كليك كن و در گزينه Properties ، تب Surface را انتخاب و از آنجا ، در قسمت Action ، نام Walking را انتخاب كن .
البته بايد قبلا اين اكشن را در يك فايل نوشته باشي ( فايلي كه در header فايل اصلي معرفي شده باشد )

ببخشيد كه سري اول متوجه نشدم . ولي كنم راهنمايي اول هم بدرد بخور باشه ..

Question
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


1 شنبه 13 شهريور 1384 - 21:34
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی خانوم الوند پور . در مورد جواب اول هم ممنون البته در این مورد آگاه بودم که البته مهم نیست چون به هر حال یک FAQ خوب در این زمینه تهیه میشه Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد.    صفحه 1 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |