Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> تشخيص اشياي از يك جنس از يكديگر
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

تشخيص اشياي از يك جنس از يكديگر
نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 14 شهريور 1384 - 18:58
پاسخ بصورت نقل قول
سلام بر همگي:
مشكل موجود به اين قرار است.
1. وقتي كه چند شي از يك نوع داريم و مشخصا با يكي از آنها كار داريم به چه راه هايي مي توانيم به تك تك آنها دسترسي داشته باشيم.
يكي از راهها استفاده از مكان شي است ولي اگر مكان آن را ندانيم چه؟
2. آيا امكاني مثل زبان هاي شي گرا براي نامگذاري اشيا يك نوع وجود دارد؟
توضيح:
1و2 تقريبا يكي هستند اما اگر در جواب 1 راه ديگري هم داريد لطفا بگوييد.
تشكر
eta

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 07:56
پاسخ بصورت نقل قول
تنها راه ممکن برای حل این مشکل استفاده از ID منحصر بفرد هر Instance هستش. شما باید با استفاده از توابع موجود برای بدست اوردن ID ، همشون رو به نحوی ( مثلا توی یک آرایه ) ذخیره کنید و در موقع لزوم اونها رو فراخوانی کنید...


راه دیگه ای وجود نداره..
علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 08:41
پاسخ بصورت نقل قول
يه ذره در مورد ID و نحوه استفاده از اون توضيح بدين.
اين كه كجاست و آيا ما مينويسيمش يا خودش توليد ميشه؟و...

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 14:47
پاسخ بصورت نقل قول
ID یک شماره 6 رقمی هست که موتور داخلی GM برای شناسایی عناصر مختلف و Instance های اونها ، ازش استفاده میکنه... این شماره شش رقمی منحصر بفرده و هر شی موجود در محیط بازی تنها یکی از این شماره ها رو میتونه داشته باشه... در ضمن چنانچه این شیء توسط کد نابود بشه و مجددا ایجاد بشه ، یک ID جدید بهش تعلق میگیره...

چنانچه شما توی بازی Controller های زیادی برای یک آبجکت درست کنید و تنها یک نمونه از اون ابجکت در بازی باشه ، با فراخوانی دستورات مختلف برای اون شیء و یا نسبت دادن صفات مختلف به اشاره گر اون شیء ، هیچ مشکلی در اجرای کدها پیش نمیاد... ولی اگه چند نمونه یکسان از این شیء در بازی باشن ، همه این کد ( مثلا حرکت کردن ) رو اجرا میکنن و باعث بروز مشکل در بازی میشن... برای رفع این مشکل بجای استفاده از نام شیء به عنوان آرگومان یا اشاره گر یا هر چیز دیگه ، باید از ID منحصر بفرد هر شیء استفاده کنید... شما میتونید ID هر شیء رو با بردن موس بر روی اون در قسمت طراحی اتاق مشاهده کنید...

اینها توابعی هستن که به کنترل مستقیم ID میپردازن :

object_index* Index of the object this is an instance of. This variable cannot be changed.

id* The unique identifier for the instance (>= 100000). (Note that when defining rooms the id of the instance under the mouse is always indicated.)

instance_id[0..n-1]* The id of the particular instance. Here n is the number of instance.





علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 17:13
پاسخ بصورت نقل قول
. Laughing thanks for your complete answer

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


2 شنبه 28 شهريور 1384 - 17:56
پاسخ بصورت نقل قول
پيدا كردن ID كار ساده ايه ولي دسترسي به object با ID نه.
اون توابع هم هيچ كدوم مربوط به دسترسي به Object با ID نيست(چند تا تابعه ديگه هم تو هلپش بود ولي با اونا هم نشد)

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_game_news
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 39


2 شنبه 28 شهريور 1384 - 20:54
پاسخ بصورت نقل قول
اين کار در 3D GameStudio که خيلي آسونه Laughing PDT_002
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


5 شنبه 31 شهريور 1384 - 06:40
پاسخ بصورت نقل قول
اگه اشیا به صورت تصادفی ایجاد شده بودن چی ؟
یعنی اینکه تعداد و مختصات نا مشخصی داشته باشند و به صورت راندوم ایجاد شده باشند ؟

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 1 مهر 1384 - 03:47
پاسخ بصورت نقل قول
هیچ فرقی نمیکنه... تا زمانی که یه آبجکت دد محیط بازی وجود داره ، ID مربوط بهش ثابت و منحصر بفرده... ابن مساله ربطی به نحوه بوجود اومدن شیء مورد نظر نداره...






علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


جمعه 1 مهر 1384 - 05:22
پاسخ بصورت نقل قول
جواب منو ندادين علي آقا!

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |